X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ליידי מקבת משפשפת ידיה. היא מאמינה שהשפשופים ישחררו אותה ממעשי העבר המציקים לה. כך גם הליידי מירושלים. אצל שיקספיר זה לא עבד
▪  ▪  ▪

ליידי מקבת משפשפת ידיה. היא מסתובבת במסדרונות הארמון ומשפשפת במרץ את ידיה. זה עתה נטלה חלק במעשי רצח פוליטי, למעשה דחפה לכך את בעלה, האציל מקבת, ועתה היא אכולת חרטה. היא משוכנעת שדם הקורבנות דבק בידיה והיא מנסה להסירו. היא טועה כמובן. הדם דבק במצפונה ומשם לא יסירוהו כל שפשופי הידיים (תיאור מתוך הטרגדיה 'מקבת' שכתב שיקספיר לפני כ-400 שנה).
גם ליידי מקבת מירושלים משפשפת ידיה. לפני כשנה יזמה ליידי מקבת מירושלים מלחמה בלבנון. היא מבינה מזמן שהיתה זאת טעות קשה מצידה, שהמלחמה כפי שהתרחשה היתה מיותרת ,שהרבה דם נשפך לחינם, והרבה אסונות ונזקים קרו שלא לצורך, ובאשמתה. כעת היא משפשפת ידיה, מנסה להעלים את סימני המלחמה כדי לשמר את מעמדה. היא משפשפת ומשפשפת וכמו מעשי-כשפים שפע של מעשים טובים וברוכים זורם מבין ידיה על ראשו של העם. שפע שלא היה כמוהו מאז הקמת המדינה: הסדרי פנסיה לעובדים, חינוך חינם של 12 שנים לכל, רפורמה בהשכלה הגבוהה, תוספות שכר, מאות מיליונים ל'עוטף עזה', ביטול מבחני הכנסה למשפחות שכולות, ועוד..ועוד... קצרה היריעה מלפרט.
ומעל לכל, תנופה רבה במהלכים מדיניים וכבר- כבר השלום בפתח וגר זאב עם כבש ובאה המנוחה לעם המיוסר הזה. נושאים שהיו נתקעים בוועדות ואצל 'נערי האוצר' או שנפלו קורבן למאבקים קואליציוניים פתאום הם מטופלים בקצב, בלי שהיות. שתיים-שלוש ישיבות קצרות וכבר מתבשר הציבור על עוד מתנה רבת-ערך בה זכה. עוד קצת שפשוף ועוד קצת שפשוף והנה אנו מתבשרים שרוח חדשה כבר מנשבת בירושלים - רוח של תקווה לליידי. סימני המלחמה הולכים ונעלמים מעל ידיה ואיתם המועקה ומצב הרוח הקודר. עוד קצת שפשופים וגם אחוזי התמיכה בסקרים יעפילו וצרות העבר תשכחנה.
לליידי מקבת של שיקספיר זה לא עזר. שפשופי הידיים לא סייעו לגברת הקטלנית להשקיט את מצפונה וסופה שמצאה את מותה בנסיבות טרגיות. היה כנראה חשוב למחזאי הגדול להעביר לצופים במחזה את המסר שתוצאות מעשיו של אדם ירדפוהו,לא יתנו לו מנוח ומוטב לו שלא ינסה לחמוק מגורלו ומאחריותו למעשיו.
במציאות כמובן עובדים הדברים אחרת. המחזאי הגאון, המסדר כרצונו את העלילה איננו ומי שקובע לאן יתגלגל הסיפור הן הדמויות הפועלות וכוחן היחסי. מי שכוחו הפוליטי רב יותר, משפיע יותר ולליידי מקבת מירושלים כוח פוליטי רב מאוד והיא אומנם מגלגלת את המציאות לאן שמתאים לה. לכן היא צוברת ביטחון ומתעודדת, לכן היא משוכנעת יותר ויותר שהאופן שבו סיימה הליידי של שיקספיר את הקריירה לא יחול עליה ולכן היא משוכנעת יותר ויותר שלסיפור שלה יהיה 'הפי-אנד'.
וגם, יש עוד הבדל קטנטן: מה שגמר את הליידי של שיקספיר היו כאמור ייסורי המצפון. קצת באיחור היא הבינה במלואה את משמעותם הקשה של מעשיה ועם התובנה הזאת היא לא יכלה להמשיך ולחיות.
אצל הליידי מקבת מירושלים זה לא עובד ככה...

תאריך:  02/08/2007   |   עודכן:  02/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קובי כהן
קצבת הנכות מתבטלת לנכה המשתכר מעל לסכום מסויים, כך שהאופציה היחידה של הנכים היא או לצאת לעבודה ולהפסיד כסף או לשבת בבית ולהפסיד כסף. קובי כהן זועם על אשליה של צדק חברתי
עו"ד אלי דורון, עו"ד ליאת בהר-כהן
כיצד לרכוש דירה ולצמצם את הסיכונים    עשרת הדברות לרכישה בטוחה
רחמים יפת
השערורייה בעניין הקיצבה לניצולי השואה החיים בינינו ולשאר הזקנים והזקנות, היא בלתי נסבלת לחלוטין. אסור לנו להחריש ולו לרגע עד אשר נערי האוצר והשר שמעליהם והממשלה שמעליו וראש הממשלה שבראשה, יחדלו מיידית להתעמר בזקנים ובזקנות, בין אם הם ניצולי שואה ובין אם לאו
נרי אבנרי
עיקר היכולת של אולמרט, היא פיו. בזכות הבל פה, הוא תמיד מצליח, תמיד מנצח, ואם יש בסביבה מישהו שלא יודע להתפעל ממנו- הבעיה היא אצלו. ירון זליכה יכול לקשקש עד מחר! בפרשת בנק לאומי, הוא פעל ללא דופי. מבקר המדינה הוא בעצם מנהל קרקס מתוסכל. ואם דורית ביניש חושבת שהיא עובדת בחנות חרסינה, יש לו בשבילה פיל אלכוהוליסט.
דוידי הרמלין
אנו, בני הדור הרביעי, איננו יכולים עוד להסכים לחרפה שהמיטו ממשלות ישראל לדורותיהן על סבא וסבתא של כל אחת ואחד מאתנו. אם שר-האוצר שלנו כל כך מתהדר ב"צמיחה", אנו תובעים ממנו לדאוג עכשיו לסבא וסבתא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il