X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מפלגת 'התקווה' בראשותו של אריה אלדד החלה לרקום עור וגידים וזה הזמן לבחון האם מפלגה זו אכן נותנת תקווה למחנה הימני
▪  ▪  ▪

תחילה יש לברך על כך שמפלגה חורתת על דגלה את הפריימריז הפתוחים וזאת בניגוד לאיחוד הלאומי שבו הכל נקבע ע"י ועדות מסדרות. מפלגת 'התקווה' תוכל לאפשר הזרמת דם חדש לימין שכל כך זקוק לו אחרי שחברי הכנסת של האיחוד הלאומי נדבקו כל כך חזק לכסאותיהם עד שנדמה כי הם נולדו דבוקים אליהם.
כמובן, תמיד קיימת הסכנה שבדומה לתחיה של 1992 המפלגה לא תעבור את אחוז החסימה ותמנע בכך את נצחון הימין אך לדעתי המיאוס שיש בימין כלפי 'האיחוד הלאומי' אשר זוכה בצדק לכינוי "אלם" יביא למעבר קולות רבים אל מפלגתו של אריה אלדד וסביר כי 'התקווה' תחצה את אחוז החסימה.
מצד שני, מבט מעמיק בעקרונות המפלגה יראה כי מדובר למעשה במפלגה אשר מצעה כמעט זהה לזה של האיחוד הלאומי ולכן אין כאן בשורה למחנה החילוני אשר הוא הוא המחנה אליו צריך הימין לפנות יותר מכל. הציבור הדתי-לאומי יצביע לימין בכל מקרה אך החילונים בררנים יותר או אולי נאמנים פחות לנושאי א"י ולא יצביעו למפלגה שיש בה סממנים דתיים.
אריה אלדד, איש בעל זכויות רבות, חושב כי הסיבה היחידה בשלה לא נהר הציבור החילוני לעבר 'האיחוד הלאומי' הינה העובדה שחילונים נרתעים ממפלגה של בעלי כיפות וזקנים. זוהי טעות גדולה, הציבור החילוני מחפש במפלגתו מצע חילוני וזו התקווה ש'התקווה' נכשלת בהבאתה. גישה זו מקורה לדעתי באמונה כי חילוניות שווה ריקניות, אך פרופסור אלדד אשר מעיד על עצמו כי כתב מחזה על-פי 'כה אמר זרתוסטרא' של פרדריך ניטשה (ספר שאביו, ד"ר ישראל אלדד ז"ל, תרגם בגאוניות) אמור לדעת כי חילוניות יכולה להיות מלאה תוכן הרבה יותר מדתיות ואדם ריק הוא אדם ריק בין אם הוא דתי או חילוני.
יתרה מכך, גם אם היה מסתפק הציבור החילוני באותו סממן חיצוני של כיפות וזקנים לא היה זוכה במבוקשו. פרופסור דתי אחד ש'התקווה' ניסתה לגייסו הגדיר זאת יפה בשיחה פרטית עמי: "כשבאים לבית הכנסת שלי ואומרים שיש מפלגה שצריך להתפקד אליה, בסוף התפילה יהיו 200 טפסים חתומים, את החילונים צריך לאסוף אחד אחד וגם זאת בכוח". מה שאומר שבמפלגה מעורבת דתית-חילונית כפי ש'התקווה' מתיימרת להיות יווצר תמיד מצב בו הדתיים משתלטים על עמדות הכוח ומשאירים לחילונים פירורים ואף פחות מכך, על אחת כמה וכמה במפלגה שבה יש פריימריז.
כשלונו של אלדד נובע מכך שבמהותו הוא אדם דתי אשר מאמין בקודשי ישראל ורואה בהם את בסיס הבעלות הישראלית על הארץ, החילוני המצוי אינו מתעניין בכגון אלה, ההיסטוריה בכלל והדת בפרט אינן משחקות תפקיד בגיבוש השקפת עולמו אלא אך ורק המציאות כפי שהוא רואה אותה לנגד עיניו. לכן התקווה אשר מביאה 'התקווה' הינה תקווה בערבון מוגבל. הציבור הימני חילוני יאלץ שוב לבחור בין הליכוד לבין מפלגות נישה כדוגמת הגימלאים.
ומילה אחרונה לקורא 'בוגי' יעלון; אל תתפתה להצעות שאתה מקבל מ'הליכוד'. 'הליכוד' הינו משענת קנה רצוץ במקרה הטוב ומאורת נחשים שלא יתנו לך מנוח במקרה הפחות טוב. מלבד זאת משבצת הביטחוניסט מאוישת כבר בליכוד ע"י יוסי פלד ויש גם את יובל שטייניץ ששמועות עקשניות אומרות כי הוא המיועד למשרת שר הביטחון.
עצתי לך היא להקים מפלגה עצמאית, תמיד תוכל לרוץ ברשימה משותפת עם הליכוד או עם מפלגת ימין אחרת אבל לפחות תהיה עצמאי בהחלטותיך ולא תאלץ להתכופף אל מול החלטות המפלגה. כל שעליך לעשות הוא לומר 'אחרי' ורבים וטובים יבואו. אני מבטיח להיות הראשון.

תאריך:  16/08/2007   |   עודכן:  16/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תקווה או יאוש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
טעות בנושא המצע
ובל ברנדשטטר  |  16/08/07 12:04
2
אשמח אם פייגלין ואלדד יתאחדו
אברהם בקשישוב  |  16/08/07 13:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועה לויאן-אלול
כאשר מתבוננים בילדים עם איחור התפתותי, יש לבדוק מה מבחינה מוטורית או תחושתית מונע את השגת אבן הדרך התנועתית    יתכן מצב שבו התינוק אינו אקטיבי, שכן זהו הטמפרמנט שלו, והוא ישיג את אבני הדרך המוטוריים קצת יותר מאוחר בהשוואה לתינוקות אחרים בני גילו
אהרון רול
"מנהיגינו" קנו עצמם מנהג מוזר, הם מתחילים להאמין בהיזון חוזר מהתיקשורת אשר הוזנה על ידם מלכתחילה לצורכי תעמולה פנימית וחיצונית    האוירה המתהווה של רוגע, מנמנמת את יוצריה
אורנה מרקוס בן-צבי
מתהווה למול עינינו משטר דמוקרטי קפיטליסטי, האוחז בשיטות טוטליטריות סמויות ולא כוחניות, כדי להשליט אידיאולוגיה צרכנית עוורת לערכי מוסר ואנושיות. האידיאולוגיה המקדשת הצלחה כלכלית יוצרת "תהליך האחדה" המאפיין חברה טוטליטרית
משה ניסנבוים
מדוע בבתי כנסת רבים ישנם אנשים המשתמטים מאמירת תחנון בכל יום זיכרון שרק נקרה על דרכם?    הקב"ה מחכה לתחנונינו
ד"ר לינדה הר נבו
אילו המדינה היתה מתקנת תקנה המחייבת מוסדות להעביר מידע אלקטרוני רפואי עם בקשת המטופל, כבר ניתן היה להשתמש בטכנולוגיה כדי להציל חיים במצבי חירום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il