X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשבועות האחרונים התברר כי בתנועת החמאס יש שני מחנות. המחנה המיליטנטי בראשותו של ד"ר מחמוד א-זהאר האוכף את סמכותו בכוח ברצועה באמצעות הגוף המכונה "הכוח המבצעי" והמחנה היותר מתון, בראשותו של ראש הממשלה המפוטר איסמעיל הנייה, הפועל למען חידוש הדיאלוג עם תנועת הפת"
▪  ▪  ▪

תנועת החמאס מיהרה "לברך" על הודעת תנועת הפת"ח כי כמה מנהיגים בכירים שלה מתכוונים לשוב בקרוב לרצועת עזה. החמאס מנסה לנצל צעד זה לחידוש הדיאלוג עם הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס מבלי לוותר על השלטון ברצועת עזה שאותו תפסה בכוח.
איימן טה, אחד מדוברי החמאס ברצועה, טען כי התנועה לא תרדוף אף איש פת"ח בגלל השתייכותו הפוליטית אלא אם ביצע עבירה על החוק אבל מי מאמין לו? ההערכה ברשות הפלשתינית ובישראל היא כי השותפות הפוליטית בין החמאס לפת"ח לא תחודש בקרוב וכי שני הצדדים היריבים ממתינים לתוצאות המפגש הבינלאומי בנובמבר.
גורמים ביטחוניים ישראלים בכירים מקיימים באופן שוטף הערכות מצב לקראת כינוס המפגש הבינלאומי בעוד כחודשיים.
ההערכות הן כי המאבק מול החמאס מגביל את מרחב התמרון של הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס ומוביל אותו להקשחת הקו מול ישראל במיוחד במישור הפומבי. ככל שנתקרב למפגש הבינלאומי בנובמבר צפוי שהנשיא עבאס יגביר את דרישותיו מישראל וינסה ל"שדר" לפלשתינים ולעולם הערבי "עמדות קשוחות" דבר שאמור להקל עליו להיכנס לעימות עם ארגון החמאס על הסוגיות המדיניות. ארגון החמאס מצידו נוקט בקו מאוד מדאיג. החמאס הגביר בימים האחרונים את האיומים הפומביים על הנשיא הפלשתיני עבאס וראש ממשלתו פיאד ואף הגדיר אותם במילים "כופרים". כל התקדמות במשא-ומתן המדיני עלולה להגביר את המצוקה בחמאס ולגרום להסלמה בניסיונותיו לעשות פיגועים בישראל ואף לנסות ולפגוע בשלטון הפלשתיני ברמאללה.
למעשה ישראל מנהלת את המשא-ומתן עם מחמוד עבאס על-רקע המאבק החריף שיש לו, ושנמשך בעוצמה רבה, מול תנועת החמאס. אומנם המאבק הזה מצמצם את חופש הפעולה של הנשיא הפלשתיני אך מאידך-גיסא הוא מנסה לנצל את המחלוקת עם תנועת חמאס כמנוף טקטי כדי להפעיל על ישראל לחץ במשא-ומתן כדי שתעשה ויתורים. שני הצדדים הניצים, חמאס ופת"ח, מנסים להשיג לגיטימציה מבני עמם, ממדינות ערב ומגורמים בינלאומיים שונים.
בשבועות האחרונים התברר כי בתנועת החמאס יש שני מחנות. המחנה המיליטנטי בראשותו של ד"ר מחמוד א-זהאר האוכף את סמכותו בכוח ברצועה באמצעות הגוף המכונה "הכוח המבצעי" והמחנה היותר מתון, בראשותו של ראש הממשלה המפוטר איסמעיל הנייה, הפועל למען חידוש הדיאלוג עם תנועת הפת"ח ומנסה להפחית את דאגת תושבי הרצועה מהפגיעה בזכויות האדם ודיכוי החירויות.
גם מחנה הפת"ח מפוצל, הנשיא עבאס מתעקש שלא להידבר עם החמאס אך יועצו ג'בריל רג'וב בעד חידוש הדיאלוג. ראש הממשלה סלאם פיאד מנסה להיעזר בעשרות צווים נשיאותיים שפרסם עבאס כדי לדרבן את כוחות הביטחון שלו לבצע פעילות נגד החמאס אך לא תמיד בהצלחה מרובה. בפתח יש התמרמרות, בעיקר בקרב הדור הצעיר, כי הנשיא עבאס ממשיך להקפיא את הרפורמות הנדרשות בתנועה וכעס רב על כך שמרבית הסמכויות והכספים הם בידיו של סלאם פיאד שאפילו איננו חבר בתנועת הפת"ח.
במקביל מנסים אישים פלשתינים שונים להקים גופים פוליטיים חדשים כמו יוזמתם של איש העסקים מוניב אלמצרי ושל מנהיג "היוזמה הלאומית" מוצטפא ברגותי דבר שעלול לפגוע במאמצי הלגיטימציה של הממשלה של סלאם פיאד. הנשיא הפלשתיני עבאס מנסה במקביל להגביר את הלגיטימציה של שלטונו, המזוהה עם אש"ף, להביא מנהיגים וותיקים של אש"ף מהפזורה הפלשתינית אל השטחים כמו אבו מאהר ע'נים מבכירי ארגון הפת"ח ונאיף חוואתמה ראש ארגון החזית הדמוקרטית.
תמונת המצב הפלשתינית הפנימית אמורה להתבהר רק אחרי שיוודעו תוצאות המפגש הבינלאומי בנובמבר. אם ייכשל המפגש הזה עלול הדבר להגביר את כוחו של ארגון החמאס. אסור שהדבר ישפיע על שיקוליה של ישראל. היא חייבת לשמור בראש ובראשונה על האינטרסים הלאומיים שלה. הקיצוניות תמיד הייתה קיימת במחנה הפלשתיני ואין שום ערבויות כי אם נגיש לפלשתינים וויתורים מפליגים ימתן החמאס את דרישותיו ועמדותיו. החמאס לא יוותר על תוכניתו להשמיד את ישראל בשום מקרה.

תאריך:  25/09/2007   |   עודכן:  25/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם ישלימו החמאס והפתח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ייתכנו תסריטים שונים ואי אפשר
צפנת פענח, סדום  |  25/09/07 19:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן גנור
מזה שנים מחשבת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את השכר הממוצע במשק בצורה המטעה את הציבור. ומדוע אין מתקנים הטיה זו? הפחד לפתוח את תיבת פנדורה זו, מה שיגרור העלאת הקצבאות והשכר הצמודים לשכר הממוצע במשק
ד"ר צ'לו רוזנברג
ומה נעשה, אם חלילה, תצליח בכל זאת עם צ'לסי, למרות כל האמירות ה"לבביות" שלנו? על זה חשבת? כך מפקירים "חיילים" בשדה ההשמצות? השתגעת!!! רק לחשוב שנצטרך, אולי, לשבח את עבודתך, אנחנו מתחלחלים
גורי גרוסמן
היות שאני בעד מדינה יהודית ונגד ביטול חוק השבות, ונגד מכירת קרקעות הקק"ל לפלשתינים אזרחי ישראל, אני מכריז בזאת שאני גזען גאה
אביתר בן-צדף
הצבא ומערכת הביטחון מסכנים את הסביבה    הם משתמשים בבני-אדם לניסויים ללא שום בקרה
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
ביהמ"ש: "נישואין אינם שוללים מבני הזוג את זכותם לפרטיות זו כלפי זה, שכן הזכות לפרטיות עומדת לכל אחד מבני הזוג כלפי העולם כולו, לרבות כלפי בן זוגו"
רשימות נוספות
מבוקש נוסף נלכד בשכם  /  איציק וולף
עמידרור: הפתרון לקסאם כיבוש עזה  /  יהונתן דחוח-הלוי
הקוורטט: תוואי המדינה הפלשתינית יוחלט השנה  /  דינה גולדמן
שחרור מחבלים טוב לישראל  /  ד"ר יובל ברנדשטטר
שב"חים עליך ישראל  /  ד"ר יובל ברנדשטטר
אזור הדמדומים  /  אליקים העצני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il