X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמו רוב הציפורים היונים נושאות עמן קבוצות גדולות של פרעושים, פשפשים וקרדיות. נטען גם שהן נושאות מחלות היכולות לעבור לאדם על-ידי מגע ישיר עם הציפור או עם צרכיה
▪  ▪  ▪

זיהוי
יונים נמצאות בדרך כלל בלהקות גדולות, צבען אפור וניתן לזהות אותן לפי רגליהן בצבע ורוד אדמדם ולפי שני פסים שחורים על כנפיהן. עיקר התזונה שלהן מורכבת מזרעים ומגרעינים, אולם הן יאכלו כמעט כל שארית מזון שהושארה על-ידי האדם (לחם, צ'יפס, זבל וכו').
סיכונים תברואתיים ונזק לרכוש
כמו רוב הציפורים היונים נושאות עמן קבוצות גדולות של פרעושים, פשפשים וקרדיות. נטען גם שהן נושאות מחלות היכולות לעבור לאדם על-ידי מגע ישיר עם הציפור או עם צרכיה. הצרכים יכולים להסב נזק לצבע הרכב, או לעבודות צביעה בבניינים. חומרי הקינון הדליקים במיוחד יכולים לחסום פתחים וצינורות.
שיטות שליטה ביונים
בהתאם לחוק הטבע של מינימום התנגדות, רוב השיטות להרחקת יונים מתמקדות בהפיכת הבניין/בית/משרד לקשה יותר לקינון עבור היונים. שיטה זו תעביר את היונים לקינון באזורים קלים יותר עבורן. בהמשך יפורטו השיטות השונות להרחקת יונים בשיטה זו.
אם אתם שוקלים שיטות כמו רעל, מלכודות, או כל דרך קטלנית אחרת לחיסול היונים, יש לבדוק קודם כל מול הרשות המקומית כדי להתעדכן בשיטות החוקיות וכיצד ליישם אותן באופן בטוח.
סילוק יונים
הצעד הראשון בהברחת יונים מאזור מסוים הוא להפוך אותו לכמה שפחות מסביר פנים עבורן, וכמה שיותר עוין. יונים מעדיפות לקנן במקומות גבוהים, מחוץ לטווח הראייה, כמו גגונים, קורות הגג, אדנים, עליות גג ועוד. אתרו את הנקודות האלה אצלכם בבניין וחסמו את הגישה אליהם באמצעות רשתות להרחקת יונים, פלטות, וחומרי מילוי למיניהם. באזורים שטוחים ניתן להשתמש בעזרים טקטיים שיסייעו להרחיק את היונים (יפורט בהמשך).
עזרים להרחקת יונים
יש שיטות רבות להרחקת יונים, עליכם לבחור שיטה המתאימה לדרישותיכם הייחודיות. להלן תאורים קצרים של השיטות השונות להברחת יונים.
עזרים טקטיים להרחקת יונים
עזרים טקטיים להרחקת יונים הנם עזרים או חומרים היכולים למנוע מהיונה לנחות או לגעת בשטח. דוגמאות לעזרים כאלה יכולים להיות:
- דוקרנים להרחקת יונים - את רצועות הדוקרנים ניתן להניח בכל מקום פוטנציאלי לקינון ולנחיתה. הדוקרנים הופכים את משטח הנחיתה לפחות אטרקטיבי עבור היונה.
- כימיקלים - ניתן להשתמש גם בכימיקלים להרחקת יונים. סוגי הכימיקלים הנפוצים הם חומרים דביקים היוצרים תחושה של חוסר נעימות כאשר היונה נוחתת וחומרים הגורמים לכאב ברגע שמגיעים למגע עם רגלי היונה. בעת שימוש בכימיקלים מסוג כזה מומלץ מאד להתייעץ עם מומחים להרחקת יונים.
- עשה זאת בעצמך - ניתן להיכנס לכל חנות עשה זאת בעצמך ולמצוא חומרים פוטנציאליים שניתן להשתמש בהם לשם הרחקת יונים. חוטי ברזל, מערכת ממטרות, חומרים ליצירת שיפועים, גדרות ועוד..
דחלילים להרחקת יונים
דחלילים זאת השיטה העתיקה ביותר להרחקת יונים. סוגי דחלילים המשמשים להרחקת יונים אלה דחלילי ינשופים, דחלילי נחשים, דחלילי חתולים ודחלילי אנשים. הרעיון הבסיסי בשימוש בדחלילים באופן מוצלח הוא שייראו אמיתיים. רצוי להזיז אותם ממקום למקום כל מספר ימים. דחליל הזז באופן אקראי או בהתאם לתגובת היונים, הוא בדרך כלל דחליל יעיל יותר מדחליל נייח או מאחד הזז בדפוס קבוע.
מרחקי יונים על-קוליים (אולטרא סוניים)
מרחיקי מזיקים על-קוליים קיימים כמעט עבור כל מזיק אפשרי. שיטת הרחקה זו אינה אמינה ב100%.
העברה למקום חדש
לכידת היונים והעברתן למקום חדש זהו בזבוז זמן. גם אם תשחררו אותן במרחק מאות קילומטרים הן עדיין יוכלו למצוא את דרכן חזרה (ויש מצב שיגיעו לשם לפניכם).
אנשי מקצוע להרחקת יונים
לקרוא לאיש מקצוע זאת תמיד בחירה טובה. בייחוד כשאתם מחליטים להשתמש בשיטות קטלניות. אנשי מקצוע מכירים את החוקים המקומיים ויכולים להרחיק את היונים בצורות חוקיות, אנושיות ואפקטיביות יותר. כאשר אתם בוחרים איש מקצוע להרחקת יונים וודאו לברר עליו ועל שיטות ההרחקה שלו לפני שאתם שוכרים את שירותי הרחקת היונים שלו.

מנהל חברת ירוק
תאריך:  19/08/2007   |   עודכן:  19/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך להיפטר מיונים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אפשר גם בדרך אחרת
אבי567  |  4/12/21 20:54
2
מאמר מקצועי
רן7890  |  19/12/21 09:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
הפגיעה שלנו, במו ידינו, באיכות הסביבה, ממיטה עלינו אסונות בריאותיים
אריק פורסטר
הזרם הרפורמי ביהדות זנח את ההלכה לחלוטין, אך רוב היהודים המסורתיים מעדיפים להעמיד פנים שהתלמוד מגלם את האפותיאוזה של חכמת ישראל, ובכך הם טועים ומטעים, התלמוד משקף את זרם המחשבה ששרר בתקופה מסוימת תחת שלטון זר
אפרי הלפרין
"מדוע קשה להיות חופשי וגם דובר אמת", שואל יו"ר מועצת יד-ושם מר טומי לפיד במעריב, "כמה טיפות רעל צריך לטפטף לקנקן המים כדי שהם יהיו מורעלים?", ממשיך ושואל החבר והדובר בפועל של ראש הממשלה
יואב יצחק
מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר, החשוד באי-סדרים ובכשלים, שכר באופן פרטי את שירותיו של עו"ד שרגא אליעד    בכך קנה לעצמו אופיר, למעשה, חסינות מצד התנועה לאיכות השלטון
נרי אבנרי
מנקודת מבטם של הליכודניקים, פייגלין הוא "קרצייה פוליטית". מנקודת מבטם של הקניבלים, פייגלין הוא ה"תבלין" שיעשה את נתניהו לארוחה טעימה. ביבי הבין שתמונה משותפת- ו... הקניבלים מדליקים את המנגל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il