X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בכל הכבוד הראוי למבקר המדינה, אין בדוחו על מצב ניצולי השואה כדי לחדש דברים שלא היו ידועים לציבור. למרות זאת, יש לשבח את המבקר על עבודתו המאומצת ורצינות כוונותיו
▪  ▪  ▪

לא יבשה הדיו מעל דפי הדוח של המבקר, והמקהלה של המקטרגים נגד, יצאה בסימפוניה שצליליה הצורמים כה מוכרים. אין כאן רק תמימות או צרות עין, אלא כוונת מכוון, זאת כדי לבלבל בין העובדות ולהצדיק את היחס המחפיר כלפי הניצולים.
והנה לכם, קוראים נכבדים, תגובה של אדם למקרא הממצאים של דוח המבקר: "אני לא מבין את זה. מה זקנים וקשישים שהם לא ניצולי שואה לא צריכים עזרה וסיוע? קשישים דרוזים וערבים לא זקוקים לסיוע ממשלתי רציף? מה הם לא סבלו מסחבת בלתי נגמרת מצד ממשלות ישראל? אז מספיק עם הבכיינות הזו. עברו יותר מ-6 עשורים ועדיין מתבכיינים!!!". הבנתם את זה? זהו היחס. כך שאל יתפלא מישהו אם הממשלות כולן, מאז קום המדינה ועד היום התייחסו כך.
בדברי הבלע של הקורא באה לידי ביטוי הכוונה לבלבל את מי שנחשב לאויב: הניצולים. למען הסר ספק, ייאמר בריש גלי, שאין מדובר בכסף שהמדינה תעשה טובה אם תחלקו, אלא זהו הכסף של הניצולים שנשדד, לאור יום, בחסות חוקים או תקנות, מגובים על-ידי בתי משפט ויועצים שמשפטיים כאלה ואחרים.
המדינה לא צריכה לעשות טובה לניצולים. היא צריכה להחזיר את אשר גזלה, ביד נדיבה, לצרכים "נשגבים", מבלי לשאול אף אחד. זהו לא כסף שחייב להגיע לניצולים כמחווה של רצון טוב. זהו הכסף של הניצולים עצמם. הם "הרוויחו" אותו בסבל, בתופת, בחיסול משפחותיהם. מדינת ישראל לא עושה טובה לאף ניצול. על ממשלת גרמניה וכל הממשלות של המדינות שלא היו פחות אכזריות מן הנאצים עצמם, חלה החובה לסייע בשיקומם של אלה שחייהם הנורמלים נפסקו בתקופת השואה.
ממשלות ישראל קיבלו כסף מגרמניה ולא ממדינות אחרות שחיסלו יהודים. משיקולים אינטרסנטיים, שלא כאן המקום לפרטם, העדיפו הממשלות בישראל להחריש כלפי ממשלות מזרח אירופה. הניצולים שמוצאם משם לא קיבלו מאומה.
ניצולי השואה לא רודפי בצע כסף, ומטרתם היא לא לגזול מן המדינה את אשר לא להם. ההפך הוא הנכון. את העיוות הזה יש לשנות.
מי הסמיך את ממשלות ישראל לייצג את הניצולים, לקבל את הכסף ולחלקו? מי הסמיך את ועידת התביעות היושבת בארה"ב לייצג את היהודים ולקבוע מי לשבט ומי לחסד? מי קבע את הקריטריונים לקבלת הפיצויים? מיהו החכם שקבע את המשוואה הגרוטסקית שמידת הסבל והגיל שווים כסף? מי יכול בכלל לחלק כסף על-פי מידת הסבל? השאלה האחרונה היא שאלה רטורית. כן, יש כאלה, והעובדות מונחות בפנינו.
הניצולים רוצים תשובות לשאלות הללו. "שישה עשורים" הניצולים לא "מתבכיינים" בפני אף אחד. הם בוכים בלילה, בוכים וסובלים בשקט. הם לא באים להושיט את ידם כמקבצי נדבות, כפי רבים מבין המגיבים, לבטח, עושים זאת.
מה הקשר בין כל אלה למבוגרים או קשישים אחרים, שלמזלם לא עברו את נוראות השואה? מישהו מבין הניצולים רוצה לגזול את המגיע לאחרים?
היה מי טבע את המושג "הבנאליות של הרוע", הווה אומר, עד כמה אנשים, במצבים מסוימים, יכולים להיות רעים. כן, יש בסוג כזה של תגובה, כפי שהיא הובאה לעיל, רוע בהתגלמותו.
למען הדיוק ההיסטורי ושמירה על גילוי נאות, יש להדגיש שממשלת ישראל הנוכחית אינה אשמה במצבם של הניצולים. ממשלות ישראל לדורותיהן, כולן אשמות. עם זאת, אם ממשלת ישראל הנוכחית מוכנה כבר להידבר עם הניצולים ולנהל משא-ומתן, עליה לפתוח את לבה ולסייע לניצולים בתביעותיהם הצודקות.
טוב תעשה ממשלת ישראל אם תפסיק את מצעד האיוולת שנמשך 60 שנה. הניצולים הם לא אויבי המדינה, ולא פרזיטים המנסים לתפוס את המדינה בגרונה. הם רוצים לחיות בכבוד לכל שארית חייהם הלא קלים. זו לא דרישה למותרות.

הכותב הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  16/08/2007   |   עודכן:  16/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב עציון
מפלגת 'התקווה' בראשותו של אריה אלדד החלה לרקום עור וגידים וזה הזמן לבחון האם מפלגה זו אכן נותנת תקווה למחנה הימני
נועה לויאן-אלול
כאשר מתבוננים בילדים עם איחור התפתותי, יש לבדוק מה מבחינה מוטורית או תחושתית מונע את השגת אבן הדרך התנועתית    יתכן מצב שבו התינוק אינו אקטיבי, שכן זהו הטמפרמנט שלו, והוא ישיג את אבני הדרך המוטוריים קצת יותר מאוחר בהשוואה לתינוקות אחרים בני גילו
אהרון רול
"מנהיגינו" קנו עצמם מנהג מוזר, הם מתחילים להאמין בהיזון חוזר מהתיקשורת אשר הוזנה על ידם מלכתחילה לצורכי תעמולה פנימית וחיצונית    האוירה המתהווה של רוגע, מנמנמת את יוצריה
אורנה מרקוס בן-צבי
מתהווה למול עינינו משטר דמוקרטי קפיטליסטי, האוחז בשיטות טוטליטריות סמויות ולא כוחניות, כדי להשליט אידיאולוגיה צרכנית עוורת לערכי מוסר ואנושיות. האידיאולוגיה המקדשת הצלחה כלכלית יוצרת "תהליך האחדה" המאפיין חברה טוטליטרית
משה ניסנבוים
מדוע בבתי כנסת רבים ישנם אנשים המשתמטים מאמירת תחנון בכל יום זיכרון שרק נקרה על דרכם?    הקב"ה מחכה לתחנונינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il