X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אכן, חלון ההזדמנויות להסדר מדיני נפתח שוב אך אסור למהר. בערבית אומר הפתגם "החיפזון הוא מן השטן"
▪  ▪  ▪
לשתף את ברק

תנועת החמאס בטוחה שכוחה הולך וגובר מיום ליום וכי בסופו של דבר הפלשתינים והעולם ישלימו עם עובדת השתלטותה על רצועת עזה ויעברו לסדר היום. הביטחון העצמי של החמאס רב עד כי דובריה מעיזים לאיים על העולם המערבי. "המערב צריך לרסן את ישראל אחרת יתפוצץ המזרח התיכון היושב על חבית חומר נפץ. אני מקווה שהמערב יתעורר לפני שתהיה התפוצצות יותר נוראה מאירועי ה-11 בספטמבר 2001", מזהיר הד"ר אחמד יוסף, יועצו המדיני של ראש ממשלת החמאס המודח איסמעיל הניה במאמר שפרסם השבוע.
מנגד, באש"ף בטוחים שהשתלטות החמאס על עזה הוציאה אותו לגמרי מהמשחק הפוליטי ושגם מדינות ערב יודעות זאת. לדעת בכירי אש"ף זהו העיתוי הנכון ל"סגור עסקה" עם ישראל. לדעתם, ראש הממשלה אולמרט, צלח בהצלחה את דוח הביניים של ועדת וינוגרד והוא מעוניין בהישגים מדיניים שיבטיחו את הישארותו בשלטון.
אם נוסיף לכך את המסרים המרגיעים ששיגרה סוריה כי איננה מעונינת במלחמה עם ישראל והעובדה שהנשיא בוש מעוניין בהגשמת חזון המדינה הפלשתינית לפני שיעזוב את כסאו בבית הלבן הרי שלפנינו אוסף של צדדים מעוניינים בעלי אינטרסנטים שיכולים להגיע להסכם מדיני. באש"ף בטוחים שאין צורך כלל במשא-ומתן, רוב הנושאים של הסדר הקבע, כ-90% מהם כבר סוכמו בוועידת קמפ דיויד ושיחות טאבא ב-2001 ואת מה שנותר ניתן לסיים בתוך זמן קצר.
"הגיעה השעה לקבל החלטות", אומר סאיב עריקאת מבכירי אש"ף, "ולקבוע לוח זמנים מפורט להקמת המדינה הפלשתינית". ברחוב הפלשתיני לעומת זאת יש אדישות לנושא המו"מ על הסדר הקבע. מה שמעסיק את הרחוב הוא הניתוק של הגדה המערבית מעזה ומעללי החמאס ברצועת עזה. רבים משוכנעים שה"כינוס הבינלאומי" שיוזם הנשיא בוש בקיץ הוא "הצגה" שלא תוביל לשום הסכם.
השבועות הקרובים יקבעו מי צודק, ארגון החמאס או אש"ף. הרבה מאוד תלוי גם בממשלת ישראל. האם תסכים לעמדת אש"ף כי קו ההתחלה של המו"מ הוא הסיכומים של ממשלת ברק עם הפלשתינים ב-2001? שר הביטחון אהוד ברק עצמו גורס כי אין שום סיכוי להסדר וכי אין שום הבדל בין הפתח לחמאס אך הוא איננו זה שמנהל את המו"מ עם אש"ף. אירן מתכוונת להכשיל את ה"כינוס הבינלאומי" שמארגנת ארה"ב באמצעות שלוחותיה, החיזבאללה, החמאס והג'יהאד האיסלאמי. לפיכך צריך לקחת ברצינות את אזהרותיו של הד"ר אחמד יוסף. ישראל גם צריכה להנמיך את הציפיות מהמפגש הזה. האכזבה מכישלון פסגת קמפ דיויד לפני שבע שנים הביאה להתפרצות אינתיפאדאת "אל-אקצה".
ארגון החמאס גם עלול לנצל את כשלון "הכינוס הבינלאומי" כדי לנגח את הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס ולהגביר את כוחו בגדה המערבית. במצב שכזה שבו המחנה הפלשתיני חצוי לשניים כשהחלק הקיצוני נתמך על יד "ציר הרשע" בראשות אירן צריכה ישראל להתנהל בזהירות רבה ולא למהר לוותר על האינטרסים הביטחוניים שלה. כדאי לשתף את שר הביטחון אהוד ברק בדיוני המשא-ומתן ולא להסתפק רק במינוי השר חיים רמון לתפקיד הבכיר של ריכוז המשא-ומתן המדיני.
לברק יש ניסיון רב מניהול השיחות על הסדר הקבע לפני שבע שנים וגם ניסיון מדיני מניהול המשא-ומתן עם סוריה בשיחות שפרדסטאון. אכן, חלון ההזדמנויות להסדר מדיני נפתח שוב אך אסור למהר. בערבית אומר הפתגם "החיפזון הוא מן השטן". בשיחות קמפ דיויד סירבו הפלשתינים להסדר ביניים ארוך טווח למרות שידעו כי אין סיכוי להשגת הסדר קבע, הם רצו "הכל או לא כלום". ישראל צריכה להפיק מכך את הלקחים ולהכין בתיאום עם ארה"ב, את החלופה של הסדר ביניים אחרת אנו עלולים להגיע שוב, במקרה של כישלון השיחות, לעימות אלים רחב היקף עם הפלשתינים.

תאריך:  26/08/2007   |   עודכן:  27/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין מה למהר
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אסור למה ר. אין כרגע וכנראה
י.צ.  |  26/08/07 14:33
2
המנהיגות הנוכחית נגועה
yalla39  |  26/08/07 17:33
3
די לחלונאות הזו
משה, עורך-דין  |  26/08/07 19:09
4
ממה בדיוק, אתה כ"כ חושש?
הניה  |  26/08/07 20:48
5
החיפזון איננו מן השטן אלא
הצודק  |  26/08/07 21:31
6
מי צריך בכלל הסדר מדיני?
פנחס  |  26/08/07 22:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רחמים יפת
בכותרת הרשימה שכתב דנקנר שכותרתה "הפרעת אמונים", מלגלג הכותב על עבירת הפרת אמונים. לא רק הכותרת מלגלגת אלא גם שני האירועים המתוארים ע"י הכותב הובאו על ידו כהוכחה לכך שעבירת הפרת אמונים, ראוי לה להקרא "הפרעת אמונים".
סמדר כהן
טוני בלייר אמר לפני אומה שלמה של עיתונאים ואנשי תקשורת, כי "העיתונות היא כמו חיה אכזרית שבאה לעולם כדי לקרוע לגזרים את בני האדם וכבודם". הוא המשיך לומר את דבריו ברוגע וציטט חלק מדבריו של המשורר רודיארד קיפלינג שאמר באחד משיריו כי התקשורת נהנית "מכוח וחוזק ללא אחריות"
ראובן לייב
אחרי שהאזרחים המבוגרים, החיילים ובני הנוער חרתו על דגלם את סיסמת צו השעה, ישרו גם מזללות המזון המהיר והשפים במסעדות את הקו והתאימו עצמם למציאות החדשה
רועי גולדשלגר
נשיא רוסיה, פוטין, הוכיח בימים האחרונים כי הפדרציה הרוסית מטרתה להצית אש וגופרית בכלל האזורים שבהם עשתה זאת קודם לכן כברית המועצות
אריק פורסטר
בא הקרדינל רוג'ר מאהוני, הארכיבישוף של לוס אנג'לס, ובראיון עם עיתון מקומי תיקן את מה שאמר האפיפיור לפני 21 שנים. "עלינו לחזק את הקשרים עם היהדות", אמר, "היא אחותה הצעירה של הכנסייה הנוצרית." אמר ולא פירש, אך עוזרו הסביר לכתב העיתון שהיהדות ההלכתית בת ימינו, שורשיה בתלמוד ומשום כך היא בת 1,500 שנים לכל היותר
רשימות נוספות
"ספק אם הסורים ישתתפו"  /  הילה רפופורט
משעל: "גלעד שליט בחיים ומצבו טוב"  /  ניר יהב
צה"ל הרג 2 מחבלים שחדרו מעזה  /  ניר יהב
עקידת וושינטון  /  אליקים העצני
דברי הכפירה של ברק  /  אליקים העצני
אין מי שיסביר לעולם  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il