כיצד מגיעים היום גולשים לבלוגים? 1. RSS - לאחר שגולשים ביקרו בפעם הראשונה בבלוג הם מוסיפים את ה-RSS של אותו בלוג ומקבלים עידכונים כל פעם שיוצא פוסט חדש.
2. אתרים חברתיים - קישורים מתוך אתרים חברתיים שעוסקים בנושא ספציפי.
3. קישורים מאתרים אחרים (לינקים).
4. הוספה למועדפים (הולך ונעלם בעקבות טכנולוגיית ה-RSS).
5. הקלדה ישירה של הכתובת מתוך כרטיס ביקור או פרסום מחוץ לגבולות האינטרנט.
6. מנועי חיפוש ובראשם מנוע החיפוש המוביל בעולם גוגל.
מאמר זה ממוקד בהבאת גולשים ממנועי חיפוש (6) דהיינו גוגל.
סטטיסטיקה שלב ראשון לפני התחלת קידום האתר מומלץ מאוד להתקין מערכת סטטיסטית בבלוג. המערכת מאפשרת לנו לדעת כמה גולשים נכנסים לבלוג ביום, מהיכן הם מגיעים, אילו מילים חיפשו אותם גולשים לפני שהגיעו לבלוג, כיצד אותם גולשים מתנהגים בתוך הבלוג: אילו פוסטים הם מעדיפים, כמה שניות הם נשארים בכל פוסט וכו'. ניתן לקרוא עוד על מערכות סטטיסטיות לאתרים במאמרים הבאים:
גוגל אנליטיקס - מדדים חשובים לניתוח אתרים
סטטיסטיקה של אתרים באינטרנט
מחקר מילים כאשר רוצים לקדם בלוג צריך להסתמך על האינטואציה והשכל הישר. הרעיון הכללי הוא למצוא ביטוי או ביטויים אשר:
- מתארים את הבלוג בצורה נכונה ורלוונטית
- מספיק פופולרים מצד אחד אך לא מילים גנריות. לדוגמא אם הבלוג שלי עוסק בשיווק באינטרנט אז הביטוי צריך להיות "בלוג שיווק באינטרנט" או "שיווק באינטרנט" לא לבחור את המילה "שיווק" או את המילה "אינטרנט" כיוון שיהיה קשה להביא מילים אלו לעמוד הראשון מול מתחרים שקרוב לודאי משתמשים בקידום אתרים מקצועי.
שמות הקטגוריות בבלוג חשובים גם כן לכן כדאי להשקיע מחשבה בבחירת השמות של כל קטגוריה בהתאם לעקרונות של מחקר המילים.
לאחר בחירה המילים יש לשלב את המילים בכותרת ובגוף הטקסט בצורה טבעית ולא מוגזמת. לא לזבל את הפוסט במילות מפתח אלא להיות מודע בזמן כתיבת הפוסט למילים דרכן יגיעו גולשים לפוסט.
התקנת תוסף קידום אתרים התוסף המומלץ ביותר הוא All in One SEO. בתוסף ניתן למצוא את המרכיבים העיקריים לאופטימיזציה של הבלוג.
מה נותן לנו התוסף? - אפשרות לקבוע לכל פוסט בנפרד כותרת ייחודית. לכותרת הדף (Title) יש חשיבות גדולה מאוד בקידום בלוגים. מומחי SEO עולמיים מסכימים כי הכותרת של הדף היא בין הגורמים החשובים ביותר להופעת הדף גבוה התוצאות החיפוש. חשוב מאוד להשקיע מחשבה בכותרת ולהמציא כותרות שמתארות נכון את הפוסט תוך חשיבה גם על אילו ביטויים גולשים מחפשים.
- אפשרות לקבוע לכל פוסט רשימת מילים נפרדת (Meta -Keyword) שבאמצעותן אנו רוצים שיגיעו לפוסט וכן תאור ניפרד לכל פוסט ((Meta Description שיופיע בשורת התיאור במנועי חיפוש. (כיום, חשיבות ה-Meta הולכת ופוחתת).
- הפיכת ה-URL לידידותי וקצר יותר. מנועי חיפוש מעדיפים URL קצר שכולל כמה שפחות תווים כגון: ? # %. מומלץ לתת לכל פוסט כתובת URL קצרה ורלוונטית כגון: www.myblog.co.il/seo-blog
- חסימת תכנים כפולים. גוגל לא אוהב תכנים כפולים כלומר שבדיוק אותו פוסט יופיע בכמה URL-ים שונים. לא כדאי שאותו פוסט יופיע גם בכתובת www.myblog.co.il/seo-blog וגם בכתובת www.myblog.co.il/category/seo-blog לכן יש לחסום את הפוסט שמופיע ב-URL שכולל את התת ספריה category. התוסף מאפשר להוסיף תמרור לגוגל שמציין לא לאנדקס את הדף (NOINDEX).
- הוספת מפת אתר לגוגל העוזרת לעכביש של גוגל להבין את מבנה הבלוג ולאנדקס את כל הפוסטים הרלוונטים.
שימוש ב-ALT גוגל לא רואה מה צולם בתמונות ובסרטוני וידאו, לכן כדאי להוסיף תג ALT לכל תמונה בבלוג ולכל סרט וידאו.
קישורים RSS כדאי לרשום את הבלוג בכל האתרים הרלוונטיים באמצעות RSS.רשימה חלקית של אתרים ניתן למצוא בבלוג שיווק באינטרנט.
קישורים כללי גוגל מחשיב מאוד קישורים נכנסים לבלוג. ככל שהבלוג יקבל יותר קישורים נכנסים כך גוגל תעלה את דרוג הבלוג בתוצאות החיפוש. בניית קישורים לבלוגים הוא נושא ארוך ומורכב בפני עצמו. נכתבו בנושא אין סוף מאמרים באנגלית ובעברית:
חלקם ניתן למצוא כאן: בניית קישורים, היכן לרשום אתר חדש
חשוב לזכור שקידום בלוג אינו תהליך משימתי שנגמר בשלב מסוים, אלה מהווה תהליך מתמשך של משוב, בקרב ונקיטת אמצעים לצורך שימור על הקיים ושיפור מתמיד.