X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמו בקילוף בצל, נחשפים כמעט מדי יום אירועים חריגים סביב התנהגות החברה בחדשים האחרונים החשיפה של היום: דניה-סיבוס חשדה כבר לפני חצי שנה האסיפה הכללית של איש אחד (בועז יונה) ההתחיבות הסודית לאלקטרה הלואות הענק שניתנה ללא בטחונות
▪  ▪  ▪

כמו בקילוף בצל, שכבה אחרי שכבה, מתגלים כמעט מדי יום אירועים והרפתקאות בלתי-שיגרתיים של האירועים סביב חפציבה בחדשים האחרונים. הגילוי האחרון הוא שדניה-סיבוס, אחד הקבלנים הגדולים של חפציבה, שבנתה בעבורה מאות דירות בכל הארץ, חשדה כבר לפני חצי שנה, ואולי יותר, שמשהו לא בסדר אצל נותן העבודה הגדול שלה.
ב-31 בדצמבר אשתקד, כך מתגלה, היתה חפציבה חייבת לדניה-סיבוס כ-48 מיליון שקל על חשבון עבודות בניה שביצעה, ולא שילמה בעדן. המנכ"ל עופר קוטלר חשד ודאג. בחודשים האחרונים פעל נמרצות כדי להקטין את יתרת החוב. ברבעון הראשון של השנה הצליח לגבות כ-10 מליוני שקלים. ברבעון השני הצליח לגבות כ-9 מליוני שקלים נוספים. הוא היה ממשיך לגבות חובות, אלא שבועז יונה הקדים אותו, וחברתו התמוטטה.
המפתיע הוא, שקוטלר וחבריו להנהלת החברה הסכימו בראשית 2007, למרות החשדות, לחתום על חוזה נוסף אחד לפחות עם חפציבה. מכל מקום, לפני חודשיים, ואולי יותר, הגיעו בדניה-סיבוס למסקנה שהחברה בקשיים אמיתיים. הם הפסיקו לבנות בעבורה 100 דירות באחד הפרויקטים, כי חפציבה הפסיקה לשלם. לא ידוע, אם קוטלר דיווח לדירקטוריון ולראשי אפריקה-ישראל על התפתחות זו.
בועז יונה השתתף, דן, החליט וחתם
ביום ד' (22.8.07) היה גילוי אחר: ב-13 בספטמבר כונסה אסיפה כללית מיוחדת של חפציבה-דיור. היה בה משתתף אחד: בועז יונה, היו"ר, המנכ"ל והבעלים הבלעדי. יונה ישב עם עצמו, הגיש הצעת החלטה, הצביע בעדה, ורשם כיאות את מהלך "הדיון" בפרוטוקול. כמו שאומרים: הצגה של איש אחד.
מעניין לא פחות הוא מה היה תוכן ההחלטה: האסיפה הכללית, כלומר יונה, התחייבה שלא למכור מניות או לא לשעבד "חלק מהותי" של מניות חפציבה-דיור ללא הסכמת אלקטרה. מדוע? כי אלקטרה נתנה לחברה, ב-27 ביולי, הלואה של 55 מיליון שקל, עם אופציה להמיר אותה בעתיד למניות של החברה.
שימו לה לתאריכים: ההלואה ניתנה בסוף יולי. האסיפה הכללית של יונה עם עצמו, הנותנת לאלקטרה בטחונות מסוימים על ההלואה, התקימה רק לאחר כחודש וחצי. מה קרה? מסמך אחר שהתגלה אתמול, ופורסם בלעדית ב-Nfc, מגלה מה אירע מאחורי הקלעים: אלקטרה נתנה הלואת-ענק, אך לא קיבלה בטחונות של ממש! עד היום, כך גילינו, אין לה שיעבודים על נכסי חפציבה-דיור. אולי לא היתה ברירה, כי כל הנכסים של החברה היו משועבדים עוד לפני כן לבנקים. אבל, אם כן, מדוע נתנו המנכ"ל איתמר דויטשר וחבריו להנהלה את ההלואה, ובכך סיכנו, כפי שאנו יודעים היום, את כספי החברה?!
נראה, שזמן קצר לאחר מתן ההלואה התעורר מישהו באלקטרה, החל לשאול שאלות וחיפש בטחונות. כיון שחפציבה-דיור לא יכלה לתת שיעבוד, היא נתנה במקום זאת ביטחון אחר: היא התחיבה לא להעביר מניות או לתת שיעבודים למישהו אחר, ללא הסכמה מראש של אלקטרה.
היום, לאור התמוטטות חפציבה-דיור, ברור שהתחיבות זו לא שווה הרבה.
מה שאיננו יודעים עוד הוא, מה קורה בשבועות האחרונים מאחורי הקלעים בהנהלת אלקטרה, שחפציבה חייבת לה בסך-הכל 170 מיליון שקל. מי שם נגד מי, מי מאשים את מי, והאם מישהו (ומיהו?) ישלם בראשו. לפי קצב חשיפת המסמכים והעובדות, לא ירחק היום שגם זה יתגלה.

תאריך:  24/08/2007   |   עודכן:  24/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בועז יונה  מרדכי יונה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קליפות הבצל של חפציבה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
העלאות מס וריביות בנקים?? ל"ת
נישום נאנק  |  24/08/07 17:58
2
חכו חכו בקרוב גילוי פצצה.....
יולנדה העצבנית  |  26/08/07 14:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם (פריצי) פריד
על חברי המתנ"ס של רחביה    על ביניש שהסבירה את עצמה מצוין    על האשליה של תושבי שדרות ועל מחקר הקשישים    ולכבוד שרת החינוך - משהו על השלמת פערים בחינוך    ועוד
נסים ישעיהו
מסקנת ביניים: היסחפות ההורים אחר נטיותים הטבעיות מייצרת בנים מרדנים    על בן סורר ומורה ועל מחלוקות חינוכיות בין ההורים
מוטי גולן
מדוע ובמה "זוכה" עמלק הרשע להיותו האוייב שבגללו ובגינו העם היהודי לדורותיו מצווה על קיום מצוות הזכרון ואי השיכחה?
נרי אבנרי
איש לא יוכל לבוא אליך בטענות. קדמו לך בצעד זהה, יוסי ביילין ושמעון פרס. הראשון ערק למר"צ אחרי שקיבל שפיץ לאף ממתפקדי העבודה, והשני ערק לקדימה אחרי ש"הפלנגות מצפון אפריקה" הראו לו מאיפה משתין הדג
עו"ד דב אבן אור
אני מאשים את אלו שיכלו למנוע הרס חייהם של מאות רוכשי דירות מקבלני בניין, שיכלו לעצור באיבו את חוסר ההגנה המובנה בחוק, על רוכשי דירות, ואת הדיספרופורציה בין רוכש ובין הקבלן, "הנטועה" חזק בחוק מכר דירות!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il