X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בניגוד להכחשותיו של הניה, רצועת עזה הפכה לחממה לארגוני הטרור הפלשתינים ובסיס לשלוחת אל-קאעידה תחת השם "צבא האיסלאם" הנהנה מחופש פעולה תחת שלטון החמאס
▪  ▪  ▪

רצועת עזה תחת שלטון החמאס הפכה לחממה לארגוני הטרור הפלשתינים ובסיס לשלוחת אל-קאעידה תחת השם "צבא האיסלאם". ראש ממשלת החמאס, איסמאעיל הניה, בדומה למנהיגים אחרים בחמאס, מנסה להוליך שולל את התקשורת במערב בהכחשות חוזרות ונשנות, לפיהן אין תנועת החמאס מסייעת במישרין או בעקיפין לארגון אל-קאעידה. "כולם יודעים, כי לארגון אל-קאעידה אין נוכחות ברצועת עזה", אמר איסמעיל הניה לסוכנות הידיעות רויטרס (15.7.07) וטען, כי הדיווחים בעניין זה נועדו להכשיר את הקרקע ל"תוקפנות נגד העם הפלשתיני ובפרט ברצועת עזה".
דבריו של הניה עומדים בניגוד מוחלט למציאות הקיימת ברצועת עזה. תנועת החמאס מודעת היטב להתחזקות שלוחת אל-קאעידה והיא מוטרדת מכך שלא מעטים בזרוע הצבאית של החמאס ואף בהנהגתה החלו מאמצים את תפיסת העולם של אל-קאעידה. נטילות אחריות על פיגועים נגד ישראל פורסמו בגלוי עוד לפני ההינתקות החד-צדדית של ישראל מרצועת עזה (אוגוסט 2005) ויתר על כן, ארגון "צבא האיסלאם" אף מתגאה בגלוי בקבלת ההוראות מהנהגת אל-קאעידה בחו"ל.
בראיון לאתר האינטרנט "אילאף" (17 ביולי 2007) הודה אבו עאשור, יד ימינו של מנהיג "צבא האיסלאם" מומתאז דורמוש, כי ארגון צבא האיסלאם "מאמץ את העקרונות בהם מאמינה אל-קאעידה" ודוגל בהקמת מדינה איסלאמית בעזה ובשחרור פלשתין. הוא ציין, כי אל-קאעידה שולחת כסף למימון הפעילות של צבא האיסלאם, וכן מעבירה הנחיות לפעולה. לדבריו, "ההחלטה על חטיפת אלן ג'ונסטון התקבלה ע"י אל-קאעידה 'בחוץ' וההחלטה על שחרורו הגיעה גם כן הגיעה מן 'החוץ' כדי למנוע שפיכות דמים".
אבו עאשור סיפר עוד, כי צבא האיסלאם הוקם ברצועת עזה לפני כשלוש שנים. לדבריו, "בתחילה הגיעו האפגאנים (לוחמים ערבים שלחמו באפגניסטן) כדי להפיץ את המודעות הדתית. כל האפגאנים שייכים לאל-קאעידה ואנו מכנים אותנו בשמות המחתרתיים. הקמנו את ועדות ההתנגדות העממית בגלל השחיתות בפתח... אח"כ מומתאז דורמוש הקים את צבא האיסלאם בעקבות חילוקי דעות בין ראשי הועדות".
אחד מאותם לוחמים "אפגאנים" הינו ח'טאב אל-מקדיסי, ושמו האמיתי אחמד אל-מזלום (אלמט'לום - בתעתיק ערבי) תושב שכונת אל-דרג' בעזה. הוא למד הלכה איסלאמית בפקיסטן, שהה באפגניסטן, נכח בארבעים הרצאות של אוסאמה בן-לאדן, לאחר מכן חזר לרצועת עזה להמשיך את הג'יהאד נגד ישראל. נטל חלק בפיגוע במעבר קרני בינואר 2005 (פיגוע משותף של חמאס, ועדות ההתנגדות ופלג של גדודי חללי אל-אקצה) ובחטיפת החייל הישראלי גלעד שליט ביוני 2006 (פיגוע משותף של חמאס, ועדות ההתנגדות וצבא האיסלאם). כמו כן, היה חלק מהקבוצה שהוציאה להורג את מוסא ערפאת מפקד מנגנון המודיעין הצבאי ברצועת עזה (ספטמבר 2005). כיום משמש אל-מקדיסי דובר צבא האיסלאם ואחד מבכירי הארגון.
על קשרי החמאס עם צבא האיסלאם ניתן ללמוד מההסכם בין שני הארגונים שהוביל לשחרור העיתונאי הבריטי החטוף אלן ג'ונסטון. בתמורה להסכמת צבא האיסלאם לשחרר את ג'ונסטון העבירה תנועת החמאס לצבא האיסלאם (כך על-פי גורמים המקורבים לצבא האיסלאם המצוטטים ב אל-קודס אל-ערבי, 5 ביולי 2007) 5 מיליון דולר ויותר ממיליון כדורי קלצ'ניקוב, צבא האיסלאם קיבל הכרה מהחמאס כארגון ג'יהאד לגיטימי וסוכם כי שני הארגונים לא יחשפו פעולות משותפות שביצעו בעבר.
את התוקף למדיניות זו של החמאס ביטא היטב מוסא אבו מרזוק, סגנו של מנהיג החמאס ח'אלד משעל, בשיחה עם כתב "אל-חיאת" בעקבות פגישתו עם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'אד בדמשק (19 ביולי 2007). אבו מרזוק ציין, כי "כאשר חמאס נכנסה לשלטון הרשות הפכה כולה לרשות לוחמת במובן הזה שהלוחמים (מוקאווימון) אינם נתונים עוד למעצר או לחיסול, חמאס הפכה את ההתנגדות (המאבק המזוין) ללגיטימי". ובמילים אחרות, אבו מרזוק מאשר, כי רצועת עזה הפכה לחממה לטרור האיסלאמי הגלובלי. צבא האיסלאם, שלוחת אל-קאעידה ברצועת עזה, נהנה אפוא מחופש פעולה תחת שלטון החמאס.

תאריך:  25/07/2007   |   עודכן:  25/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עזה - חממה לאל-קאעידה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה בעצם ההבדל? חמאס=אל-קאעידה
עלי באבא  |  25/07/07 15:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
למה שופטת בית המשפט העליון דליה דורנר, שהיושר והצדק ורוממות הדמוקרטיה בגרונה, התקשתה להשיב כראוי, ולהניח ביושר את הדברים על השולחן במילים הבאות: "אני לא רוצה להתייחס משום שאחד מעורכי הדין של נעמי בלומנטל, פרופ' ועו"ד אריאל בנדור, הוא הבן שלי"
ארז תדמור
הקמפיין המתמשך שמנהל עיתון 'הארץ' נגד זהותה היהודית של ישראל ונגד הצעדים המתחייבים מכך הוא גזענות. חוק השבות, דגל והמנון ציוניים, הכרה בזכותה של ישראל להגנה עצמית, תמיכה בקק"ל ובשמירה על אדמות הלאום היהודי, עידוד העלייה ובלימת הגירת ערבים שתכליתה ערעור הרוב היהודי, כל אלו הינם כלים להבטחת קיומה של ישראל כמדינה יהודית. שלילה של אלו היא גזענות, גזענות נגד יהודים כפרטים ונגד העם היהודי כלאום
אלכס לוין
עופר עיני, המאבק צודק, זאת לא הדרך, מחזק את ידך אך לא על חשבון הדפוקים שבעובדים במגזר הציבורי. אותם לא צריך להעניש, גם כך הם בעונש על שיש להם מעסיק שלא מתעניין בהם ורואה בהם כוח עבודה זול שאפשר לנצל ולזרוק
אפרי הלפרין
10% תוספת שכר דורש מזכ"ל ההסתדרות, לכל הסקטור הממשלתי, השמנים יקבלו המון, הרזים לא יקבלו כמעט כלום, ועל זה משביתים את המשק
ד"ר צ'לו רוזנברג
אסור לזרוע בהלה בציבור. יש לראות את המציאות נכוחה ולהתכונן לגרוע מכל, גם אם הוא לא יקרה. כך יש לקוות. מלחמת התשה כפי שמתכננת סוריה לא נראית סבירה כלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il