X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על כל שר לעבור בדיקה קוגניטיבית לגילוי מידת היכולת של זכרונו לאחסן מידע. כאן לא תהיה עבודה רבה, כך יש לצפות. אך למען לא תהיינה הפתעות, מן הראוי לבצע גם בדיקה פשוטה זו
▪  ▪  ▪

בתקופת "המלחמה הקרה", השקיעו המדינות הקומוניסטיות הון עתק כדי לחסום כל אפשרות של האזרחים להקשיב לתחנות רדיו מערביות, או לצפות בתוכניות טלוויזיה ממדינות משוקצות. הסתבר, שכל המאמצים הללו עלו בתוהו. מדינות המערב, במיוחד ארה"ב, השקיעו מאמצים מרובים כדי להתגבר על החסמים הטכנולוגיים שהציבו המדינות הקומוניסטיות. מי שעוד זוכר, לפני שנים רבות ישראל הסכימה שארה"ב תבנה בערבה תחנת שידור גדולה. התחנה לא נבנתה כי כל הגוש הקומוניסטי קרס לפני.
יש בישראל כאלה, שכנראה, מתגעגעים לשיטות ההן. אחרת לא ניתן להסביר את ההצעות ההזויות שמועלות בתקופה האחרונה. לפני מספר ימים התבשרנו שבכוונת המחוקקים לחוקק חוק המאפשר למשטרה להקים מנוע חיפוש שיאפשר מעקב אחר כל האמצעי הטלפונייה.
הסבירו לנו שזה חשוב לעבודת המשטרה כדי להילחם בפשע. גם הפיקוח יהיה צמוד. יש להודות שזו בשורה מרגיעה שיהיה מי שיפקח, כמו שמפקחים על מעשים אחרים. לכן, כל חברות הסלולר, בזק, חברות האינטרנט וכד', יהיה חייבות לאפשר למשטרה האזנה חופשית לכל אזרחי ישראל.
אין להוציא מכלל אפשרות שבין יירוט מידע על עבריינים, יוכלו אלה המאזינים, בטעות כמובן, להשתעשע בשמיעת שיחות בין בני זוג, בין חברים. כך, כדי להנעים את זמנם, המאזינים יוכלו להריץ דאחקות, החלפת חוויות ומיני "מטעמים" אחרים.
זו הזדמנות נדירה שמנהיגינו מראים דוגמה. כך, ההחלטה שהשרים לא יוכלו להיכנס לישובות הממשלה עם מכשירים סלולריים, ויצטרכו להפקיד אותם בידי איש השב"כ. בצורה זו, כך מאמינים היוזמים, תימנענה ההדלפות. אשרי המאמין. לאחרונה, הופיעה ידיעה שלא עברה צנזורה, לפיה גם לפני עידן הטלפונים הסלולריים, היו הדלפות קשות מישיבות ממשלה, כולל הקבינט. אומנם המדליפים השתמשו באמצעים פרימיטיביים, כמו דפים ועטים, אך בכל זאת הדליפו. מן הראוי שהאחראים במשרד ראש הממשלה ידאגו שגם דפים וכלי כתיבה אחרים לא יימצאו בחדר הישיבות של הממשלה.
על כל שר לעבור בדיקה קוגניטיבית לגילוי מידת היכולת של זכרונו לאחסן מידע. כאן לא תהיה עבודה רבה, כך יש לצפות. אך למען לא תהיינה הפתעות, מן הראוי לבצע גם בדיקה פשוטה זו.
לא מן הנמנע שיש צורך גם בבדיקות גופניות של השרים לפני כניסתם לישיבות הממשלה. אומנם לא יהיה להם טלפון נייד, אך אולי הסתירו איזה מכשיר זעיר במקטורן שלהם, בעניבה, או, במקרה היותר גרוע, בגופם? מן הראוי שיעברו גם חוקן, למען יהיו "נקיים" לחלוטין.
הימצאותם של עיתונאים במסדרונות הממשל גם היא חולה רעה. יש לאסור זאת כליל. לא שהדיווחים העיתונאיים הם אמינים גם כך, אך, אם לא תהיה תקשורת כה סמוכה למשרדי השרים, לבטח הסודות לא יודלפו.
ויש עוד הצעה שמן הראוי לבחון אותה: בישיבות הממשלה לא יימצאו כלל שרים. אם ראשי הממשלה בישראל יאמצו את הרעיון, לא תהיינה הדלפות. בין כה וכה, כפי שהתבשרנו על-ידי מר הנגבי, ההחלטות בממשלה הן הליך פורמלי לגמרי: רק מרימים את היד וזהו. על מה, זה לא בממשלה. כדי לחסוך בכסף, כל שר יישאל בטלפון שאלה אחת בלבד: כן או לא? אין צריך הסברים. לא יותר פשוט?
זה נשמע אולי הזוי, אך אל דאגה, עוד נחיה ונראה אם לא יבואו עוד הצעות מן הסוג שהוזכר לעיל. בדיחה ישנה מאוד של גויים דווקא, אמרה שאת היהודים אין למול מטה, אלא דווקא מעלה, היינו הלשון. והמבין יבין.
לא יעזרו כל הפטנטים והחוקים. במשטר דמוקרטי, אין כל אפשרות לחסום מידע. ישראל לא תצליח היכן שהמשטרים הטוטליטריים לא הצליחו. ההצעות מבזות את השרים ואת המציעים. את הכשלים יש לחפש במקום אחר, ורצוי כמה שיותר מהר.

הכותב הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  22/08/2007   |   עודכן:  22/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רדיו "ישראל החופשית"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
להוציא את האמת לאור ...
הרשלה  |  23/08/07 13:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהל ווילפנד
הזרם הרביזיונסטי המהפכני נרדף על-ידי הממסד של מפא"י עד חורמה אולי משום שבן-גוריון הבין כי בפניו ניצבת חלופה רעיונית לסוציאליזם החילוני שלו, אשר לא ניתן לרסן אותה כמו את הממסד הרביזיונסטי הליברלי ולא ניתן לשחד אותה כמו הממסד של ה"מזרחי" והחרדים
חיים שיבי
הסיכוי להתעשר ומהר מוציא אנשים מאיזונם. לפעמים זה סתם הצורך לגמור את החודש. אבל בעיקר - זהו חלומם של אלה שיש להם - אך מה שיש לעולם לא יספיק
יוני בן-מנחם
לפני כשבועיים חל יום הולדתו של יאסר ערפאת. התאריך המיוחד הזה, עבור הפלשתינים, שוב עורר את שאלת מות הראיס
ג'ו פלקונטי
כן, גם אנחנו כאן בדמוקרטיה המטורפת ביותר בעולם, מתגעגעים לבית דוד. נכון? שרים על דוד מלך ישראל חי וקיים או שרים על משיח משיח, שאינו אלא מלך המשיח שיבוא וימלוך עלינו כמו שצריך
טל רבינוביץ'
צה"ל - הוא הגוף המופקד על הגנת המדינה, ולכן השירות בצה"ל הוא בראש ובראשונה ביטוי של נאמנות, הוא הצהרה של נכונות להיות חלק מהמנגנון שעוסק בהגנה על המדינה, מנגנון קשה, תובעני, לא דמוקרטי, אבל מנגנון הכרחי לקיומנו כאן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il