X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרבנות רואה את עריכת ורישום טקסי הנישואין כנכס עליו לעולם לא תוותר. במקום להילחם בה, הצעתי תביא לכך שאת שני הדברים שהרבנות שוללת מכל וכל - נישואין אזרחיים ונישואי הומוסקסואלים - ניתן יהיה להכניס דרך הדלת האחורית כמערכת יחסים חוקית שהכל יהא בה, חוץ ממילה אחת, "נישואין"
▪  ▪  ▪

כל זוג אמריקני שנישא בכנסייה או בבית כנסת חייב לרשום את נישואיו גם במרשם הנישואין האזרחי. זוגות המוותרים על הפן הדתי של הטקס חייבים רק למלא טופס במרשם האזרחי, ההופך אותם, פרסטו, לנשואים. כל זה נכון כשהזוג מורכב מגבר ואשה, אך לא ניתן להיעשות כשבני הזוג משתייכים לאותו מין. בנושא זה מפגרת ארה"ב מאחרי ישראל, בה פסק בג"צ בנובמבר 2006 שמשרד הפנים חייב לרשום זוגות הומוסקסואליים כנשואים באם נישאו בחו"ל.
סקרים מראים שב-2007 עדיין קשה לרוב הציבור, גם לשמרנים וגם לליברלים, לעכל את נושא הנישואין ההומוסקסואליים. הסכמי שותפות שיתנו להם את אותן הזכויות הניתנות לזוגות הטרוסקסואליים - כן, לרוב הציבור אין בעיה עם זה. נישואין של ממש - לא.
נראה לי שהבעיה, אם היא ממשית, היא סימאנטית בעיקרה. הבעיה היא עם המונח עצמו, "נישואין", שאנו מקשרים אוטומטית עם רב, חופה, כלה בהינומה וכוס זכוכית מנופצת. אין אנו רוצים לשייך מילה זו עם שני גברים הרוצים להסדיר את הקשר הקיים ביניהם, או, להבדיל, שתי נשים הרוצות לבלות את חייהן ביחד.
ההצעה שלי היא להשאיר את מוסד הנישואין מעוגן בדת, אותה מייצגת בארץ הרבנות. עבור מי שירצה בנישואין דתיים לא ישתנה דבר. עבור כל האחרים, אני מציע מינוח חדש שיהווה חלק מפרוצדורה חדשה.
מרשם זוגות
בני זוג - הטרו או הומואים - שירצו לעגן את מערכת היחסים שלהם בחוק יוכלו להרשם כ"זוג רשום" במשרד הפנים. הרישום יעניק להם את אותן הזכויות מהן נהנה זוג נשוי, אך המילה שתתאר את מצבם המשפטי בתעודות ממשלתיות תהא "בן זוג רשום" במקום "נשוי". בני "זוג רשום" הטרוסקסואלי יוכלו תמיד ל"שדרג" את מצבם המשפחתי ל"נשוי" באמצעות נישואין בפני רב. את מערכת היחסים האזרחית הזאת ניתן יהא לסיים בפני בית משפט.
הרבנות רואה את עריכת ורישום טקסי הנישואין כנכס עליו לעולם לא תוותר. במקום להילחם בה, הצעתי תביא לכך שאת שני הדברים שהרבנות שוללת מכל וכל - נישואין אזרחיים ונישואי הומוסקסואלים - ניתן יהיה להכניס דרך הדלת האחורית כמערכת יחסים חוקית שהכל יהא בה, חוץ ממילה אחת, "נישואין". למרבית הציבור הישראלי, הרוצה לראות את הרבנות מחוץ לחייו, תגיע שעת עדנה.

תאריך:  01/09/2007   |   עודכן:  01/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להוציא את האייטולות מחדר השינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
גם למוגבל בתנועה מגיע בית נוח ובטוח - קובעת קבוצת מהנדסים, ובעקבות מחקר מקיף, ראשון מסוגו, היא הציבה שורה של הצעות קונקרטיות לשינוי המצב העגום
אפרי הלפרין
לא כל כך חשוב מה הוא אומר, אלא בשם מי הוא אומר את זה.
גורי גרוסמן
שני העיתונאים הבכירים נחשפים במלוא קלונם כאחרוני הכתבלבים המונעים כמריונטות בידי ראש הממשלה ואנשי חצרו. חסרי בושה הם מתחרים ביניהם מי ייטיב להשמיץ ולהכפיש את זליכה
אברהם (פריצי) פריד
על בית ספר מוזר בדרום הארץ, על מורים ומחשבים והשרה לדוגמה    על מינוי דיינים, פרידמן שפועל ללא המניע הקבוע ועל ברוך מרזל כשובר מחירים, זליכה וקרנות המזבח, בעיות כשרות במסיבת סילבסטר ועוד
אהרון רול
נוהג רווח במחוזותינו, כאשר אנו מציינים מקורותיו של אדם אנו ממהרים להצמיד לו את תובנותינו בדבר קטלוגו למחנה הימין או השמאל    האומנם כך ראוי? מפתיע למדי, אך מה שהיה נכון עד לא מכבר אינו כה ברור יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il