X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תשעה באב תשס"ז: זכרונות מפגישתנו עם אריאל שרון ראש ממשלת ישראל בתשעה באב תשס"ה נכתב לקראת העלייה לניסנית ביום חמישי שאחרי תשעה באב
▪  ▪  ▪
[צילום: אלנתן גוטווירט]
על-פי רש"י סנהדרין קד ב
"אמר רבא אמר רבי יוחנן בשביל מה הקדים פ"א לעי"ן? בשביל מרגלים שאמרו בפיהם מה שלא ראו בעיניהם"
במגילת איכה שכתובה לפי אלף בית. אות פה קודמת ברוב המקומות לאות עין.

   רותי אברהם
חוזרים לחורבות חומש ונתקלים ב"סירוב אפור"

רבים שאלו אותי למה לא הסכמתי להתפלל לרפואתו של אריק שרון כשאיבד את הכרתו. אמרתי אז ואני אומר גם עתה שאינני שונא אותו. אבל להתפלל עליו זה יהיה דבר שקר, ואלוקים שונא שקרנים. לא סיפרתי שמקור התחושות הקשות שלי כלפיו היה בתשעה באב שבו התחיל הגירוש.
באותו יום נפגשתי איתו עם עוד כמה רבנים מהגוש הנצור, מבדולח ומנווה דקלים. מכפר דרום וממורג. רבנים שליוו את המגורשים בשעותיהם הקשות ביותר. ישבנו איתו במשרדנו ומאחוריו, להפתעתנו, רמב"ם ותלמוד בבלי. שולחן ערוך ושאר הספרים של קדשי ישראל. חשבתי לרגע שהוא אמור לדעת מה שכתוב בהם. או לפחות לתת להם כבוד.
אחרי שנתיים מהפגישה הנוראה הזו הגעתי למסקנה שהוא וחבריו שפגעו בארץ ישראל לא ראו ולא יכלו לראות דברים שהיו מונחים על שולחנם, ולא רק אלה שאחרי גבם. תשאלו את עצמכם שאלה פשוטה איך זה שאדם שכל המודיעין חשוף לפניו לא רואה את מה שאנחנו ועוד רבים מאיתנו ראו באותם ימים בלי דוחות מודיעין ובלי הערכות של מומחים וכד'.
אמרנו לו באותה פגישה את כל מה שעתיד לצערנו להיות ולצערנו הרב גם התגשם. הכל בכל מכל כל. גם עליית החמאס. וגם שבירת רוח הלחימה של צה"ל. גם העובדה שאין למתיישבים איפה להיות יום אחרי הגירוש. וכן... גם העובדה שהוא ייזכר לדראון עולם.
אריק. גיבור ישראל, בודאי חשוב לו בטחון המדינה. היה רגיל לומר באותם ימים "דברים שרואים משם לא רואים מכאן". ובכן הוא הקשיב לכל דברינו בנימוס אמר שיחשוב עליהם וכד', ובזאת נסתיימה הפגישה. למה הוא לא הקשיב? גם שחיתות אישית לא מצדיקה עיוורון כל כך גדול.
יש תשובה, אבל לפני כן אני רוצה להזכיר לכולנו את מלחמת יום כיפור. בשעותיה הקשות של המלחמה אמר שר הביטחון דאז, משה דיין: "הולכת לנו המדינה, הולך לנו הבית השלישי". אחרי המלחמה הוקמה ועדת חקירה לבדוק איך סיכנו כך את עצמנו. על מה שילמנו באלפי הרוגים? הנורא מכל שהתגלה לוועדת החקירה היה שכל המידע על כוונת המצרים והסורים לתקוף ביום כיפור היה מונח פרוס לאור יום במטכ"ל. אם כך איך קרה שכל הצבא נח לו שאנן על מקומו ולא התכונן למלחמה אפילו בנקיפת אצבע?
התשובה מונחת במגילת איכה, קרה להם מה שקרה למרגלים. "הקדימו את הפה לעין". ולא את העין לפה. הם הסיקו מסקנות ורק אחר כך קראו את המפות והעובדות. העובדה הזאת סימאה את עיניהם מלראות את האמת.
כיוצא בדבר אתה אומר על הסכמי אוסלו. שהניחו כי הנשק, הכבוד, פרס נובל, הכוח, התשתיות, האימונים והאדמה שאנחנו נותנים למחבלים שהבאנו מתוניס יופנה למלחמה בטרור? קשה להאמין. אבל באמת כך חשבו חברי כנסת שתמכו מפורשות בהסכם הזה, אחרי כל מה שכתבנו לעיל, זה לא פלא איך חברי הכנסת הדתיים והחרדיים לא ראו אפילו את דבריו המפורשים של השולחן ערוך (יו"ד סימן קנה) על איסור נתינת נשק לנכרים כאלו. הם פשוט הקדימו את הפה לעין.
אל תתרשמו מוידויו הנוקב של סגן נשיא בית המשפט העליון על החיפוי המעוות שנתן בית המשפט העליון למשפחת שרון כדי שהם יוכלו לבצע את הגירוש. דבריו נאמרו מתוך מטרה לנקות את עצמו מהגירוש שבו הוא אישית מילא חלק מרכזי ביותר. לא הוא ולא ד"ר חנן נווה מקול ישראל שסיפר כיצד עובדת התקשורת המגויסת באופן שיקרי, לא משנים כלום חוץ מניסיון מאוחר מדי לנקות את המצפון. זה לא יבטיח לנו שלא יהיו עוד הרפתקאות כאלה ואחרות מבית מדרשם של שמעון פרס ואולמרט על "התכנסות" ו"חוזה שלום עם סוריה". שכולם כולם כוללים התעלמות מסוכנת עד אימה מההתחמשות שמתרחשת היום ממש מול עיניהם היום על-ידי החמאס והחיזבאללה.
משום מה לא רואים כלום!
דברי חז"ל שנאמרו לפני אלפי שנים - נכונים גם היום. יש אנשים שלא רואים מאומה. הם עצמו עיניים. הם עוצמים עיניים ואין שום סיבה שהם יפתחו אותם בעצמם. אולי זה שוחד ואולי זה מסיבות אחרות. זה לא משנה. הם לא רואים את כל הדברים הפשוטים שאתם רואים. אם המדינה יקרה לנו אנחנו צריכים לעשות מעשה. אנחנו צריכים לומר את הדברים היותר פשוטים שבעולם. צריך לחזור לגוש קטיף. לתקן את העוול. אם רוצים להציל את המדינה צריך לומר את הדברים הברורים הללו למרות שהם לא מסתדרים עם תמונת העולם ההזויה של אלה שתכננו וביצעו את הגירוש מגוש קטיף.

פורסם במקור באתר מוריה
הכותב הינו רב העיר צפת
תאריך:  24/07/2007   |   עודכן:  24/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יצחק גאגולה
אמר נפוליאון: עם אשר מתאבל על מר גורלו במשך 1,700 שנה כאילו זה קרה לו אך אתמול, בטוחני כי תקומה תהיה לו וישוב הוא אל ארצו כמו הימים ההם!
עמיחי אתאלי
נראה שלפחות לעת עתה, ההבדל בין חירותו של אדם לבין המשך מאסרו היא מידת ההצלחה. מתברר שהמדד הוא לא כוונתו, רצונו, וניסיונותיו של המחבל לפגוע, זו שמכריעה היא השורה התחתונה, האם "הצליח"
עו"ד יוסי דר
אם היועץ המשפטי לממשלה יאשר את מה שיואב יצחק טוען לו, כלומר הוא יאשר שעו"ד ביניש מוחזק על ידו כחשוד בפלילים - או אז צפויה לבג"צ מבוכה לא פשוטה
בועז מושקוביץ
דוחות "בצלם" - הם תמיד חומר קריאה מרתק. הטקסטים שלהם - דוגמא ללוליינות מלים. הם יודעים לכתוב יפה, לשמור על חזות מהוגנת ולעולם להתחמק מאמירת אמת. הימין, כרגיל, עומד פעור פה
יואב עציון
לא העכבר אשם, החור אשם. הבעיה היא בנו, שבוחרים בכל פעם את אותם כושלים ונכשלים, את אותם האטדים ממשל יותם המבקשים כי נחסה בצל אשר הם אינם מטילים
רשימות נוספות
בוטלה החלטה למחיקת אישום נגד נדיה מטר  /  רותי אברהם
הצבא נערך אך הפעילים דחו עלייה לחומש  /  עידן יוסף
מינהלת סל"ע עיכבה תשלומים לעו"ד  /  מחלקה ראשונה
דוב חנין למען הפליטים  /  ד"ר יובל ברנדשטטר
אסור להגיד: הימין צדק!  /  נרי אבנרי
הינתקות או התנגדות?  /  עו"ד דב אבן אור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il