X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל הטוענים כי אסור לתת לערבים נשק כי הם עלולים לירות בנו מוזמנים לבוא לכפרי הגליל ולראות את כמויות הנשק והתחמושת שיש שם, בכל חתונה יורים כמות כדורים המספיקה לתרגיל מחלקתי לפחות. לדעתי דווקא גיוס הערבים לצבא יקנה להם תחושת שייכות למדינה ויפתור הרבה מהבעיות שבינינו לבינם
▪  ▪  ▪

השבוע התבטא שר הביטחון אהוד ברק בגנות תופעת ההשתמטות, הוא רק שכח שכרמטכ"ל הוא זה שהחל במדיניות ההקלות למשתמטים. עד לכהונתו של ברק היה קשה עשרות מונים להתחמק משירות צבאי כך שברק הוא האחרון שיכול להלין על המצב. אמירה זו של ברק היא הדבר הקרוב ביותר להודאה בטעות שנוכל לצפות לו מאיש יהיר זה. אך בין אם הוא מודה בטעותו ובין אם לאו, בעיית ההשתמטות קיימת ולא תעלם אם לא נטפל בה.
הרמטכ"ל, גבי אשכנזי, התבטא גם הוא בנושא וטען כי יש להחזיר למשתמטים את הבושה, אך עם כל הכבוד לאשכנזי ויש לי הרבה כבוד לאיש רב זכויות זה, עלי לצטט את אחד העם שטען "לא זה הדרך". מרגע שהסכר נפרץ, לא ניתן כבר לתקנו או לסתום את החור עם האצבע. יש צורך בסכר חדש לגמרי. ואת הסכר הזה צריכות להקים הממשלה והכנסת.
הסכר החדש צריך להביא בחשבון את כל ההתפתחויות שחלו בחברה הישראלית מאז 1948, השנה בה הוחל גיוס החובה ועד היום. אין אנו עוד אומה של אנשים המסתפקים במועט ורואים בשירות המדינה ערך שאין בלתו. אמת, יש עוד רבים וטובים (ועבדכם הנאמן בתוכם) שממשיכים להגיע לשירות מילואים ולראות בכך זכות אך יש גם רבים אחרים שמסתכלים על הנושא מכיוון אחר לגמרי ומתחמקים משירות הסדיר, שלא לדבר על מילואים.
הדרך להתמודד עם תופעה זו אינה בכוח, כוח יביא רק למרמור נגד אוכלוסיות הפטורות משירות, לחיילים חסרי מוטיבציה ולפריחתה של הפרוטקציה הצה"לית המבטיחה ג'ובים נוחים לאלה אשר קרובים לצלחת. מצד שני לא תהיה שום הקלה לאלה אשר נושאים בנטל העיקרי.
מה שכן ניתן לעשות הוא להתנות אזרחות מלאה בחובות אזרחיות מלאות וע"י כך גם לצרף למעגל המשרתים אוכלוסיות שלמות אשר פטורות מכך מסיבות אלו ואחרות.
ההצדקה המוסרית לפתרון זה היא ברורה, מי שאינו נוטל על עצמו חובות יוותר נא על זכויות כגון הזכות לבחור ולהבחר לכנסת, ביטוח לאומי והטבות כלכליות כאלה ואחרות אשר נותנת המדינה לאזרחיה וישאר אך ורק עם זכויות תושב בסיסיות. וכך יאלץ כל אדם לעשות את החשבון לעצמו, האם הזכויות הניתנות בלעדית ליוצאי צבא "שוות" שלוש שנים מחייו? יהיו כאלה שימשיכו לבחור בדרך ההשתמטות ויהיו אחרים שיחליטו כי ברצונם לקבל את הזכויות הללו.
אני בטוח שיהיו שיאמרו כי שיטה זו אינה דמוקרטית מכיוון שדמוקרטיה הינה שוויון בין כל האזרחים אך דווקא השיטה הנוכחית היא זו שאינה דמוקרטית וגורמת לחוסר שוויון.
טענה נוספת שיכולה להיות למתנגדים הינה שאזרחיה הערבים של מדינת ישראל אינם יכולים לשרת בצבא. לדעתי, טענה זו הינה מיתוס במקרה הטוב וגזענות במקרה הרע. בצה"ל יש מספיק תפקידים לא רגישים על-מנת לספק תעסוקה לכל המגזר הערבי ואם יווצר עודף בכוח אדם, אדרבא, יוכל הצבא להגדיל את הכוח הלוחם (דבר שהוא יכול וצריך לעשות כבר עכשיו אבל זה כבר עניין אחר).
כל הטוענים כי אסור לתת לערבים נשק כי הם עלולים לירות בנו מוזמנים לבוא לכפרי הגליל ולראות את כמויות הנשק והתחמושת שיש שם, בכל חתונה יורים כמות כדורים המספיקה לתרגיל מחלקתי לפחות. לדעתי דווקא גיוס הערבים לצבא יקנה להם תחושת שייכות למדינה ויפתור הרבה מהבעיות שבינינו לבינם.
לגבי החרדים, צה"ל כבר החל ליישם את הפתרון. צרכיהם המיוחדים מחייבים את צה"ל לגייס אותם ליחידות נפרדות, על-מנת לתת להם שמץ נוסף של גאוות יחידה ניתן לשנות את השם של הנח"ל החרדי לשמו של שופט נחשב, כגון חטיבת גדעון.
הצעה זו תביא גם לפתרון סוגיות פוליטיות כגון חוק טל וכספים לישיבות ועם זאת תאפשר לכל מי שרוצה להשתמט, ללא צורך בקב"ן או בשאר שיטות נלוזות.

תאריך:  02/08/2007   |   עודכן:  02/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוויון זכויות ושוויון חובות
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
הצעה נכונה
צדיק בסדום  |  2/08/07 13:19
2
מפלגה שתשים זאת במצע
יובל ברנדשטטר  |  2/08/07 14:41
3
צריך גם לתת זכויות לחיילים
תוכי יוסי  |  2/08/07 14:53
4
הצעה בכיוון הנכון ל"ת
אור77  |  2/08/07 15:50
5
שיוויון
מוצא "פרנקית"  |  2/08/07 18:21
 
- די לדיבורים
יובל ברנדשטטר  |  2/08/07 22:46
6
או לחילופין שיתנו זכויות יתר
jacovc  |  2/08/07 23:45
7
לדחות הגיוס עד שיחזרו השבויים
אבא של חיילים  |  3/08/07 15:29
 
- פרט
מוצא "פרנקית"  |  3/08/07 19:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף אדיב
הממשלה חפצה בהגדלת שיעור ההשתתפות בשוק העבודה אך לא מונעת את יבוא הזרים. קחו את החקלאות כדוגמא, העובדים הישראלים נותרים מחוץ למעגל העבודה
חיים שיבי
תזכורת: יש גברים ונשים שבאים לבר, לפעמים, כדי לדבר אלה עם אלה או לשתות בשקט גם במקום של פיק-אפ. גם אם הברמן מעורב בנעשה. גם אם הוא חלק מהסצינה
גדעון ברוידא
המאמץ הברור שהשקיעה האם בניסיון לנתק את הילד מהאבא שלו לא נחשבה כעניין תמוה או שלילי בעיני הרשויות. זה היה כאילו מובן מאליו, שכאשר הורים נפרדים נוצרת אמא חד-הורית, שנתמכת על-ידי המדינה, ואילו האבא מרוחק ונשכח, וניסיונותיו לשמור על קשר עם ילדו הם מטרד מעצבן
נאוה איתני
הגלובליזציה הגיעה אל הפשע המאורגן בעשור האחרון, ועכשיו היא אינטגראלית גם לעסק הרווחי ביותר שלו - שוק הסמים
עו"ד יוסי דר
ביניש קראה את מפת הקרב והבינה שהכל עם פרידמן אבוד, ולכן עדיף לקרב את רגע ההתנגשות החזיתית, ולהעמיד על השולחן הציבורי את מאבק האיתנים הזה במערומיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il