X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בכל תחום האג'נדות שולטות, כלכליות, תקשורתיות, חברתיות, פמיניסטיות, ספרותיות ואיפה לא!? לנחליאלי בגן יש אג'נדה, לנעלי הקרוקס יש אג'נדה. לדורה יש אג'נדה. כל מי שאוכל דגני בוקר, חובב ג'וגינג או אפילו מוכר עיתונים עושה זאת בשם האג'נדה
▪  ▪  ▪

אחרי לא מעט אמירות תמוהות בתקופת מלחמת לבנון השנייה ובכלל, שב ראש הממשלה והרחיב את השכלתנו בכמה אמרות מעודדות. מקצתן זכו לביקורת אבל לדעתי הן מעידות על תפיסה נכונה של המציאות.
בראיון לעיתון החרדי "משפחה" שהתפרסם לפני יותר משבועיים, אמר אולמרט כי "כל עוד אני ראש ממשלה, רמת הגולן תישאר לנצח בידינו כי היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל." לכאורה משפט מוזר "כל עוד" ול"נצח" לא מסתדרים לי בנחת במחשבתי ובהבנתי. למעשה-יש כאן משפט שמושך את המפה מתחת השימוש שבד"כ פוליטיקאים עושים בנצח לסוגיו.
תודו אנחנו כבר למדנו לפקפק בכל ה"עד עולם" ו"לעולם" וכבר רובנו שמענו את "לנצח נצחים" ודי כבר מאסנו בכל ניחוחי הנבואה, והבנו שאין בהם אלא רק דחיית ההוכחה לתקופה שבה המבטיח והמובטחים שוב לא יהיו עמנו ולא יוכלו לבדוק ממילא את התוצאות. אינני יודעת אם אולמרט התכוון לכל זה, אבל התוצאה בהחלט רצויה.
האמירה השנייה של אולמרט משמחת אף יותר: באחד מראיונותיו הוא אמר כי "ראש הממשלה לא צריך אג'נדה, אלא לנהל את המדינה". ואכן, עם כל הכבוד לאג'נדות למיניהן, ועם כל הסימפטיה לבעליהן, הבעיות של ישראל נעוצות גם בסתם ניהול גרוע, אג'נדה. מילת השנה. עמיר פרץ העלה באחת למרכז השיח הציבורי את "האג'נדה החברתית", אבל מי שקיבע אותה כמילת השנה היה דווקא אהרן ברק, שהתנגד למינויה של רות גביזון מאחר שהיא "מועמדת שיש לה אג'נדה".
מאז פסו מחיי הציבור וחיי היחיד רעיונות, תוכניות, משימות, שלא לדבר על סדר יום. הכל אג'נדה. כולנו שמענו את הביטוי אג'נדה, אבל מה המילה הזאת בעצם אומרת? סביר להניח כי בעשר הדקות האחרונות שמעתם לפחות אחד מהמשפטים הבאים: "יש לי אג'נדה...", "האג'נדה שלי היא...". חיפוש קצר בכל מילון שתפתחו, תראו כי הפירוש העברי עבור המילה הינו סדר יום.
כלומר ע"פ הפירוש הזה היינו אמורים לקום בבוקר ולהגיד האג'נדה שלי להיום היא לצחצח שיניים, ללכת לעבודה ולחזור הביתה לישון, אבל בהרבה מקרים, הרבה ביטויים מתגלגלים ומקבלים משמעות אחרת, בדיוק כמו המילה אג'נדה. הביטוי המוכר לנו היום נבע מהמילה בגרמנית Agende ופירושה המילולי הוא: "דברים שצריך לעשות". השימוש הראשון הנפוץ במילה נעשה בספריו של מרטין לותר (נזיר גרמני, שלימים הפך לאבי הנצרות הפרוטסטנטית), שעסקו בדברים שצריך לעשות כדי להינשא, לבצע טקסים קדושים וכו". פשוט מעין רשימת מטלות שצריך לבצע כדי שהטקס יהיה קדוש ומקובל על האל. ומעבר לכל הכתוב הרי שכל אחד מאתנו לא יוצא מהבית בלי לקחת איתו אג'נדה או שתיים בתיק.
בכל תחום האג'נדות שולטות, כלכליות, תקשורתיות, חברתיות, פמיניסטיות, ספרותיות ואיפה לא!? לנחליאלי בגן יש אג'נדה, לנעלי הקרוקס יש אג'נדה. לדורה יש אג'נדה. כל מי שאוכל דגני בוקר חובב ג'וגינג או אפילו מוכר עיתונים עושה זאת בשם האג'נדה. לכן הגיע הזמן להבין שהאג'נדה אינה אלא "סדר יום", כולה מילה שהתמלאה בפירושים וספקולציות,ולכן מכיוון שסדר יום קרוב לאידיאולוגיה, מר אולמרט יקירי, צודק בהחלט, נשאר לך רק לשוב אל המשפט הראשון ולשאול: "כל עוד אנוכי ראש ממשלה 2007, האם הגולן יישאר לנצח בידינו? ניהול? אג'נדה? בדיחה? או זאת באמת אמירה טובה ונכונה? בקיצור, לטעמי, אפילו "תקווה עם אג'נדה נשמע פתאום בסדר "ואולמרט יקר, לך, לך בעקבות אג'נדתך זו, והושעת את ישראל ובא לציון גואל".

תאריך:  30/07/2007   |   עודכן:  30/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בשם האג'נדה שלי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אחלה אג'נדה אחותי ל"ת
1212איציק  |  30/07/07 12:04
2
טוב שלכל אחד יש אג'נדה ל"ת
שלמה.י.  |  30/07/07 14:17
3
לי יש אג'נדה להאמין באג'נדות ל"ת
שושן  |  30/07/07 17:15
4
אחלה כתבה ל"ת
222אוהד  |  30/07/07 17:24
5
זאת מדינה של אג'נדות ל"ת
שמעון הגדול  |  30/07/07 17:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד עוז גדות
מלחמת לבנון השנייה מייצגת את השבי שבו נפלה תפיסת הביטחון של מדינת ישראל
שלמה ברום
סיכום יום עיון שנערך ב-16 ביולי 2007 במכון למחקרי ביטחון לאומי, במלאת שנה למלחמת לבנון השנייה
יואב יצחק
השופט עוזי פוגלמן השתתף ביום 24.07.07 במתן פסק דין שדחה עתירה נגד ביניש, בעניין אישי    עכשיו מגבירה ביניש את הלחץ למנותו לשופט בעליון במינוי של קבע
ראובן לייב
מלך הרוק של כל הזמנים נתגלה בסוף ימיו עירום
ד"ר מוטי חיימי
דוח שפרסם איגוד קנדי מפרט את הגורמים הסביבתיים המהווים סכנה לבריאות הילד    תוצאות הדוח רלוונטיות לכלל מדינות העולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il