X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא החרדים נושאים באחריות לאי גיוס או לפחות שירות לאומי מלא. נציגיהם בכנסת מייצגים נאמנה את השקפת עולמם. פועלים לשימור וביצור הפטור שלהם. הם עושים זאת ביעילות שאינה נופלת מזו של חברי כנסת ערבים המתנגדים לשירות לאומי חובה
▪  ▪  ▪

הדיון המתלהם העונתי בהקף ההשתמטות של אברכים ש"תורתם אומנותם" וגם אלה שלא אומנותם מזכיר לי חייל שמן וממושקף שהלך לצידי במסעות הכומתה בטירונות.
מדי פעם היה החנון נוהג לעצור במקומו, לספק לעצמו ולכולנו מנוחה נחוצה, לפנות אל סמל המחלקה ולהסביר בנימה משכנעת, סבלנית ואחראית: "תראה המפקד, זה לא שאני לא רוצה. אני פשוט לא יכול".
בעשר השנים האחרונות שיכנע אותי האגף החילוני הגדול בכנסת שהוא רוצה גיוס שווה או לפחות בצימצום הקף הפטור - רוצה אך לא יכול. כשאהוד ברק באופוזיציה הוא רוצה אך ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יכול. שבנימין נתניהו באופוזיציה ואהוד ברק ראש ממשלה - ברק ממשיך לרצות אך הפעם הוא זה שלא יכול.
לא החרדים נושאים באחריות לאי גיוס או לפחות שירות לאומי מלא. נציגיהם בכנסת מייצגים נאמנה את השקפת עולמם. פועלים לשימור וביצור הפטור שלהם. הם עושים זאת ביעילות שאינה נופלת מזו של חברי כנסת ערבים המתנגדים לשירות לאומי חובה. אחראים בעלי הכוונות הטובות שמתחילות -ונגמרות- בפרוטוקול דברי הכנסת.
אהוד ברק, אופוזיציה, "דברי הכנסת" ,8 יולי 1998- "אתם יודעים, כי החלוקה הבלתי-שווה בנשיאה בעול הביטחון וגם, לדאבוננו, ב"יד לבנים" ובארגון נכי צה"ל, היא חלוקה בלתי נסבלת, היא אי-צדק משווע כלפי הלוחמים, כלפי המתנדבים, כלפי ההולכים ראשונה וכלפי משפחותיהם.
אני מציע את החוק כדי לתקן עיוות קשה וכואב שנוצר בחברה הישראלית, והציבור הרחב, הנושא יום-יום ולילה-לילה בעול הביטחון, הציבור הזה שכולכם אמורים לשמש נציגיו, איננו מוכן עוד להשלים אתו. יהודים מכל שדרות העם, לרבות הציבור הדתי לאומי ואפילו חלק מסוים ממצביעי המפלגות החרדיות המתגייסים לצה"ל, עומדים מאחורי תביעה צודקת, ששום כוח לא יעצור אותה עוד - לסלק את העיוות המפלה והמפלג של מתן פטור המוני משירות צבאי".
רוצה? רוצה מאד.
אהוד ברק, ראש ממשלה, "דברי הכנסת", 3 ביולי 2000- "האמנתי, ואני מאמין, בחשיבות המוסרית של שוויון הנטל. לא הערכתי עד כמה הדברים סבוכים ועד כמה נדרשת בהם הדרגתיות.
החוק המוצע המבוסס על מסקנות ועדת טל הוא חוק חכם יותר משהוא צודק, אך תבונת המעשה הפשרנית, המאוזנת, הסבלנית, היא חוכמת השיפוע המדורג המוליך לפעמים אל הפסגה בדרך ארוכה אבל בטוחה, דרך טובה יותר מן המדרון התלול והחלקלק של צדק מוחלט, של "ייקוב הדין את ההר".
החוק איננו מתיימר להביא מיד ישועה לעולם ולתקן בבת אחת את עיוותי המציאות שירשנו ושנוצרו במשך יותר מ-‎50 שנה. אך יש בו ראשית תיקון, תחילתו של תהליך שיש בו בשורה, ויש בו, אני משוכנע, אור בקצה הרחוק של המנהרה".
רוצה? רוצה מאוד. אך, במבט מלשכת ראש הממשלה, יכול חלקית. כלומר, יכול בחוכמת השיפוע המדורג. נרשמה אכן תנועה בשיפוע הזה, אך לא אל פיסגת השוויון בנטל אלא אל מדרון הגידול באלה שגילו את אומנות הפטור.
"שינוי" קמה והתאיידה על זעקת המחאה העממית מפני שגם היא השתלבה במסע המיניסטריאלי המודרג אל הפיסגה ואל האור שבקצה המנהרה - וגם מחאתה נקברה בפרוטוקול.
ברק ונתניהו רצו וירצו, אך אם לא ישבו זה לצד זה בממשלת אחדות יציבה אחת - תגבר החרדה המשותפת למרכז הפוליטי החילוני, ליכוד ועבודה, מפני הכפור שעל ספסלי האופוזיציה. שהרי הדרך אל הכפור שמחוץ לממשלה תמשיך לעבור בפנקסם הפתוח של שותפים מן המחנה החרדי. נכון לעכשיו, כשהחרדים לא רוצים גיוס שווה - הם יכולים יותר.

תאריך:  08/08/2007   |   עודכן:  08/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברק וחכמת השיפוע המדורג
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חיים יקירי.
נרי אבנרי  |  8/08/07 19:18
2
אי גיוס בחורי ישיבה
קלמן1  |  8/08/07 22:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רונן רוב
הליך המילה הינו אחד מהפעולות הכירורגיות הפשוטות והשכיחות ביותר בעולם    למרות זאת, דפיקות הלב של ההורים לפני ביצוע טקס ברית המילה ובמהלכו הן מצב קיים וידוע
צבי גיל
די לי שהציבור והממשלה והעומד בראשה רוצים בשלום ומצהירים על כך, ומוכנים לשלם תמורתו. לשלם - לא במה ששלנו, אלא במה שלא שלנו והתנחלנו בו. ואם יושג השלום המיוחל גם החטאים, המדיניים, אדומים כשני, כשלג ילבינו
איתן גנור
הבוקר, בדרכי לעבודה, שמעתי ראיון בתוכנית 'עניין אחר' עם ח"כ כחלון, בנושא אי קיום חוקים ע"י הממשלה. לצערי הראיון היה חסר תכלית. הח"כ לא ידע לומר מה ניתן לעשות על-מנת לעצור תופעה זו, והוא הריבון. ממנו מצופה להעלות רעיונות ולהילחם, לא להתבכיין. מצד שני המראיין לא הטרידו בשאלות נוקבות, כמו למשל כיצד הצביע ח"כ כחלון על חוק ההסדרים
יפתח שפיר
נראה כי החששות בישראל מהספקת נשק מתקדם לערב הסעודית נופחו למרות שהאידיאולוגיה השלטת בערב הסעודית היא עוינת ביותר כלפי ישראל מאז הקמתה. מעולם לא פעלו הסעודים נגד ישראל מעבר למשלוח נציגות סמלית במלחמות העבר
ד"ר אברהם בן-עזרא
מומחה המוזמן לבדיקת מבנה, אמור לתת מענה לעיקרי הדברים, בין אם הנושאים אשר לגביהם נדרשת התייחסות מקצועית הם בתחום התמחותו העיקרית ובין אם הם מחוץ לתחום התמחותו העיקרית. שאם לא כן, יהא דרוש להיזקק לשירותיהם של מומחים רבים כדי לתמוך בתביעה, עד כדי אבסורד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il