X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רומניה, פולין, צ'כיה ובולגריה הן רק חלק מרשימת מדינות מפוארות במזרח אירופה, הנמצאות כעת בעלייה מתמדת בקרב השקעות זרים. נדמה, כי גם אוקראינה, כיום בתהליכי התהוות ועושה לא מעט על-מנת למשוך אליה משקיעים זרים
▪  ▪  ▪

אם עד לפני מספר שנים אוקראינה היתה סוציאליסטית, אזי לאחרונה מדינה זו נכנסת לעולם המערבי. אין ספק, כי אוקראינה משקיעה מאמצים עילאיים על-מנת להקל על המשקיעים הזרים ולמעשה מציעה מגוון אפשרויות מיסוי וכר פעילות נוח באופן יחסי לגיוס המימון לפעילות במדינה.
כחלק מפעילות גיוס משקיעים זרים, לפני כשש שנים, בשנת 2001, החליטה ממשלת אוקראינה לעשות מספר מהלכים וביניהם ניסתה לאתר מקורות תקציביים שלא על-ידי מיסים, הקטינה את מסגרת הגירעון בתקציב, קבעה מדיניות כחלק מהתקציב להאצת רפורמות, עודדה את שוקי האנרגיה והקמת עסקים קטנים, העניקה הטבות מס למשקיעים זרים באזורי עדיפות לאומית ונתנה פתרונות לבעיות הסוציאליות. לא מן הנמנע, שהסיבה לעידוד השקעות זרות נעוצה דווקא בעובדה שאוקראינה טרם נכנסה לאיחוד האירופי וברצונה לעשות כן ברבות הימים.
לעניין המיסוי- באוקראינה מס החברות ורווחי התאגידים עומד על שיעור מס של 25%. תשלום מס החברות משולם מדי רבעון. אולם, חברות לחילופין יכולות לבחור במסלול של מס אחיד. אך חשוב להדגיש, כי בין משלמי מס אחיד יכולים להימנות אך ורק תאגידים, המעסיקים לא יותר מ-50 עובדים והקף פדיונם ממכירת התוצרת אינו עולה על מיליון גריבנה (כ-200,000 דולר) בשנה.
בנוסף לאמור לעיל, משלם המיסים בוחר לעצמו לשלם את אחד משיעורי המס הבאים:
1) 6% מסכום הפדיון ממכירת התוצרת, שיעור זה יוטל רק במידה ומשולם מע"מ.
2) 10% מסכום הפדיון ממכירת התוצרת, זאת במידה ומע"מ אינו משולם.
בנוסף למס החברות, כמו בכל מדינה, גם באוקראינה קיים מנגנון של מע"מ, המהווה במדינה זו את אחד המיסים הדינאמיים. אם סך היקף מכירותיהם של התאגידים והיזמים במהלך השנה עולה על סכום של 300 אלף גריבנה (כ-60,000 דולר-ללא מע"מ), הם יצטרכו לשלם מע"מ.
אין זה סוד, כי כיום לכל יזם או משקיע זר, המרכיב והמשתנה החשוב ביותר, הוא שיעור המס המוטל על העברת הכנסות אל מחוץ למדינה של מי שאינם תושבים. לכן חשוב לציין, כי שיעור המס באוקראינה עומד על 15%, במידה ולא נקבע אחרת בהוראות הסכמים בינלאומיים.
בהקשר זה, ראוי לציין, כי ביום 1.1.07 נכנסה לתוקפה אמנת מס בין אוקראינה לבין ישראל. לאור זאת, החל ממועד זה על הכנסות מריבית, דיבידנדים ותמלוגים חל מס בדרך של ניכוי מס במקור בשעורים הנעים בין 5%-10%.
לסיכום, ניתן לומר, כי אוקראינה נמצאת בימים אלו במצב של שוק מתעורר, טמון בה פוטנציאל רב להשקעה וזאת הסיבה בעטיה משקיעים רבים נוהרים לעברה. אולם לצד ההשקעה, יש צורך לזכור, כי מדינה זו סבלה לא אחת מהתפרצויות אינפלציה, משברים כלכליים, שחיתות במערכות המשפט והממשל ואחוזי אבטלה לא מבוטלים ולפיכך מומלץ מאוד להיוועץ באיש מקצוע המבין את המטריה, טרם ביצוע השקעה שעלולה לרדת לטמיון.

דורון טיקוצקי עמיר מזרחי עורכי דין ונוטריון הינו משרד העוסק במשפט מסחרי-מיסויי עם סניפים ושיתופי פעולה משפטיים וחשבונאיים בארץ ובעולם.
תאריך:  20/09/2007   |   עודכן:  20/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קובי בריג
קיים הבדל בין בדיקה הנערכת על-ידי אופטומטריסט לבין בדיקה המבוצעת על-ידי רופא העיניים
נרי אבנרי
לא מוכרחים להתאבד, אפשר גם להתפטר. בניגוד לקלישאה המיוחסת לרודן המושחת אריאל שרון, לפיה "העיקר להיות בגלגל", יצחק רבין התפטר מראשות הממשלה בגלל פרשה (חשבון דולרים בחו"ל) במשקל מאה גרם. הוא לפחות התבייש
דוד שרן
העתיד של המדינה נמצא במערכת החינוך. שם, בין כותלי בתי הספר הפרוסים לרוחבה של המדינה שותלים את זרעי העתיד. במבט מעמיק לעתיד אנו רואים תמונה עגומה ובה קריסה טוטאלית של המערכת הערכית בבתי הספר
מעין נוה
שיווק ויראלי כהזדמנות לשיפור שירות בארגונים
מנחם ברוד
כשמגיע יום-הכיפורים אנו נזכרים שבעצם אנחנו יהודים ומקומנו בבית-הכנסת. זה הרגע שבו אנחנו רוצים בכל ליבנו ונפשנו פשוט להיות יהודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il