X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אסטרטגיה ציונית כוללת צריכה להביא לידי ביטוי את האינטרסים הביטחוניים ההכרחיים, את הבעיה הדמוגרפית, את חשיבותם הלאומית וההיסטורית של אזורים מסוימים, את צביונה הדמוקרטי של ישראל, את משמעות הויתור על חלקי מולדת ועוד
▪  ▪  ▪

בשורת מאמרים שפרסם לאחרונה מסביר גדי טאוב כי הבעיה הדמוגרפית המאיימת להפוך את מדינת ישראל למדינה דו לאומית היא הגורם המכריע שהופך את ההינתקות מרצועת עזה לצעד נכון, והיא הגורם שמחייב נסיגה מיהודה ושומרון.
מתנגדיו של טאוב ובראשם תומכי הימין והנהגת המתנחלים מתבססים על נימוקים ביטחוניים ומצביעים בצדק על המציאות הביטחונית החמורה שיצרה ההינתקות ועל הסיכונים העצומים שבנסיגה מיהודה ושומרון. לשיטתם, כל נסיגה עתידית משמעה רוח גבית לטרור ודחיפה לשאיפות האיסלאם הרדיקאלי להשמדת ישראל.
אינני חולק על קביעתו של טאוב כי המציאות הדמוגרפית מהווה סכנה לציונות וכי יש למנוע סכנה זו. איני חולק גם על קביעת יריביו כי בעתיד הנראה לעין כל נסיגה משמעה חיזוק הטרור וסיוע למאבק נגד עצם קיום מדינת ישראל.
מרבית הציבור מודע לבעיה הדמוגרפית וחושש ממנה. מרבית הציבור מודע גם לסכנה הביטחונית שבנסיגה מיו"ש. אם נסתמך על טאוב המטיף לנסיגה מלאה מיו"ש מנימוקים דמוגרפיים, או על יריביו השוללים כל נסיגה בשל הסכנות הביטחוניות, הרי שאנו לכודים בדרך ללא מוצא בה כל צעד שנעשה טומן בחובו סכנה למפעל הציוני.
הבעיה עם גישת טאוב ותומכי ההינתקות ועם גישת מתנגדי ההינתקות והנסיגות היא ששני הצדדים טועים, מטעים וגוררים את כולנו למשחק סכום אפס לפיו ניצחונה של אחת הגישות משמעה הפסד מוחלט לגישה השנייה.
פתרון הבעיה הדמוגרפית באמצעות נסיגה מלאה מיו"ש שגוי, מסוכן ובלתי הכרחי. הטענה לפיה יש לכרות איבר חולה כדי להציל את הגוף אינה רלוונטית כאן בדיוק כמו הצעה לכרות את ראשו ולבו של חולה כדי להצילו. נסיגה מלאה מיו"ש, נסיגה שמשמעה הפיכת ישראל למדינה בעלת גבולות בלתי ניתנים להגנה, חשופה לטרור ובעלת מותניים צרים של 15-20 ק"מ במרכזי האוכלוסיה והתעשיה הגדולים, משמעה פתרון בעיה אחת במחיר החמרת בעיה אחרת, לא פחות הרסנית. מלבד הסכנה הביטחונית, נסיגה מכל יו"ש משמעה פגיעה אנושה באתוס הציוני בדמות התנערות מנכסים היסטוריים ולאומיים בצורה חסרת תקדים בחומרתה.
מנגד, התעלמות מהבעיה הדמוגרפית כפי שמציעים מתנגדי הנסיגות משמעה הטלת ישראל לתוך מציאות מסוכנת שבה היא עלולה להפוך למדינה דו לאומית. לפיכך, שלילה מוחלטת של כל נסיגה שהיא בשם נימוקים ביטחוניים משמעה סיכון חמור של המפעל הציוני.
לפיכך נדרשת חלופה שלישית, חלופה שמשקללת את כלל הבעיות והאינטרסים הלאומיים לכדי אסטרטגיה ציונית כוללת. הציבור הישראלי התפכח בשנים האחרונות משתי אידיאולוגיות על: הסכם אוסלו וההינתקות ניפצו את חזון ארץ ישראל השלמה וכשלון אוסלו וההינתקות ניפצו את חלום השלום. הבעיה עם שתי הגישות היא ששתיהן טוטליות ומתעלמות מהמציאות. המשך המצב הקיים הרסני מבחינה דמוגרפית ונסיגה מלאה הרסנית מסיבות ביטחוניות ולאומיות.
אסטרטגיה ציונית כוללת צריכה להביא לידי ביטוי את האינטרסים הביטחוניים ההכרחיים, את הבעיה הדמוגרפית, את חשיבותם הלאומית וההיסטורית של אזורים מסוימים, את צביונה הדמוקרטי של ישראל, את משמעות הויתור על חלקי מולדת ועוד. לעיתים יעמדו אינטרסים שונים בהתנגשות, הפתרון לכך אינו בויתור מוחלט על אחד מהם, אלא ביצירת סדרי עדיפויות בכל תחום, ובהבטחת מקסימום יעדים בעלי חשיבות עליונה וסיפוחם תוך ויתור על יעדים בעלי חשיבות פחותה.

הכותב הוא דובר תנועת אם תרצו הפועלת לחיזוק ערכי הציונות בישראל.
תאריך:  16/08/2007   |   עודכן:  16/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אסטרטגיה ציונית כוללת
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
האמת עם האמת. לא תמיד באמצע
שלומי ד  |  16/08/07 14:27
2
מאמר טוב
רןG  |  17/08/07 02:05
3
לנתק בין דמוגרפיה לדמוקרטיה
ד"ר רון בריימן  |  17/08/07 10:44
4
לנתק
נתקה  |  18/08/07 09:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי גולדרייך
לא מדיניות עניינית מדריכה את ביבי, אלא יראת התקשורת, חיל ורעדה מתגובת השמאל, פיק ברכיים, מה יגידו זהבה גלאון, שלי יחימוביץ, אבשלום ווילן והפנסיונרית שולמית אלוני
יהודית מליק-שירן
חינוך לערכים בא מהבית. ואם בית שאין בו ערכים ומורשת חינוכית מאין ייצאו הילדים מחונכים? מאין ירכשו מיומנויות של שפה, מתוכניות טלויזיה רדודות שהעברית איבדה עצמה לדעת? מאין יבוא החינוך להוֹרוּת, אם הורים מתנהגים כילדים חסרי מעוף, אחריות ומחשבה?
ד"ר צ'לו רוזנברג
בכל הכבוד הראוי למבקר המדינה, אין בדוחו על מצב ניצולי השואה כדי לחדש דברים שלא היו ידועים לציבור. למרות זאת, יש לשבח את המבקר על עבודתו המאומצת ורצינות כוונותיו
יואב עציון
מפלגת 'התקווה' בראשותו של אריה אלדד החלה לרקום עור וגידים וזה הזמן לבחון האם מפלגה זו אכן נותנת תקווה למחנה הימני
נועה לויאן-אלול
כאשר מתבוננים בילדים עם איחור התפתותי, יש לבדוק מה מבחינה מוטורית או תחושתית מונע את השגת אבן הדרך התנועתית    יתכן מצב שבו התינוק אינו אקטיבי, שכן זהו הטמפרמנט שלו, והוא ישיג את אבני הדרך המוטוריים קצת יותר מאוחר בהשוואה לתינוקות אחרים בני גילו
רשימות נוספות
להציל את הדמוקרטיה  /  ארז תדמור
חינוך לסובלנות ולא לשנאה  /  ארז תדמור
'הארץ' - עיתון לגזענים חשובים  /  ארז תדמור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il