X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מתהווה למול עינינו משטר דמוקרטי קפיטליסטי, האוחז בשיטות טוטליטריות סמויות ולא כוחניות, כדי להשליט אידיאולוגיה צרכנית עוורת לערכי מוסר ואנושיות. האידיאולוגיה המקדשת הצלחה כלכלית יוצרת "תהליך האחדה" המאפיין חברה טוטליטרית
▪  ▪  ▪

בחברת השפע הדמוקרטית הקפיטליסטית, קיימת סתירה פנימית עמוקה השומטת את הקרקע מתחת לעקרונות הליברליזם והחירות. מחד-גיסא, זוהי חברה המעלה על נס (לפחות ברמת ההצהרתית) את הערכים ההומניים הדמוקרטיים: את חופש המצפון, הדיבור, ההתאגדות, זכויות הפרט, הסובלנות וכן הלאה. בה בעת, זוהי חברה הסוגדת לערכים החומריים, עד שאלו הופכים לדומיננטייים ונעלים על פני כל ערך אחר.
הסגידה המוחלטת להצלחה הכלכלית וראיית חזות הכל בצבירת ממון ונכסים חומריים, שומטת את הקרקע תחת ערכי השוויון, האחווה והסולידריות האנושית. ההון מעמעם ומעוות את המונחים הבסיסיים המוחלטים של טוב ורע, הראוי והבלתי ראוי מבחינה מוסרית. העסקת הפועל הפשוט בתנאי שכר נמוכים נתפסת לעתים קרובות כלגיטימית, על-רקע האידיאל האוניברסלי האנושי לעשיית ממון. אלו מתקבלים בהבנה בייחוד על-רקע תהליך הגלובליזציה והשאיפה הקפיטליסטית שאינה יודעת גבולות, לכוח כלכלי ולהשפעה פוליטית.
הקפיטליזם, בדמות האינטרסים של בעלי ההון, שולח את זרועותיו הארוכות כמעט לכל תחומי חיינו. בהיות בעלי ההון בעלים של ערוצי התקשורת, הם שקובעים מהם מוצרי התרבות שיצרכו ההמונים ושולטים על התכנים המועברים לציבור בערוצי התקשורת על גווניהם השונים. לעתים, מתקבל הרושם כי מטרת מוצרי התרבות הללו- ליצור אדם בינוני, נטול מחשבה ביקורתית ויצירתית, עיוור ואדיש לתהליכים החברתיים והפוליטיים המתרחשים מעבר לסף ביתו. אזרח נטול מודעות פוליטית ורגישות מוסרית וחברתית. עובדה זו משרתת היטב את האינטרסים של האוחזים ברסן ההון-שלטון.
למעשה, מתהווה למול עינינו משטר דמוקרטי קפיטליסטי, האוחז בשיטות טוטליטריות סמויות ולא כוחניות, כדי להשליט אידיאולוגיה צרכנית עוורת לערכי מוסר ואנושיות. האידיאולוגיה המקדשת הצלחה כלכלית יוצרת "תהליך האחדה" המאפיין חברה טוטליטרית.
בהדרגה, הופכים האזרחים, במודע או שלא, לעבדים של מותגים הסוגדים לביטויי הצלחה חומריים הנתפסים כמזוהים עם שפע ושגשוג כלכלי. הרשתות הגדולות המשתלטות בהדרגה על חיינו בתחומי הביגוד, המזון, האופנה, תרבות הפנאי ועיצוב הבית- יוצרות אחידות חברתית ואנושית המוחקת במידה רבה את הפסיפס הרב גווני ואת הייחודיות האנושית על הקסם שבה. כולנו הופכים במידה זו או אחרת ל"חיילי הקפיטליזם" הממושמעים.
בה בעת, הופכים האזרחים ל"עבדים מרצון" המקדישים חלק דומיננטי מזמנם ומהאנרגיה הנפשית שלהם בעבור מולך הקריירה והשגשוג הכלכלי. למרבה האירוניה, ההבטחה לאושר הנובע מהצלחה כלכלית וצבירת נכסים מכזיבה לעתים קרובות. במירוץ אחר העמידה בקצב הדרישות החברתיות, מאבדים רבים את הדרך האידיבידואלית המתאימה להם ואת אושרם.
לתהליך זה תוצאות חברתיות ופוליטיות עמוקות. עמעום המשמעות של ערכי מוסר אנושיים לנוכח ערך ההצלחה הכלכלית "הנעלה" על כל ערך מוסרי אחר. התחזקות פוליטית של בעלי ההון וחיזוק הקשר שבין הון ושלטון. שליטה "טוטליטרית" של בעלי אינטרסים בהמון באמצעים מתוחכמים ומניפולטיביים. אלו מבוססים על אידיאולוגיה צרכנית המקדשת סמלי הצלחה ויוצרת אזרח שהוא "עבד" של סמלי הצלחה מותגיים, נטול חשיבה עצמאית ביקורתית, סוגד לערכים חומריים וחף מרגישות חברתית ואנושית.

תאריך:  16/08/2007   |   עודכן:  16/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קפיטליזם טוטליטרי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אינך יודעת מה את סחה
ע.ג1  |  16/08/07 11:43
2
זאת ועוד
דוד מחדרה  |  16/08/07 12:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ניסנבוים
מדוע בבתי כנסת רבים ישנם אנשים המשתמטים מאמירת תחנון בכל יום זיכרון שרק נקרה על דרכם?    הקב"ה מחכה לתחנונינו
ד"ר לינדה הר נבו
אילו המדינה היתה מתקנת תקנה המחייבת מוסדות להעביר מידע אלקטרוני רפואי עם בקשת המטופל, כבר ניתן היה להשתמש בטכנולוגיה כדי להציל חיים במצבי חירום
יוני בן-מנחם
ישראל חייבת, במידת הצורך, להכריע את המלחמה הבאה, אם תפרוץ, בצורה ברורה ומהירה. כולם צריכים לדעת מי ניצח ומי הפסיד. והחשוב מכל חיזוק כוח ההרתעה של ישראל. צריך לחזק את צה"ל באימונים ובנשק מתקדם. לסורים יש מודיעין טוב והם יבינו, די מהר, את עוצמת הכוח העומד מולם
יוסי אחימאיר
מול הדיקטטורה הסורית, מול ציחצוח החרבות של "דה-גול" הסורי ותמרוני צבא סוריה, חברת הכבוד ב"ציר הרשע" העולמי, על ישראל להעלות מיד קבל עם ועולם תביעות טריטוריאליות צודקות משלה
ד"ר יובל ברנדשטטר
מי שהחושב שהפיגועים מקורם ביהודה ושומרון, שיחשוב שוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il