X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ה"הגבלות השלטוניות" שהטילה ישראל על החמאס כמו צמצום אספקת הדלק והחשמל מישראל לעזה, הגבלת סחורות במעברים, הגבלת תנועת אנשים, הפסקת ביקורי משפחות אצל האסירים הפלשתינים ועוד, לא יפגעו בשלטון החמאס ולא ימוטטו אותו הן רק יגרמו לישראל נזק מדיני ונזק תדמיתי בעולם
▪  ▪  ▪

על אף החלטת הממשלה השבוע להכריז על רצועת עזה "שטח עויין" טרם הופעלו עיצומים נגד הרצועה למרות שירי טילי הקסאם לעבר ישראל נמשך. שר התשתיות הלאומיות, בנימין בן-אליעזר, אומר כי החלטת הממשלה איננה מיועדת לביצוע מיידי ואכן טוב שכך.
עדיף שהחלטת הממשלה תישאר על הנייר כיוון שאין לה שום ערך מעשי אם היא תבוצע בשטח, להפך הצעדים לא ימנעו את המשך הטרור, ישראל תתבזה, כושר ההרתעה שלה יישחק עוד יותר והיא תוצג כ"נמר של נייר". יש להעריך את אומץ לבו של מתאם הפעולות בשטחים האלוף יוסף משלב על דרישתו להופיע בפני הקבינט הביטחוני ולהשמיע דעה המנוגדת לעמדת הרמטכ"ל ושר הביטחון שיזמו את ההחלטה.
האלוף משלב צודק בדבריו כי הלחץ שרוצה ישראל להפעיל על האוכלוסיה הפלשתינית ברצועה לא פותר את בעיית הטרור וכי הניסיון מוכיח כי פעולות הטרור נמשכות בלי קשר למצב הכלכלי. ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון נהג לומר בשיחות פרטיות כי המחבלים הפלסשתינים לא יכולים להפסיק את הטרור ליותר מכמה ימים וכי כשזה קורה "מתחיל לגרד להם בידיים" ואז הם חוזרים לפעילותם.
ה"הגבלות השלטוניות" שהטילה ישראל על החמאס כמו צמצום אספקת הדלק והחשמל מישראל לעזה, הגבלת סחורות במעברים, הגבלת תנועת אנשים, הפסקת ביקורי משפחות אצל האסירים הפלשתינים ועוד, לא יפגעו בשלטון החמאס ולא ימוטטו אותו הן רק יגרמו לישראל נזק מדיני ונזק תדמיתי בעולם.
שרת החוץ האמריקנית קונדוליזה רייס הביעה אמנם, במהלך ביקורה האחרון בארץ, תמיכה בעמדת ישראל כלפי שלטון החמאס ברצועה אך ספק רב אם ארה"ב הברית תתמוך בסנקציות הישראליות שיפגעו באוכלוסיה האזרחית הפלשתינית. מעבר לחוסר התועלת המבצעית בהחלטות אלה קיים גם ההבט המשפטי, למרות ההינתקות מוטלות עדיין על ישראל חובות הומניטריות כלפי תושבי הרצועה ואם יוטלו הסנקציות שעליהן החליט הקבינט הביטחוני סביר להניח שיהיו פניות לבג"צ והוא יתערב בעניין.
על מערכת הביטחון לשים לב היטב לשתי התפתחויות המתרחשות כעת ברצועה ולתת להן זמן "להבשיל". יש סימנים ראשונים לאפשרות התפתחות של מרי אזרחי נגד ממשלת החמאס בשל צעדי הדיכוי הקשים שהיא נוקטת נגד תושבי הרצועה וכן מגעים שמנהלת תנועת החמאס עם הפלגים הפלשתינים האחרים בניסיון לשכנעם להפסיק זמנית את ירי טילי הקסאם ולהסכים לרגיעה (תהדיאה) עם ישראל.
צעדי ענישה ישראלים נגד האוכלוסיה האזרחית בעזה ימנעו את הבשלתם של תהליכים אלה, יגבירו את זעם התושבים הפלשתינים ויחזקו את הגורמים הקיצוניים ובראשם ארגון החמאס. ישראל צריכה להמשיך ולהבליג לפרק זמן קצוב שיקבע הקבינט הביטחוני כדי לראות כיצד מתפתחים תהליכים אלה בשטח. אם לא תצא מהם שום תועלת על ישראל לגשת, סוף סוף, אל הפתרון ההגיוני והמעשי היחידי והוא מבצע צבאי רחב הקף ברצועת עזה בסגנון "חומת מגן מס 2" שמטרתו פגיעה קשה בתשתיות הטרור, נסיגה מהירה והקמת אזור חיץ בצפון הרצועה שימנע ירי רקטות לעבר ישראל.
מפקדי הצבא כבר הכינו את התוכניות המבצעיות וממתינים להחלטת הדרג המדיני. את העיתוי צריכה לקבוע הממשלה בזמן הקרוב. במבצע כזה תחזיר ישראל לידיה את כושר ההרתעה שאיבדה במלחמת לבנון השנייה, תמנע את הפגיעה בישובים והאזרחים הישראלים בעוטף עזה ואת התעצמותה הצבאית של מדינת הטרור "חמסטאן" ברצועת עזה. צעד זה עדיף ויעיל בהרבה על החלטות הקבינט האחרונות שהן "חסרות שיניים" ורק יחלישו את ישראל בטווח היותר רחוק אם אכן יבוצעו. נקווה שלא.

תאריך:  23/09/2007   |   עודכן:  23/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נמר של נייר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כל אחד נעשה עיתונאי.הכל בלירה
צבי מ.  |  24/09/07 22:36
2
מי הם אנשי החמס?
זמי דרום  |  25/09/07 19:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
התסריט אינו מוותר לרגע, ואינו נסוג לרגשנות. מלבד השאלות הקיומיות, שהוא מעלה, הוא מציג בפנינו דילמות מעניינות    על הסרט הדני, "אחרי החתונה"
דוד זינגר
אז נכון אני קצת זקן ולא מבין שבסך-הכל מדובר באתר ובערוץ המיועדים לילדים, ולא צריך כל היום להאכיל אותם בערכים ובנושאים חינוכיים (ששייכים לבית הספר או לשיחות עם מבוגרים) בכל זאת נראה לי שאפשר היה להפיק ערוץ נהדר שלא רק ממלא את הזמן הפנוי של הילדים בשטויות, אלא גם מביא לשינוי חברתי
ד"ר אברהם בן-עזרא
דווקא בעת רגיעה, צפוי כי תוגבר הפעילות האקטיבית נגד הטרור וגרורותיו ביתר שאת, כי אז - בימי הרוגע - ההכנות שמאחורי החומות, ההכנות לאיסוף אמצעי לחימה שמעבר לגדר, האימונים לקראת גל חדש של רצח - כל אלה יתעצמו בחסות אותה רגיעה
ד"ר מוטי חיימי
בדיקות הסקר המתבצעות הן בדיקות דם. בדיקות אלו מיועדות לזוגות המתכננים הריון, אולם גם אם ההיריון כבר החל, עדיין ניתן לבצע את הבדיקות. את הבדיקות מבצעים פעם אחת בלבד, אך לפני כל הריון עתידי מומלץ להתעדכן באשר לבדיקות סקר חדשות ו/או מוטציות חדשות שנוספו
גדי גולן
רפול לא היה דברן גדול ולא חכמולוג. הוא היה איש מעשה, חייל אמיתי ותחושות הבטן שלו, נסיונו, דבקותו באמת והתייצבותו תמיד במקום שבו הוא ייקבע יותר מכל את גורל הקרב, בלי לחשוב אפילו שנייה אחת על עורו הוא, היוו דוגמה חיה וסמל למפקדי צה"ל כולם
רשימות נוספות
90 אסירים ישוחררו לחג הקרבן  /  עידן יוסף
כוננות מוגברת ביום הכיפורים  /  איציק וולף
צה"ל עצר את מפקד חמאס בשכם  /  איציק וולף
מכינים את הציבור לויתורים  /  יהונתן דחוח-הלוי
עזה כבר איננה ידידה   /  אסתר שניאורסון גרי
מרי אזרחי בעזה  /  יוני בן מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il