X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שנה חדשה לפנינו. שנה זו היא שנת בחירות ברשויות המקומיות, שיתקיימו בנובמבר 2008. הייתי מאוד רוצה שננצל הזדמנות זו של בחירות בכדי לדרוש מהמועמדים בכל ראשות וראשות להציג לפנינו התושבים את תוכניותיהן החברתיות
▪  ▪  ▪

החלה שנה חדשה, ותקוות חדשות ממלאות את ראשי. אך לצערי הרב גם בחג זה נוכחתי כמו כולם לראות את המשאיות של העמותות למיניהן מחלקות קרטונים של אוכל לנזקקים.
כשאנחנו מנתחים את הגידול בפער החברתי כלכלי, בדרך כלל רובינו מפנים אצבע מאשימה בראש ובראשונה לקיצוצים הקשים שביצע מר ביבי נתניהו כשר האוצר בכל הקצבאות. הדבר נכון אך שוכחים אנו בדרך שישנם מרכיבים נוספים שגרמו להגדלת הפערים הללו.
במאמר זה רוצה אני להתייחס לקיצוץ נוסף שביצעו מר נתניהו וממשיכיו (גם בתפקידו וגם בדרכו), והוא הקיצוץ הרצחני בתקציבי השלטון המקומי. אותו קיצוץ הסתכם בארבעה מיליארד שקלים שרובם ככולם נלקחו ממענקי האיזון של המועצות. כאן המקום להזכיר שאותם המענקים מתקצבים אך ורק את המועצות החלשות שאין ביכולתן הכלכלית לפרנס את עצמן מסיבות אובייקטיביות כגון:כמות מועטת של תושבים, אי קיום של אזורי תעשיה, חוסר בתשתית לתיירות ועוד.
רשויות אלו קרסו כלכלית (פורסם בזמנו מחקר של בנק ישראל המאשר את דברי) ובאותו הרגע משרד הפנים חייב אותן להכנת תוכניות הבראה.
לשאלה "מה עשו אז ראשי השלטון המקומי?" התשובה פשוטה. רובם מילאו את פיהם במים מחשש, במקרה הטוב, להתנכלות ממשרדי הממשלה שבעקבותיו לא יקבלו תב"רים (תקציבים בלתי רגילים), ובמקרה הגרוע, הדחה או פגיעה פוליטית מנציגי השלטון המקומי.
אם נחזור לנושא תוכניות ההבראה נגלה בבדיקה פשוטה בכל אחת מהרשויות הללו שהקיצוצים שבוצעו פגעו בראש ובראשונה באוכלוסיה החלשה, על-ידי ביטול רוב השירותים החברתיים, הפרטה גורפת של מעונות היום, הפרטה של החינוך הבלתי פורמאלי (חוגים, הצגות ועוד...), פיטוריהם של עובדי נוער, עובדים קהילתיים ורכזי קליטה, אך מעטים אלה שהפסיקו לשתול פטוניות בכיכרות, והמתפארים מהגדלה מאסיבית בכמות הביטונים שהכניסו ליישוביהם.
כפי שכתבתי בפתיחת דברי, שנה חדשה לפנינו. שנה זו היא שנת בחירות ברשויות המקומיות, שיתקיימו בנובמבר 2008. הייתי מאוד רוצה שננצל הזדמנות זו של בחירות בכדי לדרוש מהמועמדים בכל ראשות וראשות להציג לפנינו התושבים את תוכניותיהן החברתיות.
מראשי הרשויות המכהנים, להציג את התקציבים הקיימים ולהראות לתושבים באיזו צורה מחולקת העוגה. להכריח אותם לשנות את הנורמה המוכרת לכולנו, שבשנת בחירות ממלאים את הכיכרות בפרחים ובדשאים חדשים, ובשנת בחירות זו, למלאות את היישובים בתכנים.
מהמתמודדים הייתי אני דורש להציג את תוכניותיהם לעתיד בצורה מפורטת, ולהבטיח להם לעקוב בצורה מסודרת במקרה שייבחרו.
אני יודע שישנה הרבה תמימות בדברי, אך אני מאמין שאם נפעל כולנו, אזרחי המדינה, למען מטרה נעלה זו: צמצום הפערים החברתיים, נוכל, בזמן לא רב, לראות פחות משאיות מחלקות ארגזי מזון לנזקקים, ויותר ילדים משתתפים בחוגים ופעילויות העשרה שונות. רק ככה תרד האלימות בקרב הנוער, יופחת השימוש בסמים, ירד שיעור תאונות הדרכים, נמגר את תופעת האלימות במשפחה.
לדעתי כל דרך אחרת היא זריעת חול בעיני האזרחים. אנו נמצאים בעיצומם של ימי חשבון נפש, אז הבה ונשאל את עצמנו מה באמת עשינו למען נזקקי ישראל.
בברכת שנה טובה וגמר חתימה טובה.

פעיל חברתי תושב קציר חבר מרכז מפלגת העבודה.
תאריך:  18/09/2007   |   עודכן:  18/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שנה חדשה, שנת בחירות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נאחל לעצמנו שנת בחירות כלליות ל"ת
א מ רול  |  19/09/07 00:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
תנופת הבנייה האדירה, הפוקדת את בירת הונגריה, לא פסחה עליו, ובימים אלה, שבין כסה לעשור, הוא אף הוכרז, רשמית, כאתר-תיירות מרכזי בעיר
טל רבינוביץ'
לא יודעת כמה ילדים יש לה, אבל גופה גדול ורפוי, בטנה ענקית, היא נעה בכבדות, הילוכה ברווזי, תנועותיה איטיות, מבטה עייף, וכל מה שהיא עושה, אפילו האופן בו היא פורשת את המגבת על המזרן הדק ונאנחת - מעציב אותי
בועז מושקוביץ
שבע שנים מתרחקת ישראל הרשמית בבהלה מהתפוח הלוהט של העשור: פרשת מוחמד וג'מאל א-דורה. היה זה האירוע שגרם לפלשתינים לעבור ממהומות האבנים "הרגילות" למלחמה בכדורים ופצצות. בעקבות האירוע נערכה חקירה ממצה, אך למסקנותיה נמצאו אזניים קשובות רק בחו"ל
נרי אבנרי
הפואנטה במאמרו של דנקנר מדהימה: המדינה בסכנה, הניחו לאולמרט! ואם חס ושלום מדינת ישראל תיקלע למלחמה נוספת תחת הנהגתו, והתוצאה תהיה עגומה. מה נגיד - לא ידענו? קראנו ולא הבנו את דוח וינוגרד?... האתרוג פגום מר דנקנר
ניב נבון
אחרי שנים שבהן התרגלנו בצורה מכאנית משהו להגיע לבית הכנסת, ולהתנצל בפני כ-ו-ל-ם על ה-כ-ו-ל, על ש"חטאנו, עווינו, פשענו". סוף סוף נפתח לנו פתח להביו ש"סליחה" היא הזדמנות לשינוי שאנו צריכים ויכולים לעבור
רשימות נוספות
עיריית רמת השרון למען הקשישים  /  גונן אליאסי
חלוקת סכך לתושבי גן יבנה  /  מרסל הדר
בפעם ה-8: יום כיפור של כולם  /  מחלקה ראשונה
מבצע סוכות למשפחות נזקקות  /  אדמונד חסין
אוֹבְדָן עָטוּף בִּצְלוֹפָן מְרַשְׁרֵשׁ   /  אורנה רב-הון
זכות לעמוד לדין  /  ראובן ימרום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il