X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעולם הפנסיוני החדש כל עובד חייב לתכנן את הפרישה שלו כבר מגיל צעיר ולעקוב אחר הפקדותיו בפועל והצטברות הפנסיונית שלו אצל כל מעביד ובמעבר בין מעבידים
▪  ▪  ▪

תוחלת החיים הולכת ועולה וגילאי 85-90 אינם נדירים עוד. בעידן שבו העובד רשאי לבחור את האפיק הפנסיוני שאליו יופרש כספו, החובה עליו לתכנן את הפרישה שלו מתחילה כבר בגיל צעיר ונמשכת לאורך השנים, מאחר שהסמכות שניתנה לעובד בנוגע לתכנון עתידו הפנסיוני, מטילה על העובד אחריות אישית לתכנון הפנסיה שלו.
אמנם נחתם בין ההסתדרות למעסיקים הסכם לפנסיה חובה לכל עובד במשק, אולם יקח עוד זמן רב עד ליישומו בפועל ובמציאות הכלכלית הישראלית, בה ללמעלה ממיליון איש אין פנסיה קבועה ומובטחת, על כל עובד להתחיל להתמצא באפיקים הפנסיוניים השונים ובזכויות המוקנות לו ע"י מעבידיו השונים לאורך השנים, קל וחומר שמנהלי משאבי אנוש, חשבים ורו"ח צריכים להבין ולהתמצא בתחומים הללו.
שוק העבודה היום הינו דינמי ביותר ועובד ממוצע מחליף מקום עבודה אחת לשלש ארבע שנים, אולם הוא אינו יודע את גיל הפרישה הצפוי שלו בפועל. במקומות העבודה הגדולים והמסודרים העובד יודע שההפרשות לפנסיה שלו מופקדות לו באופן שוטף ויש לו תחושה שמישהו דואג לו בעניין, גם לעובד כזה מומלץ לתכנן ולבדוק מחדש את זכויותיו הפנסיוניות אחת לכמה שנים ולהתאימן למצבו המשפחתי: רווק, נשוי, גרוש, גילאי ילדיו, למצבו הבריאותי ולהכנסתו.
יצויין בהקשר הזה כי כיום גיל היציאה לפנסיה עפ"י חוק הינו 64 לנשים ו-67 לגברים, ומתקיימת פעילות בכנסת להוריד גיל זה, כאשר בפועל במקומות עבודה רבים יש הסדרים כאלה ואחרים של פיטורים או פרישה מוקדמת בגילאים שונים של 50+.
במקומות העבודה הקטנים ואצל העצמאים ובעלי חברות פרטיות האחריות המלאה בנושא הפנסיוני הינה של העובד ועליו לתכנן לאורך השנים בשיטתיות את פרישתו העתידית, תוך לקיחה בחשבון של פרמטרים שונים שהם ברי שינוי כמו: שינויים בשכר, שינויים שונים בהפקדות הפנסיוניות בהתאם למעביד, גרירת זכויות והפסקת עבודה בגיל נמוך מהמתוכנן.
בעולם הפנסיוני החדש כל עובד חייב לתכנן את הפרישה שלו כבר מגיל צעיר ולעקוב אחר הפקדותיו בפועל והצטברות הפנסיונית שלו אצל כל מעביד ובמעבר בין מעבידים ולשים לב להיבטי המס כמו גם להיבטי החסכון והיבטי הביטוח השונים ודמי הניהול וזאת בכל שלב ושלב, גם בעת פתיחת התוכנית, שלבי ההפקדה ושלב הפרישה עצמו. מאחר שידיעותיו של העובד מועטות בנושא, עליו לגלות עניין ולפעול ולהעזר לשם כך באנשי מקצוע שמחויבותם הינה לעובד עצמו.

אתר מה כדאי לי
הכותב הוא מאמן לפרישה ותכנון פנסיוני.
תאריך:  29/07/2007   |   עודכן:  29/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היערכות העובד לפרישה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חשיבות ייעוץ ביטוח וייעוץ פנס'
דניטל  |  30/07/07 13:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניב נבון
יום האהבה מעורר רבים מאיתנו לערוך "בדק בית" - כמה אהבה יש לי בחיים? חכמת הקבלה מלמדת שיש בעולם אהבה בשפע, עלינו רק להכין את המקום בלב, והיא כבר תמלא אותו בשלל צבעיה
שי ברק
גם הסנקציות המוטלות על מי שמפר את האיסור, אין בהן כדי להרתיע מלעשות כן ודרושה חקיקה
יהונתן דחוח-הלוי
הקרב על הלגיטימיות השלטונית הולך ומסלים ברשות הפלשתינית הדו-ראשית שנוצרה לאחר ההפיכה הצבאית של החמאס בחודש יוני 2007. מבצע צבאי רחב היקף ברצועת עזה לסילוק משטר החמאס יהיה הכרחי ויהווה תקדים חשוב
ד"ר חיים משגב
לשווא מבזבזת ביניש את יתרת היוקרה שעוד נותרה בגבעת רם. האזרחים, אלה שממתינים לשווא לפסקי דין, או אלה שמתבוננים בחלחלה בשופטים, שרובם נרפים, לא-חכמים, גסי-רוח, צעקנים וקצרי סבלנות, קצה נפשם מן המערכות שאמורות היו לקיים את שלטון החוק
רינה יצחקי
כמה מילים על ספרה של אלונה פרנקל "סַבְתָּא שֶׁל נַפְתָּלִי בִּשְׁלָה דַּיְסָה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il