X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הופעתו המחודשת של אוסאמה בן-לאדן באמצעות קלטת וידאו לאחר היעדרות של שלוש שנים ממסכי הטלוויזיה מעוררת דאגה בעולם הערבי
▪  ▪  ▪

שש שנים בדיוק חלפו מהפיגוע במגדלי התאומים ומתברר כי המלחמה בטרור העולמי בראשות אל-קאעידה לא הצליחה להחליש את הארגון ונכשלה עד כה מלפגוע במנהיגו אוסאמה בן-לאדן. האמריקנים גם לא הצליחו לפגוע במנהיג הטאליבאן מולא עומר, ידידו הקרוב של בן-לאדן.
הטאליבאן ממשיכים במרץ במרד ובפיגועים כדי להפיל את ממשלת חמיד קרדאי הנתמכת בידי ארה"ב. הכוחות האמריקנים עדיין שוהים באפגניסטן ואינם מצליחים להתגבר על הטרור. דוח מיוחד שפרסמה לפני כמה ימים משלחת של האו"ם השוהה באפגניסטן מצביע על עלייה ניכרת במספר פיגועי ההתאבדות שביצעו צעירים מוסלמים מאז 2006. מדובר בצעירים שהגיעו מפקיסטן הסמוכה וביצעו 123 פיגועי התאבדות במהלך השנה האחרונה בשליחות הטאליבאן נגד חיילים אמריקנים ואפגנים. מדובר בצעירים שעברו תהליך של אינדוקטרינציה דתית קיצונית במדרסות של פקיסטן.
הופעתו המחודשת של אוסאמה בן-לאדן באמצעות קלטת וידאו לאחר היעדרות של שלוש שנים ממסכי הטלוויזיה מעוררת דאגה בעולם הערבי. למרות שבן-לאדן לא הודיע על פיגועים חדשים יש חשש במדינות ערב כי בהופעתו הטלוויזיונית המחודשת אותת בן-לאדן לאנשיו להגביר את הפיגועים במקומות שונים בעולם.
אחת המדינות שבהן פועל ארגון אל-קאיעדה באופן אינטנסיבי היא אלג'יריה. השלוחה המקומית של אל-קאיעדה במדינה זו קוראת לעצמה בשם "אל-קאעדה במגרב המוסלמי". לפני כשבוע ימים ביצע ארגון זה ניסיון התנקשות בנשיא אלג'יריה עבד אלעזיז בוטפליקה. מחבל מתאבד חגור בחגורת נפץ ניסה להתקרב אל פמליית הנשיא בעיר באתנה ובסופו של דבר כשלא הצליח להתקרב לנשיא פוצץ עצמו על חגורת המאבטחים שהקיפה את בוטפליקה. מיד אחר כך ביצע הארגון פיגוע תופת נוסף באמצעות משאית תופת שהתפוצצה סמוך לבסיס של משמר החופים באזור דליס כמאה קילומטר מהבירה אלג'יר. בשני הפיגועים האלה נהרגו 52 בני אדם והדבר הביא לגל של הפגנות בערים שונות באלג'יריה תחת הסיסמא "לא לטרור".
הנשיא בוטפליקה שפתח ב-1999 בתהליך של פיוס לאומי כדי לסיים את מלחמת האזרחים במדינה, מלחמה שהחלה ב-1992 לאחר שהצבא ביטל את הבחירות במדינה כדי למנוע מהאיסלאם הקיצוני לעלות לשלטון, נוקט בשיטה מקורית לצמצם את פעילות הטרור. הוא הכריז על חנינה נשיאותית לכל מוסלמי שימסור את נשקו. עד כה נענו לקריאה כשלוש מאות מוסלמים קיצונים.
י
אחת השיטות שבה מצליח אל-קאעדה לגייס באלג'יריה צעירים לשורותיו היא על-ידי כך שהוא מבטיח להם הבטחות שווא על כך שייצאו לעירק ל"ג'יהאד נגד הצלבנים האמריקנים". לאחר גיוסם ואימונם באיזורים הרריים, מנותקים לגמרי מהסביבה וממשפחתם, נשלחים הצעירים לפיגועים בתוך אלג'יריה עצמה בתירוץ כי "הג'יהאד באלג'יריה קודם לכל.

תאריך:  13/09/2007   |   עודכן:  13/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארגון אל-קאעידה ממשיך להתחזק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דת בזויה ונאלחת של ספק בני אנו
אחמד זיבי   |  13/09/07 20:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מני וקנין
לפי הערכות מומחים, ישנם כ-200,000 אסירים ומתנגדי שלטון אשר מרוכזים בשלושה עשר מחנות ריכוז ברחבי המדינה. לפני העדויות, במחנות אלו מתבצעות הוצאות להורג בתאי גזים (!), בנוסף לניסויים מחרידים, התעללויות מיניות ורצח של תינוקות
יהודית מליק-שירן
בפברואר 2001 נהרג בנה הצעיר איתי בתאונת דרכים. בעקבות האסון הנורא, מצאה לה נתיבים לביטוי, דרך הכתיבה והפיסול הממלאים את עולמה - על "התחברות", ספרה של גלי אופיר
מנחם רבוי
בעצם גם אילון עצמו לא צריך את התפקיד. בהסכמתו לקבל אותו, נכנע לפיתוי להכניס עצמו למלכודת פוליטית. הוא הסיר מעליו באחת את הבידול שהפריד אותו ממנהיגי מפלגת העבודה ועסקניה. הוא ניסה למצב עצמו כאלטרנטיבה נקייה, ללא פניות, להנהגה הקיימת. עכשיו הוא מצטרף לאלה שיצא נגדם בעבר. ייחודו נמחק. ביתר כבר יטפלו שרי מפלגת העבודה. הם מומחים בכך
ספי סגל
חתן פרס ישראל ועוד 3 עיתונאים, סופר, משוררת וזמר מסכמים עבורנו, ולכאורה בשמנו, את השנה. האמנם בשם כולנו?
אמנון בי-רב
מזיכרונותיו של עורך עיתון    מתוך הספר "סיפור עיתונאי", שהופיע השבוע בהוצאת מעיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il