X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
פינוק חדש: טייס פרטי, במטוס מפואר, בלי להתחכך עם שאר הנוסעים, ולהגיע ליעד אקזוטי, לפי בחירה, ושאינו כלול במפת התעופה הרגילה
▪  ▪  ▪

לתייר הישראלי המפונק, שטעם מכל מנעמי העולם ושכבר גמא כמעט כל נקודה על פני האטלס, יש עכשיו פינוק חדש: לשכור מטוס, עם טייס פרטי, ולהמריא עמו מאחד משדות התעופה בארץ ליעד נבחר, שעמך ישראל אפילו לא יכול להגיע אליו, ובאותה הזדמנות גם להימנע מלהתחכך, חלילה, עם המוני בית ישראל הטסים, צפוף-צפוף במטוס של חברת-תעופה רגילה.
וזה, מתברר, עדיין לא סוף הפינוק: בתום תקופת הנופש, שאותה קוצב - איך לא - הנופש המפונק בעצמו, ישוב ויאסוף אותו הטייס הפרטי הנאמן לטיסה חזרה לארץ.
נשמע דמיוני? לא בהכרח. מתברר שיש אלפי ישראלים - אנשי-עסקים וסתם תיירים שידם משגת לטוס בטיסת-עינוגים מפנקת שכזו, כשהם חוזרים ועושים זאת מפעם לפעם.
כל האפשרויות
על הפינוק המיוחד הזה מופקדים "נתיבי אוויר טמיר", חברת-תעופה מיוחדת לטיסות פרטיות, שמושבה בתל אביב. הוגה הרעיון והרוח החיה שלו הוא אודי טמיר, מנכ"ל החברה, שלרשותו עומד צוות של כעשרים טייסים מנוסים, בוגרי חיל האוויר וחברות-תעופה אזרחיות. מאחוריהם רקורד עשיר של 8,000 שעות-טיסה לפחות, כשמדובר במטוס גדול, ושל 2,000 שעות-טיסה לפחות, כשמדובר במטוס קטן. צי המטוסים של החברה כולל החל במסוק, לטיסה-פנים ארצית, ועד למטוס-סילון מפואר, "סט-ג'ט", המוטס על-ידי שני טייסים.
מחירי הטיסות הפרטיות נעים בין 2,400 דולר לטיסה ליעד קרוב כמו קפריסין, ועד לכמה עשרות-אלפי דולרים, למי שמבקש לשכור מטוס לשבוע, למשל, באחד מאיי יוון, שרגלו של ישראלי מצוי עדיין לא דרכה שם. ובין לבין יש גם טיסות ליעדים רחוקים יותר, כמו ארצות-הברית או גרוזיה, עם חניות-ביניים.
שיא הזמינות
אחד היתרונות הגדולים של הטיסה במטוס פרטי, לעומת הטיסות הרגילות של חברות התעופה, היא הזמינות. "מטוס פרטי הוא, בעצם, מונית-אוויר" - מתוודה באוזני המנכ"ל הנמרץ אודי טמיר - "ובתור שכזה ניתן להזמין אותו אפילו מהיום להיום".
לדברי טמיר, רק באחרונה הושג שיא-זמינות כזה, כאשר אחד הלקוחות טילפן לחברתו בשעה שתיים אחרי-הצהריים והזמין טיסה, ושלושת-רבעי שעה לאחר מכן הוא כבר היה ישוב בתוך המטוס. מובן מתוך כך שהחברה מוכנה גם לאסוף את הלקוח היקר שלה מביתו, כדי שיגיע במהירות הבזק לשדה התעופה ולא יחמיץ את הטיסה.
לרשות הטסים המפונקים עומד, כמובן, צוות-דיילים, המגיש קייטרינג משובח, שבחברת-תעופה רגילה רק אפשר לחלום עליו. לדברי אודי טמיר, מתחייבת חברתו להעניק ללקוחותיה יחס מפנק, וכמובן שירות אישי לכל אורך הדרך בטיסה.
לאן שרוצים
יתרון חשוב נוסף המבדיל את המטוס הפרטי מטיסת התעופה הציבורית: הוא יכול להמריא ולנחות בכל יעד - גם כזה שאיננו כלול ברשימותיה של חברת התעופה הציבורית. אי ביוון, שכף-רגלו של הישראלי המצוי עדיין לא דרכה בו, הוא, למשל, יעד כזה. ומסתבר שהיעדים הפופולריים ביותר לטיסות במטוסים הפרטיים הם אלה הקרובים לארץ, כמו קפריסין, טורקיה ויוון.
אלא שהמטוסים הפרטיים אינם טסים רק מעבר לים. מתברר שיש ביקוש רב גם ליעדים שונים בפנים הארץ. מלבד אנשי עסקים, הטסים לטיסות-ביזנס, כולל קהל היעד גם את המיגזר האקדמי, שאנשיו מבקשים להגיע לאתרים היסטוריים, את המיגזר הדתי, שאנשיו ממבקשים לתור קברי-צדיקים, ואת המיגזר החילוני, המבקש לנפוש בחיק הטבע, לארוחה בשעת-שקיעה, ליום-פינוק בספא, לבילוי במסעדת-יוקרה או לבילוי ביקב. ויש גם טיסות-צילום למי שמשוגע לעניין, וכמובן טיסות רומנטיות של זוגות-נאהבים.

הכותב הינו עיתונאי. שימש בעברו כעורך וככתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל".
תאריך:  14/08/2007   |   עודכן:  14/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אלי דורון, עו"ד אסף הופמן
רשות המיסים אינה יכולה להישאר אדישה לנוכח מראות הזוועה להם אנו עדים מדי יום בעיתונים ובטלוויזיה, וחייבת גם היא להושיט ידה ולתרום כמו כולנו למלחמה בתאונות הדרכים
יהודית מליק-שירן
"אולי מישהו מכם פגש את גולדי? אם כן, אמרו לה שאחכה לה במקום שבו עמד פעם הבית שלנו. ברחוב נובומיסקה. אמרו לה שאני היא הילדה מהכניסה השניה מימין, בקומה השנייה. היא כבר תדע. ואם היא איננה, תהיה זאת המצבה שלה. יד ושם לילדה המיוחדת ושמה גולדי"    על ספרה העשירי של מרים הראל "הכנפיים של גולדי" (126 עמ' הוצאת פרדס)
נעמי לויצקי
מינוי שופטים באמצעות ועדת בחירה זו שיטה נכונה, אולם סוגית הרכבה של הוועדה ומשך כהונתם של חבריה ראויים לעיון מחודש ולרפורמה מסוימת
עו"ד יוסי דר
ראיתי אתמול בטלוויזיה את שופט בית המשפט העליון לשעבר, פרופ' יצחק זמיר, כשהוא מנסה להאבק ולהסביר ולנמק את התנגדותו לצעדיו של פרידמן. חי נפשי שעד לרגע זה אני כלל לא משוכנע שהוא, זמיר, דיבר עברית
נרי אבנרי
מנהיגי השמאל יודעים שפסטיבלי השלום הם הצגה בזויה שתכליתה שלטון. הא ותו לא! הסיבה שהם לא אומרים את האמת, פשוטה מאוד: היא תחזור אליהם כבומרנג, ותמחק אותם אלקטוראלית, שהרי הציבור יראה בהם כמי שמכרו לו אשליות במשך שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il