X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שוב, כמנהגנו ודרכנו בקודש, גם הפעם הופתענו מן העצמה של הסרבנות, ולא פחות מכך, בתמיכת ציבור רחב ביותר בתופעה זו. נרדמנו בשמירה, או כיסינו את עינינו כדי לא לראות. אך, התוצאה מוטלת לפנינו, ולא ברור אם יש מי שיושיע אותנו
▪  ▪  ▪

הגל העכור של הסרבנות שוטף ושוצף, וסוחף עמו יותר ויותר תומכים בסרבנות. הסקרים שהתפרסמו לאחרונה מצביעים על תמיכה הולכת וגדלה בסרבני חברון. הסכרים נפרצו והמדינה נמצאת על-פי תהום. אם המנהיגים, מכל המפלגות, השפויים והאכפתיים כלפי החברה והמדינה, לא רוצים בחורבנה, עליהם לצאת בקריאה חד-משמעית, ללא רתיעה וללא מורא, שסרבנות בצה"ל היא הרס וחורבן.
שוב, כמנהגנו ודרכנו בקודש, גם הפעם הופתענו מן העצמה של הסרבנות, ולא פחות מכך, בתמיכת ציבור רחב ביותר בתופעה זו. נרדמנו בשמירה, או כיסינו את עינינו כדי לא לראות. אך, התוצאה מוטלת לפנינו, ולא ברור אם יש מי שיושיע אותנו.
רק לפני ימים ספורים, סדר היום הציבורי סבב סביב נושא ההשתמטות. הסרבנות היא מסוכנת עשרת מונים מן ההשתמטות. הסרבנות היא כריתת הענף עליו יושבת כל החברה הישראלית. אל ייראו דברים אלה הזויים. אויבינו משפשפים את ידיהם וצוחקים: לא צריך טילים ולא מטוסים כדי להכניע את היהודים. ניתן להם אורך נשימה, והם ינצחו את עצמם. מי שמייחל לכך, שימשיך.
אין לבוא בטענות אלא לעצמנו, או יותר נכון מי שהעלים עין ולא רצה להתמודד עם הסממנים הראשוניים של הסרבנות והוקעת הצבא מקרבם. פוליטיקאים ציניים ומנהיגים רוחניים כאלה ואחרים, ניצלו את השפעתם והפיצו את תורתם האידיאולוגית. האוזניים נסתמו, הלשון נבלעה, ובלבד שלא ייפגע האלקטורט.
כל מי שמתפלא עתה על מה שקורה, ישן במשך שנים רבות או לא היה מחובר למציאות הישראלית. עתה, כאשר הזרעים התפתחו לכלל מפלצת, מתעוררים אלה שלא העזו להתמודד עם תופעות קשות ביותר שהיו קודם.
הגיעה העת לומר את האמת. ישראל היא מדינה דו-לאומית. לא ערבים ויהודים, אלא יהודים המונעים על-ידי אידיאולוגיה דתית, ויהודים שהם מונעים על-ידי אידיאולוגיה אזרחית, דמוקרטית. בין שני חלקים אלה, מאז ומעולם לא היה שום חוט מקשר, מלבד העובדה שכולם קיבלו על עצמם לשרת בצה"ל. בכל שאר התחומים, שום חוט מקשר: מערכת החינוך נפרדת, תרבות שונה, מאוויים שונים לחלוטין, מפלגות נפרדות לדתיים ולחילוניים, ובעצם שום בסיס משותף. מבט יותר מעמיק יגלה שגם בתוך הצבא, החיים התנהלו להם בשני מסלולים שונים. המסגרת הצה"לית היא שאיחדה את כולם.
והנה, עתה, גם המסגרת האחרונה הזו, הולכת ומתפוררת. השירות הצבאי נתפס בצורה שונה לחלוטין בשני המגזרים: בקרב הדתיים-לאומיים, הצבא הוא מכשיר להגשמת התפיסות הדתיות, בין היתר, הגשמת הרעיון של "ארץ ישראל השלמה". זו תפיסה דתית שאף לא אחד יצליח לעקור אותה מאותם חיילים דתיים המשתים בצה"ל. הם נשמעים לסמכות רבנית הרבה יותר מאשר לסמכות אזרחית או צבאית. עבורם ההלכה קודמת לכל. לחילוניים אין אידיאולוגיה מיוחדת, זולת ההגנה על המדינה.
בין שני המגזרים פרוסה תהום שקשה להיחלץ ממנה. יש המשבחים את הדתיים הלאומיים על כך שהם נמצאים בחוד החנית של היחידות הלוחמות, הרבה יותר מאשר מאחוזם בחברה. זהו נתון מדויק. ומהו ההסבר לכך? פשוט למדי: השירות בצה"ל, ביחידות הקרביות, נחשב למצווה קדושה, אחת מיני מצוות של יישוב הארץ והנחלת התורה. לעומת זאת, בקרב החילוניים, שכאמור הם לא מונעים על-ידי אידיאולוגיה מיוחדת, השירות הצבאי נתפס כחובה אזרחית שיש למלא אותה, אם לא משתמטים.
ההינתקות הביאה לפרוץ הסכרים. יותר ויותר ביטויים קשים הושמעו על הצבא. חיילי צה"ל שמילאו פקודות, חטפו גידופים וקללות, פולסות זה נורא, ומה לא. אלה שכך התנהלו כלפי חיילי צה"ל, הם הוריהם של אלה שהיום לא רוצים למלא אחר הוראות המלכות. הקשר הלוגי הוא כה ברור, עד כדי אימה.
מדינת ישראל צריכה להחליט לאן פניה. עדיין לא שכחנו את הויכוח על ניצולי השואה. הסכנות נמצאות בפתח. במקום להתעסק בהכנת הצבא למבחנים הבאים, עוסקים בסרבנות. חייבים לקום המנהיגים ולעשות מעשה.
הסרבנות חייבת להיפסק. הסרבנים צריכים להימצא אל מחוץ לצבא. כל התחשבות וסלחנות, סופה שתביא אסון. ראו הוזהרתם.

הכותב הוא הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  09/08/2007   |   עודכן:  09/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסכרים נפרצו
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מילאו פקודה
אורי פ  |  9/08/07 15:28
 
- הוצאת את המילים מפי.
WannaLive  |  9/08/07 17:00
2
מר רוזנברג, כשאדם קונה נכס
555555  |  9/08/07 15:49
3
מר צ'לו הנכבד
פנחס  |  9/08/07 18:28
4
קומיקאי הרוזנברג הזה. הומורסקה
שלמה ב  |  9/08/07 20:32
5
טעות בידך
דב אבן אור  |  9/08/07 21:13
6
כשלת לוגית בין סיבה למסובב ל"ת
א מ רול  |  10/08/07 00:11
7
לציית לפקודה
יונה סוקולובסקי  |  10/08/07 10:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן ימרום
"ראה, אנכי נותן לפניכם היום, ברכה וקללה. את הברכה, אשר תשמעו אל מצות ה' אלקיכם, אשר אנכי מצוה אתכם היום. והקללה, אם לא תשמעו אל מצות" (דברים י"א כ"ו).
מערכת PCאון
מחקר עולמי של סימנטק מצביע על כך שמרכזי מחשבים (Data Center) ניצבים בפני אתגרים חמורים שהולכים וגוברים. מקצועני IT מחפשים תהליכים מומלצים לשליטה על מורכבות מרכז מחשבים
אביתר בן-צדף
שוב מערער צבאנו הכושל על הקשר הסביר בין הצלחה לבין עיטורים. כלומר, מחזק את אמרת החיילים, שככל שיש יותר פאשלות, יהיו יותר צל"שים    142 עיטורים וצל"שים יוענקו במנה הראשונה על מלחמת לבנון 2    אך מתי אירעה מלחמת לבנון הראשונה?    מלחמות קודמות לא תוחקרו כיאות, או שלא תוחקרו כלל. למרות זאת, ניתנו צל"שים ועיטורים
שלמה אידן
ה"הינתקות" בוצעה במטרה אחת ויחידה - לחלץ את שרון מהליכה לכלא בגין לקיחת שוחד. גם ראשי צה"ל ישרו קו עם ההינתקות, תוך התעלמות מהיותה מנוגדת לתפקיד הצבא, ומעשה בלתי חוקי בעליל של בגידה בדמוקרטיה. צה"ל, צבא העם, הפך תחת פיקודם לצבא קלגסים, צבא שכירי-חרב המשרת שלטון רודני מושחת
יואב עציון
אני יודע כי חבריי מהימין יתקפו אותי על מאמר זה, חלקם מכיוון שהם רואים ביבי אדם שאינו יכול לטעות וחלקם מכיוון שלדעתם תקיפת ביבי תוריד את סיכוייו בהתמודדות מול ברק, אך אני מביט לטווח ארוך יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il