X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נראה לי תמוה שדווקא אתר "דבקה" הישראלי מתיימר להתמחות מודיעינית באלקאעדה בזמן שארגוני המודיעין הטובים בעולם מתקשים מאוד להתמודד מודיעינית עם תעבורת האינטרנט של אלקאעדה ולהפיק ממנה מודיעין איכותי
▪  ▪  ▪

מי שעוקב , מודיעינית, אחר ארגון אלקאעדה יודע כי לאחר נפילת משטר הטאליבאן וגירוש אלקאעדה מאפגניסטן הגביר הארגון את השימוש באתרים שונים באינטרנט תוך העברת מסרים וקודים לצורך ארגון פעילות הטרור.
השימוש המוגבר באינטרנט לצורך תכנון פעילות טרור מדאיג ביותר את גורמי המודיעין האמריקני. האינטרנט גם מנוצל על-ידי אלקאעדה להפצת תעמולה באופן חופשי ללא כל צנזורה והשימוש בו מגביר את התחושה כי הג'יהאד העולמי פועל כתמנון רב זרועות בכל פינה בעולם בתנאי שיש בה אינטרנט.
הטרור עצמו, עושה מזמן, שימוש בתקשורת ומנסה לנצל אותה לצרכיו ולהגביר באמצעותה את האפקטיביות של מעשיו השפלים. השאלה הנשאלת היא האם התקשורת מודעת לכך ומשתפת פעולה עם תופעה זו כדי להשיג "סקופים" ובלעדיות? האם עשה אלקאעדה שימוש באתר "דבקה" בסוף השבוע שעבר, כדי ליצור פניקה ברחובות ניו-יורק בדמות פצצה רדיואקטיבית העומדת להתפוצץ בכל רגע? התשובה היא חד-משמעית: לא.
כל מי שעוסק במודיעין יודע כי באמצעי התקשורת "הגלויים" ניתן למצוא את מרבית האינפורמציה הסודית ביותר בתנאי שיודעים לקרוא נכון את החומר "הגלוי", לנתחו ולהצליבו, באופן נכון ומקצועי, עם חומר גלוי אחר. כל שירותי המודיעין החשובים בעולם עוקבים בקפדנות אחר התעבורה האינטרנטית באתרים הקשורים לאלקאעדה בניסיון לפצח את משימות ומזימות הארגון הממודר והחשאי הזה. גם ארגון אלקאעדה מודע לניסיון הזה של שירותי המודיעין השונים והוא זהיר ביותר ומשתמש בקודים ובאמצעים מתוחכמים אחרים כדי להצפין את התעבורה האינטרנטית החשובה שלו.
כדי לפצח את הקודים של ארגון אלקאעדה צריך לשלוט היטב בשפה הערבית על כל ניביה, להבין בקריפטולוגיה מודרנית ולהכיר את האופן שבו מתנהל ארגון אלקאעדה. משימות אלה הן קשות מאוד להשגה. בדרך כלל לא מצליחים ארגוני המודיעין להשיג הישגים ניכרים בתחום זה, במקרים רבים הם מסתפקים בידיעה שפעילות חריגה ומוגברת באתרים המזוהים עם אלקאעדה, עשויה להעיד על כך ש"משהו" עומד לקרות.
לכן נראה לי תמוה שדווקא אתר "דבקה" הישראלי מתיימר להתמחות מודיעינית באלקאעדה בזמן שארגוני המודיעין הטובים בעולם מתקשים מאוד להתמודד מודיעינית עם תעבורת האינטרנט של אלקאעדה ולהפיק ממנה מודיעין איכותי.
הקלות הבלתי נסבלת של השימוש באינטרנט היא שמאפשרת ליצור סנסציות מלאכותיות ולשבש את חייהם של אלפי בני אדם במקומות שונים בעולם. צעקות "זאב זאב" מיותרות של התקשורת פוגעות באמינותה ובעת מבחן אמיתית רבים כבר לא יאמינו לה. גם תדמיתה של ישראל נפגעה מה"לוקש" התקשורתי שהפיץ אתר "דבקה" באינטרנט, כמדינה שיש לה שירותי מודיעין טובים.בישראל, לפחות,רווחו שמועות כאילו לאתר הזה יש מקורות טובים במודיעין הישראלי ו"הקפצתם" של מאות אלפים מתושבי ניו-יורק לא תרמה לאמינותו של האתר וגם לא לאמינותם של הגורמים "שכביכול "קשורים אליו.
הגיע הזמן שהעיתונות הישראלית תעסוק גם בביקורת עיתונות ואמינות של אתרי האינטרנט השונים שצצים כפטריות לאחר הגשם. ציבור הגולשים צריך לדעת היכן כדאי לגלוש לצורך קבלת מידע אמין ומהם אתרי האינטרנט.

תאריך:  13/08/2007   |   עודכן:  13/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ה'לוקש' של דבקה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין מדוע דבקה מעסיק אותך ??
מאיר דרום  |  13/08/07 11:47
 
- מאיר, אמת ! ל"ת
שאול אבידור  |  13/08/07 15:00
2
יוני, שלום. אני שומע אותך
שאול אבידור  |  13/08/07 15:27
3
Reality check
ClearVision  |  13/08/07 17:54
 
- why they do not find BinLaden? ל"ת
שאול אבידור  |  13/08/07 22:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר דיויד הונדרט
מחלות החניכיים נגרמות על-ידי חיידקים אשר נמצאים בפה באופן נורמלי    הטיפול העיקרי במחלה הוא על-ידי ניקוי ושמירה על גהות הפה, והחשוב ביותר הוא הטיפול המונע
עו"ד חיים קליר
הנהגת המתינה להשתלב בתור לבדיקת רישוי שנתי. לפתע ניגש אליה אדם, שנחזה בעיניה כעובד מכון הרישוי, וביקש ממנה לגשת עם המסמכים למשרדי המכון. בינתיים הוא ישמור על התור. השופט יחזקאל ברקלי, מבית משפט השלום בירושלים, דן בשאלה, אם בנסיבות אלה גניבת הרכב מכוסה בפוליסה לביטוח מקיף
דב אבן אור
הכיצד זה שכל פעם כאשר איש שמאל אומר בפומבי אמירה חמורה ופוגעת, אף אחד בכלי התקשורת אינו מזדעק כשם שקמה הזדעקות המונית לאחר דבריו של פרופ' הלל ויס למח"ט חברון?
שלמה אידן
בעקבות התבוסה בבחירות, קראו כמה מראשי הליכוד לערוך בדק בית בתנועה. המפלה בבחירות היתה מוצדקת לחלוטין, מפלגה שהמירה דרכה בפופוליזם אופורטוניסטי, אין לה זכות קיום. כדי להיות ראויים לחזור ולעמוד בראש המחנה הלאומי, על נתניהו וחבריו לערוך חשבון נפש, יסודי ונוקב
אסתר שניאורסון גרי
השליטה ללא מצרים של השמאל בסדר היום הלאומי המגדירה ומכתיבה מה הוא חוק, מה היא דמוקרטיה, מי הוא אויב, מה מותר מה אסור, מותירה את הימין אם יש בכלל משהו כזה היום, פחדן וחסר אונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il