X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ספרד אינה שונה מישראל. אף היא "אדמה אסלאמית כבושה" ויעד לאסלאם הרדיקלי נוכח האיומים על אירופה עשויה ישראל להיתפס כנכס אסטרטגי למערב מול הכוחות האסלאמיים הקיצוניים המטיפים לאידיאולוגיה של "טיהור גזעי" ו"ג'נוסייד".
▪  ▪  ▪

איימן זוואהירי, סגנו של אוסאמה בן לאדן בהנהגת אל-קאעידה, התייחס בקלטת חדשה שפורסמה בשבוע שעבר (20 ספטמבר 2007) לשאיפות הגלובליות של המהפכה האסלאמית והפנה את המסר הבא למוסלמים במדינות צפון אפריקה:
"הו, האומה המוסלמית שלנו במגרב (צפון אפריקה), אזור ההיערכות לקרב והג'יהאד! השבתה של אנדלוס (היא ספרד דהיום לידי המוסלמים) היא כפיקדון על צווארה של האומה (האסלאמית) בכלל ועל צווארכם בפרט. לא תצליחו להשיג זאת, אלא באמצעות טיהור המגרב האסלאמי מבני צרפת וספרד אשר שבו מחדש לאחר שאבותיכם וסביכם לא חסו על נפשם בדרכו של אללה כדי לגרשם".
אין זו הפעם הראשונה בה מנהיגי ארגון אל-קאעידה מגדירים את חצי האי האיברי כשטח מוסלמי כבוש, אשר חלה עליו מצוות הג'יהאד עד לשחרורו ולהשלטת שלטון האסלאם בו. באיגרת ששיגר ב- 29 בדצמבר 1994לשיח' איבן באז, המופתי של סעודיה, כתכ אוסאמה בן לאדן את הדברים הבאים:
"בסיכומו של דבר אנו מבקשים מאללה... שהאומה (האסלאמית) תחזיר את כבודה ויוקרתה, תניף מחדש את דגל הייחוד של אללה על כל אדמה אסלאמית גזולה, החל מפלשתין וכלה באנדלוס וארצות אסלאמיות שאבדו בשל בגידתם של מנהיגים ואוזלת ידם של המוסלמים".
לתפיסה זו שותפים האחים המוסלמים החוזרים על משנתם הקוראת למוסלמים בעולם לקום ולהתאחד במאבק לשחרור חבלי "המולדת האסלאמית" שנפלו בידי "הכופרים", "אויבי אללה" ו"אויבי והאנושות". נפילה של אנדלוס מוזכרת בנשימה בנאומיו של מנהיג האחים המוסלמים מוחמד מהדי עאכף בשורה אחת עם אובדן פלשתין, עיראק ואפגניסטן. את הדרך להשגת היעדים האסלאמיים רואה עאכף באמצעות הג'יהאד והמאבק המזוין נגד על שלטון זר הכובש אדמה אסלאמית. באיגרת מ- 26 באוגוסט 2004 מתווה עאכף בפרוטרוט דרך פעולה זו תחת הכותרת "שחרור חבלי המולדת הוא חובה ע"פ ההלכה האסלאמית":
"(ויש לפתח את) תרבות ההתנגדות בהתמודדות עם הפלישה (לשטח המוסלמי), וזו תרבות של העמים הכבושים והמדוכאים, אשר אללה התיר להם את הג'יהאד וההתנגדות כאמצעי להשגת השחרור... תרבות ההתנגדות לכיבוש ולפלישה מתקיימת בכל היבטים: הרעיוני, הצבאי והכלכלי. הניסיון בפלשתין, עיראק ואפגניסטן הוכיח לכול, כי ההתנגדות איננה דרך פעולה דמיונית, אופציית שווא או בלתי אפשרית. היא אופציה אפשרית כאשר רצון בני האומה מתאחד, הם מחזקים ידיהם ביחד, ומתאמים את דבריהם, נשקם ואמונתם לעבר העימות עם הכובש בין אם בא בנשק או שמפציץ אותנו ברעיונותיו, בערכיו או במוסר הפסול שלו".
ישראל אפוא הינה חוליה קטנה בעימות גדול יותר בין האסלאם לבין המערב. קבלת התנאים הערביים ואף "שחרורה" של פלשתין מידי השלטון הישראלי לא יהווה את התחנה הסופית במסע האסלאמי שמובילים האחים המוסלמים וארגון אל-קאעידה, השותפים לחזון של הפצת האסלאם בעולם כולו ולהקמת תשתית ארגונית ברחבי העולם שנועדה ליצור את הבסיס למימושו.
למעשה מהווה ישראל בלם עבור המערב מול נחשול האסלאם הרדיקלי. כל עוד ישראל חסונה ונטועה עמוק במזרח התיכון עיקר האש (תרתי משמע) תכוון אליה. לחץ של אירופה על ישראל לנקוט ויתורים מדיניים שיסכנו את ביטחונה רק יקרבו את מועד פתיחת השלב הבא במתקפת האסלאם והפעם לעבר עומקה של אירופה. גורלה של ספרד לא יהיה שונה מזה של ישראל וכך גם של מדינות נוספות באירופה, אשר הקהילות המוסלמיות הגדולות בהן נתפסות ע"י אל-קאעידה כעורף אסטרטגי ביום פקודה. מול ארגון טרור חובק עולם המטיף לאידיאולוגיה של "טיהור גזעי" ו"ג'נוסייד" אין לנהוג בדרך של פיוס והידברות. זהו מאבק קיומי על דמותו של העולם, בין כוחות של קנאות דתית חשוכה לבין הדמוקרטיה וההומניזם. ישראל עשויה לשמש נדבך מרכזי בקו ההגנה הראשון של אירופה.

הכותב הינו חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה (www.jcpa.org.il)
תאריך:  24/09/2007   |   עודכן:  24/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ספרד - אדמה אסלאמית כבושה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עובדות אלו נשגבות מבינת המערב? ל"ת
הניה  |  24/09/07 21:18
 
- כנראה שכן.ראה היחס לפלאצ'י
שמעון שדה  |  25/09/07 10:21
2
כן, הנפט הוא מחיקון נהדר ל"ת
א מ רול  |  24/09/07 22:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה מכנס
ועדת וינוגרד אינה מודדת לעצמה כפי שהיא מודדת לאחרים
אריק פורסטר
בעוד שלושה חדשים יגיע יום השנה השני מאז שקע ראש הממשלה אריאל שרון בתרדמת. ניתן לשער שבשנתיים אלו לא היה שרון מודע למתרחש סביבו. ניתן גם לשער במלוא הוודאות שמתרדמת זו שרון לא יחלים. בינתיים הוא מוחזק באמצעים מלאכותיים במין חיים שאינם חיים, עונש איום ונורא שאפילו השטן לא היה מסוגל להמציא, ונשאלת השאלה: מדוע? מדוע לא מאפשרים לישיש שהקריב את חייו למען מדינתו למות בשלווה וללכת לעולם שכולו טוב?
זיו גל
איך גולשים מגיעים בכלל לבלוגים? כיצד מקדמים בלוגים בגוגל? מה עושים כאשר לבלוג אין נושא ספציפי? אילו תוספים כדאי להוריד על-מנת להגביר את נראותו של הבלוג בגוגל?
ד"ר יובל ברנדשטטר
השב"חים בתל אביב ובכפר תבור
דודי אהרוני
סוכה שניצבת לה תחת כיפת השמיים עם סכך שרואים דרכו את הכוכבים, ארבעה מינים שנבחרו בקפידה, וכמובן, שבעה אושפיזין שמתייצב כל אחד בתורו ומוסיפים לאווירה החגיגית    חג הסוכות, כמו חגי ישראל האחרים עשיר במנהגים שקבעו המקובלים    הכינו את הקישוטים...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il