X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני יודע כי חבריי מהימין יתקפו אותי על מאמר זה, חלקם מכיוון שהם רואים ביבי אדם שאינו יכול לטעות וחלקם מכיוון שלדעתם תקיפת ביבי תוריד את סיכוייו בהתמודדות מול ברק, אך אני מביט לטווח ארוך יותר
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו

השבוע קראתי מאמר שבו כתב המחבר כי צעדיו הכלכליים של ביבי היו נכונים והתחלחלתי לחלוטין. האם לא למדנו כלום? האם שטיפת המוח של קומץ בעלי הון שמדיניותו של ביבי היטיבה עמם ואשר שולטים ללא מיצרים באמצעי התקשורת עשתה את עבודתה בצורה כה טובה?
תחילה לעובדות: ביבי אינו כלכלן, הוא בעל תואר ראשון בארכיטקטורה ובעל תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק, מכאן יוצא כי כל השכלתו המקצועית בכלכלה הינה קורסי המבוא אשר כל סטודנט לכלכלה מחויב לעבור בשנתו הראשונה באוניברסיטה.
כל קורסי הליבה של תואר ראשון, הקורסים המתקדמים ובתוכם 'כלכלת ישראל' שלא לדבר על קורסים של תואר שני אינם חלק מרפרטואר השכלתו ובכל זאת השתרשה בקרב חלק מן הציבור האמונה כי 'ביבי מבין בכלכלה'. מצד שני יכול להיות שאנו מדברים על גאון כלכלי ברמה כה גבוהה עד כי אינו זקוק ללמוד כהדיוטות רגילים. לצערי, לא זה המקרה. בחינת מהלכיו של ביבי תראה כי נזקם בטווח הארוך עולה על תועלתם בטווח הקצר.
אויביו של ביבי טענו ובמידה רבה של צדק כי ביבי הוא חסיד של 'כלכלת הטפטוף' אשר היתה כל כך אהודה על רייגן ותאצ'ר בשנות השמונים. בבסיסה של תפיסה כלכלית זו עומדת ההנחה כי אם יאפשרו לעשירים להתעשר 'יטפטף' העושר למטה ויצור שגשוג, מיותר לציין כי תפיסה זו פשטה את הרגל כבר בסוף שנות השמונים. בוחריו של ביבי הענישו אותו על מדיניותו הכלכלית ובצדק.
השכבות החלשות ידועות ככאלה אשר מוכנות להרתם לעזרת המדינה בשעת מצוקה. כך היה ברומא כאשר כל העם אסף כסף על-מנת לשקם את הצי שהושמד בתחילת המלחמה הפונית הראשונה, כך גם אספו מליוני טורקים פרוטה לפרוטה על-מנת לשקם את הצי לפני מלחמת העולם הראשונה אך השכבות החלשות ראו כיצד קצבאות הזקנה, הילדים והבטחת ההכנסה נלקחות מהן וניתנות בדמות הטבות של מיליארדים לקבוצה קטנה של אנשים אשר גם כך שולטים במשק ללא מיצרים.
במקום לנצל את ההפרטה על-מנת להקטין את הריכוזיות במשק, העניק ביבי לאותם בעלי הון כוח כלכלי רב עוד יותר מזה שהיה בידיהם עוד קודם לכן. מה שהרתיח עוד יותר את האזרחים היתה העובדה שרוב מוחלט של אותם בעלי הון הינם אנשי שמאל מובהקים. למזלנו, נכנסו למשק האוליגרכים הרוסים ובכך הקטינו מעט את הריכוזיות הגבוהה במשק.
ביבי גם לא נלחם בבזבוז בשירות הציבורי, הוא אומנם המשיל יפה את משל האיש הרזה שסוחב את השמן אך לא נעמד על רגליו האחוריות על-מנת שצה"ל יסגור את מפקדותיו המיותרות, בזבוז שכל איש מילואים מאבד את שפיותו בגללו. הוא אפילו לא הציע לאחד מחוזות במשרד החינוך ובכך לאפשר הפניית משאבים רבים יותר לטובת שכר המורים ובניית כיתות לימוד, הוא גם התקפל אל מול המנגנון המפלגתי שהתנגד לתוכניתו לאיחוד רשויות ועוד כהנה וכהנה דברים שאזרח אשר לוקחים ממנו את הכסף ללחם מסתכל עליהם בעין צרה.
יש להודות על האמת, מהלכיו של ביבי אכן הצילו את המדינה מעברי פי פחת כלכלי אך כל מי שעיניו בראשו יכול לראות כי את הכסף שהמדינה היתה זקוקה לו, היה ניתן לקחת ממקומות אחרים וראויים יותר.
ביבי גם מעל בתפקידו בצורה נוספת, אחד מתפקידיו העיקריים של משרד האוצר הינו יצירת מקומות עבודה במשק. ולא, אין הכוונה לניפוח השירות הציבורי אלא לקביעת מדיניות פיסקאלית אשר תעודד תעסוקה. ביבי, שבתקופת כהונתו חסרו במשק 100-150 אלף משרות, לא עשה דבר בנושא מלבד להכביד את ידו על המובטלים שחלקם חיפשו עבודה נואשות ללא הצלחה וחלקם אכן היה מובטלים מקצועיים.
אני יודע כי חבריי מהימין יתקפו אותי על מאמר זה, חלקם מכיוון שהם רואים ביבי אדם שאינו יכול לטעות וחלקם מכיוון שלדעתם תקיפת ביבי תוריד את סיכוייו בהתמודדות מול ברק, אך אני מביט לטווח ארוך יותר; ביבי הוא אומנם מועמד הימין היחיד לראשות הממשלה בבחירות הקרובות וסביר כי הוא יגבר על ברק, אך אם לא נביט על ביבי בעיניים מפוכחות נמצא עצמנו מול שוקת שבורה בבחירות שלאחר מכן.
עלינו להבין כי לא ביבי ינצח את הבחירות הבאות אלא כל רשימת הליכוד. וכל רשימת הליכוד ובמיוחד השרים הם אלה שתפקידם לחפות על חסרונותיו של ראש הרשימה, לכן יש להרכיב רשימת מועמדים ראויה. וזו המשימה של כל אחד ואחד ממתפקדי הליכוד!!!

תאריך:  09/08/2007   |   עודכן:  09/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוצר של ביבי
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
כותב המאמר צודק
אזרחית  |  9/08/07 14:23
2
אני רואה בכותרת את התואר:ביבי
יופיטר   |  9/08/07 14:28
3
ביבי טען שתיכנן כ:40 רפורמות
אזרח רגיל  |  9/08/07 14:29
4
מאיפוא השריטה שלך על ביבי?
סתם אחד שלא מבין   |  9/08/07 14:58
5
אם אינך יכול
אורי פ  |  9/08/07 15:19
6
עם גזירות גלעד ארדן.....
רוכב אופנים  |  9/08/07 16:04
7
לכותב.אל תחשוש.כתבת את האמת
עלאם עאקל  |  9/08/07 16:18
8
ביבי,האוצר,וקלקלת החילחול.
אזרח.  |  9/08/07 16:23
9
ביבי,האוצר,וקלקלת החילחול. ב'
אזרח.  |  9/08/07 16:33
10
ההשג שלו היא הצמיחה אחרי
שנים של מיתון  |  9/08/07 21:03
11
כל הכבוד לאתר
עוזי ראשלצ  |  11/08/07 20:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יאיר סקלסקי
מהם השלבים הנכונים לטיפול במקרה של חשד לרשלנות רפואית?
רו"ח אילן דנציגר
במהדורות הערב והלילה מופיעים ילדים בני עשרים ומשהו, שמעולם לא ראו שטר של אירו או טרם השתמשו בו ומנתחים את התנהגות המטבעות בצורה מגוחכת: צריך לזכור כי מבחינה סטטיסטית יש להם סיכוי של 50% להיות צודקים גם בלי שמץ של מושג
אהרון רול
אכן זו ועדת החקירה אשר חייבת היא לקום, אך לעולם לא תקום, עקב המרקחת האנטי-קיומית המתוזמרת בימים אלו ע"י הנשיא שמעון את ראש הממשלה אולמרט, בדיוק כפי שחייבת היתה לקום וועדת חקירה ממלכתית לחקר הכישלון הקולוסאלי של הסכם אוסלו
ראובן לייב
הסיינטולוגיה לא לבד: אחת ההשלכות של מלחמת לבנון היא פריחתן של כתות נוספות, המנצלות את "חיפוש הגאולה" של המיואשים והקולטות אותם, בחדווה, לשורותיהן
יהונתן דחוח-הלוי
על-פי התוכנית שפרסם עיתון הארץ ישראל תנטוש אפילו עקרונות שנקבעו במהלך ההינתקות    מדובר בנטישה של עיקרון "גבולות בני הגנה", וויתור על קלפי מיקוח ומו"מ עם פרטנר לא-ברור    כל זה מבלי לפתור את בעיית הפליטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il