X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
סכנה איומה לחסידות דתית, למה יערות קליפורניה בוערים, ירושלים שומרת חוק, האותיות הקטנות של הכסף הגדול, תורת הביצועים הביורוקרטית, הפרקליטים הטובים של שחאדה, נורמות פרקליטות ת"א, ועוד
▪  ▪  ▪
אילוסטרציה

דמוקרטיה חסידית
בית דין רבני בבורו-פארק, ברוקלין, החליט כי המחלוקת בשאלה מי יהיה האדמו"ר של חסידות באבוב תוכרע בבחירות. (למתעניינים בפרטים: הרב בן ציון האלברשטאם, בנו של האדמו"ר שלמה האלברשטאם שנפטר בשנת 2000 יתמודד נגד רבי מרדכי דוד אונגר, חתנו של האדמו"ר נפתלי האלברשטאם שנפטר בשנת 2005). סיפור ירושת חצרות אדמו"רים אינו שונה מסיפור ירושת חצרות מלוכה באירופה של ימי הביניים. לפעמים זה מגיע עד מלחמה, רק שאצל החסידים היא מתנהלת בדרך כלל בהדפסת פשקווילים משמיצים והשלכת חיתולים עם צואה על היריבים, ואין שם קרבות אבירים הדוהרים זה מול זה בחניתות ושריונים נוצצים, לאכזבת העלמות ביציע, או במקרה שלנו - לאכזבת הבתולות הצנועות בעזרת הנשים. כמובן שזכות הבחירה בחסידות באבוב ניתנה רק לגברים נשואים, אבל עצם החלטת בית הדין הרבני לקיים בחירות דמורקטיות היא בבחינת חידוש מדהים, וחידושים אסורים מן התורה ולא לחינם: היום משתתפים בבחירות רק גברים בעלי בתים ומשפחות, אבל מחר יתנו זכות בחירה לכל הזכרים בקהילה ויום אחד גם הנשים החרדיות תדרושנה זכות בחירה. תלמדו מההיסטוריה החילונית שלנו, חסידי באבוב התמימים: אם תמשיכו ככה עם הדמוקרטיה, עוד יקרה לכם מה שקרה לנו. יום אחד תגלו שבראש בית הדין שלכם יושבת אישה.

אפליה מתקנת

ועדת המכרזים של המכס בחרה בממונה על מדור החקירות בת"א, אך החלטתה בוטלה ע"י שופטת ביה"ד לעבודה בת"א כיוון שבין 25 המועמדים במכרז הייתה גם אישה אחת. ביה"ד לעבודה החליט שהיתה חובה לבחור באישה מטעמים של "העדפה מתקנת", למרות שחברי הוועדה מצאו שכישוריה נופלים מכישורי שאר המועמדים. העדפה מתקנת הינה שיטה אותה העתקנו מארה"ב, ולכן כדאי שנעקוב ונלמד מנסיונם:
בעקבות בג"צ שהוגש נגד מדינת קליפורניה, ציווה בית המשפט האמריקני על הממשל הקליפורני לוודא שבתוך 5 שנים תהיינה הנשים 50% מסך כל עובדי המגזר הציבורי. בנוסף חויב הממשל לדאוג לשוויון בתעסוקה בין הגזעים ולבצע אפליה מתקנת לטובת תעסוקת נכים ומבוגרים. מושל קליפורניה הוציא מייד הנחיות והוראות מתאימות, כי בארה"ב הרשויות כן מקיימות את החוק.
יום אחד פרש מפקד יחידת כבאי היערות, ולתפקיד פורסם מכרז חדש. שריפות יער בקליפורניה הינן עסק רציני. מאות אלפי דונם של יערות עולים פתאום באש, בתים מבודדים ובקתות ביער ניצתים ומאות אנשים נלכדים בסופות האש. כבאי היערות נאלצים להלחם באומץ רב כדי לחלץ אנשים מהתופת הבוערת, כשהם מוצנחים ליערות ממטוסים ומסוקים עם ציוד אישי על גבם ושורדים בשטח הלוהט ימים ארוכים רק הודות ליכולת סבולת אישית מעולה. לכן תנאי המכרז למפקד הכבאים דרשו כישורים פיזיים מיוחדים. יצוין שרק גרזן הכבאים המשמש לפריצת דלתות הבקתות הבוערות שוקל 25 ק"ג וכובד הציוד האישי הסטנדרטי שכל כבאי יערות נושא על גבו מגיע ל-60 ק"ג ויותר.
מכל מדינות ארה"ב נהרו מועמדים ועברו מיון ומבחנים פיסיים ופסיכולוגים. לאחריהם כונסה ועדת המכרזים הארצית של מדינת קליפורניה שלבסוף בחרה באישה. ולא סתם, אלא באישה בת 52 ששקלה בקושי 50 ק"ג והייתה נכה קלות. ליתר דיוק: קטועת חצי כף רגל.
מפקד הכבאים של ארקנסו, שהיה המועמד המועדף במכרז ולא נבחר, יצא מדעתו ועתר לבית המשפט. בעתירתו טען שהתוצאה אבסורדית, כי האישה שנבחרה אינה כשירה כלל לצנוח ליערות בראש יחידת כבאים ואינה מסוגלת לשרוד ולנוע בשטח הבוער, שלא לדבר על כך שהיא נכשלה בכל המבחנים הפיסיים ושהוכח שהיא אפילו אינה מסוגלת להרים את גרזן הכבאים ולכרות עץ באמצעותו.
וכך השיב הממשל הקליפורני לעתירה: "אתם, כבוד השופטים, חייבתם אותנו לפני 4 שנים לנקוט באפליה מתקנת ולהגיע בתוך 5 שנים לייצוג של 50% נשים בכל המשרות בשירות המדינה ולהקפיד להעסיק מינימום של 15% נכים ומבוגרים. מאז, כל משרה שמתפנית אנו מאיישים בהתאם לצו שלכם. במכרז הנוכחי כל 400 המועמדים שפנו היו גברים צעירים ורק אישה אחת מבוגרת הגישה מועמדות. חובת האפליה המתקנת מעניקה לה את המשרה באופן אוטומטי, מה עוד שלמזלנו היא גם קצת נכה, מה שתורם למימוש אפליה מתקנת לטובת הנכים. הדבר היחיד שחסר בה הוא שהיא בת לגזע הלבן, אבל לצערנו לא הייתה לנו שום מועמדת מקבוצת מיעוטים. מאחר שנהגנו בדיוק לפי הפסיקה ההוראות והצווים המפורשים של בית המשפט הזה, נבקש לדחות את העתירה". התביעה נדחתה.
כל אחד שיסיק מזה מה שהוא רוצה. אני לא נגד אפליה מתקנת. אני רק מקפיד מאז שלא לבלות את חופשותי ביערות קליפורניה בעונת השריפות. חג שמח לכולכם.

האותיות הקטנות של הכסף הגדול

"עקומת הביקוש אשר תשמש לצורך תיקוף מנגנון האגרה הדינמית תהיה עקומת ביקוש אשר תסוכם בין המדינה לזכיין, גנרית, לא אנליטית". לא הבנתם? אז הנה עוד אחד: "הפרמטרים ההתנהגותיים יהיו ערכי ברירת המחדל של תוכנת המיקרוסימולציה אשר בה ייעשה שימוש לצורך תיקוף מנגנון האגרה הדינמית. סטייה מהערכים כאמור טעונה אישור על-פי שיקול דעתה הסביר של המדינה. על המיקרוסימולציה לקיים את התנאים אשר נקבעו בנספח י"ב לחוזה הזכיון". לא הבנתם? חבל. דווקא פשוט: אלה חלקים מנוסח הסכם הזכיינות שהמדינה חתמה עם מי שיתחיל לגבות מכם כסף בכניסה לת"א במה שיקרא "הנתיב המהיר". בקרוב אתם תשלמו אגרה וקנסות על עצם הכניסה לת"א, ואם תרצו יום אחד לבדוק איך ועל סמך מה עשו וחישבו לכם את הסכומים – יפנו אתכם לסעיף תיקוף המיקרוסימולציה של האגרה הדינמית במנגנון הגנרי. ואם עדין לא תבינו, אז תשאלו את מי שאישר להם את ההסכם הזה: זליכה.

החיילים של שחאדה

הפרקליטות של מדינת ישראל הודיעה לבג"צ שהיא מסכימה שוועדת חקירה אובייקטיבית תבדוק אם פעולת חיסולו של סלאח שחאדה בשנת 2002 היתה חוקית או שמדובר במעשה פלילי שיש להעמיד את עושיו לדין. מעצם הודעת הפרקליטות נגזר שכל מי שמחליט על חיסולו של טרוריסט או מנהיג בחמאס, יתכן שבעוד כמה שנים יפתחו נגדו בחקירה על רצח. נקווה שעדיין יש לצה"ל מספיק קצינים תמימים ומספיק חיילים אינפנטילים וחסרי הבנה שיסכימו ללחוץ על ההדק בעימות הבא, כי סביר שכמה שנים אחרי שחרורם הם יקבלו זימון למשפט פלילי שיוגש נגדם על-ידי פרקליטות אותה המדינה שהם חושבים שהם נלחמים היום למענה. קצינים, הוזהרתם. ראו את התהליך ולהיכן הוא מוביל. ראו את תשובת הפרקליטות לבג"צ ותבינו מה יקרה לכם אם תחליטו יום אחד להרוג מחבל. עצתי לחייל החכם: כשתושמע פקודת האש – בקש מפרקליט המדינה הבא לבוא לבחור בעצמו את סוג הנשק, לטעון בעצמו את המחסנית, לכוון על מי שהוא רוצה וללחוץ על ההדק לפי החלטתו. כי את ההודעה הזו של הפרקליטות מסר לבג"צ האיש שימונה בקרוב לתפקיד פרקליט המדינה: שי ניצן.

פרקליטות ת"א. שוב.

שופטת ביהמ"ש השלום בת"א קבעה כי עו"ד מלכתא אלמור, תובעת מפרקליטות ת"א, עברה על החוק כשהסתירה ראיות וממצאים מידיעת הנאשם וניסתה להסתיר את העדויות והאמת גם מידיעת בית המשפט. גם הניסוח המאופק של השופטת זיוה הדסי-הרמן לא יכול להסתיר את גודל הזוועה המתגלית מכך שפרקליטה מטעם המדינה אסרה על עד התביעה מטעם המדינה לספר את האמת לבית המשפט ואף איימה עליו לפני המשפט לבל יעשה זאת. בארה"ב היה המשפט מבוטל בו ברגע והתובעת הייתה נשלחת לכלא, שכן אם רשויות החוק מפרות חוק ומנסות להפיל נאשם בתרגילי שקר מרמה והונאה – אין להן יותר שום זכויות. אבל כאן השופטת החליטה בכל זאת להמשיך במשפט ורק שלחה חוות דעת קשה לפרקליטות מחוז ת"א כדי שיוסקו מסקנות. פרקליטות ת"א הודיעה כמובן שנציגתה פעלה כחוק... טוב. אולי לא כחוק, אבל בטח לפי הנהוג והמקובל בפרקליטות. מסקנות? להקים מחלקה לחקירת פרקליטים ולהכניס לישראל את שיטת המושבעים. הוכח, שבמדינות רבות המושבעים הם הכלי הטוב ביותר לריסון גורמי משפט רקובים, והפרקליטות שלנו כבר מזמן הגיעה לשלב הזה.

רשלנות או רדיפה?

הפרקליטות הדליפה שנגד איווט ליברמן נתגברו ונתחזקו לאחרונה הראיות שהוא עבר עבירות כספיות בשנת 1999. עכשיו הם מוצאים ראיות? אחרי 8 שנים? כמובן שהודיעו גם שיידרש להם עוד זמן נוסף לחקירות. לא מקובל ולא אמין. אם זה נכון, אז נא לפטר מייד את החוקרים וראשי אגפי החקירות במשטרה ש-8 שנים מקבלים מהציבור משכורת ומנהלים נגד ליברמן חקירה יקרה שלא הביאה תוצאות – שעה שהם מספרים עכשיו שהראיות מצויות כל הזמן בשטח. לחלופין, ייתכן שאנשי הפרקליטות סתם ממשיכים להחזיק את ליברמן כבן ערובה. מאחר ויש להם היסטוריה מוכחת במעשים כאלה, הגיע הזמן להרמת מסך. שיגישו את כתב האישום או שיגישו את התפטרותם.

שומרי חוק

כל השנים השמיצו את עיריית ירושלים על המתרחש בעיר: זיהום ולכלוך ברחובות, עבירות בנייה בהקפים קולוסאלים, קבלת שוחד שיטתית על-ידי פקידי העיריה ופקחיה, שחיתות במכרזים, ניגודי עניינים עסקיים ופרטיים, תכנון תחבורה חולני ומעוות, חסימת רחובות וצירים, הברחת אוכלוסיה חילונית ומה לא. השבוע יש לי בשורה ומילה טובה על העיר: התחילו לאכוף בה חוקים. אומנם לאט, ולא את כולם כמובן, אבל הנה החוק הראשון שאוכפים ברצינות: החודש הוגשו בירושלים 7 כתבי אישום נגד מסעדות שמכרו חמץ בפסח. מי אמר שאין לעיר עתיד?

תורת הביצועים

בגלל המאורעות הביאו הבריטים לארץ את מומחה הטרור שלהם צ'ארלס טאגארט, שהמליץ לבנות בגבול הצפון גדר שתמנע כניסת מחבלים והברחת חומרי חבלה ונשק. במאי 1938 התחילו העבודות, עם 1,000 פועלים עבריים של סולל בונה, ובחודש אוגוסט הן כבר נסתיימו. כל עבודות הקמת גדר הגבול באורך 75 ק"מ שלצידה עוד 5 מצודות צבאיות גדולות ו-16 עמדות "פילבוקס" עגולות בוצעו בתוך 4 חודשים בדיוק. פלשתינה של 1938. פועלים עבריים, ביורוקרטיה בריטית.
יזם ירושלמי בשם יוסף נבון גייס כספים בבורסה הפריזאית. ב-30 במרס 1890 התחילו עבודות הסלילה וב-26 בספטמבר 1892 כבר התחילה לפעול הרכבת בין יפו לירושלים. בשנתיים וחצי נסלל והוקם קו הרכבת בין תל אביב לירושלים. פלשתינה של 1890. פועלים ערבים, ביורוקרטיה טורקית.
כשמדינת ישראל של המאה ה-21 תגיע לרבע מיכולת העשייה של הפקידות העותמאנית מהמאה ה-19, או לעשירית מיכולת הביצוע של הפקידות הבריטית מתחילת המאה ה-20, תודיעו לי. קחו לכם קני מידה להשוואה: הקמת גדר המערכת וסלילת רכבת מת"א לירושלים.
תיקון דחוף
בעקבות זה שכבר צלצל אלי כרגע, להלן הבהרה: לא ביקשתי להודיע לי מתי הפקידות הממשלתית שלנו הגיעה להקף השחיתות של הפקידות העותמאנית. שאלתי על היכולת לבצע, לא על הצורך לשמן.

תאריך:  28/09/2007   |   עודכן:  28/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 30 ] מוצגות  [ 30 ]  כתוב תגובה 
1
הסמול סוחט את ליברמן
פנחס  |  28/09/07 17:50
2
Jerusalem is not corrupt
David Moonshine  |  28/09/07 18:10
 
- מונשיין דבר אידיש
יותם  |  28/09/07 19:26
3
לא בדיוק הסקה לוגית
er  |  28/09/07 18:23
 
- עיין בידיעה מעיתון "הארץ"
עובד משרד המשפטים  |  28/09/07 18:38
 
- הודעה רשמית או הדלפה
יותם  |  28/09/07 21:13
4
השחיתות מתחילה בפרקליטות
רצח רבין  |  28/09/07 18:35
5
הפסדת במשפט דיבה? ספר להם
מ י כ ל ו מ וטי  |  28/09/07 19:42
 
- כל שבוע שני הצמד קוני למל האלה
אדווה  |  29/09/07 17:29
 
- פריצי יצא אפס גדול
חדווה  |  29/09/07 19:01
 
- בסדר שיכתבו לעניין אבל אי אפשר
אדווה  |  30/09/07 06:56
 
- לאדווה מחדווה
חדווה  |  30/09/07 10:45
 
- רמת ויכוח של אינפנטילים שחבל
הגיוני ונורמאלי  |  30/09/07 17:31
 
- כל מי שילחם במערכת יושמץ זה כו
גרשון ה  |  29/09/07 22:19
6
להוריד את הטור הזה
מכיל ומוטי  |  28/09/07 20:29
 
- שושני תירגע
מכיל ומוטי  |  28/09/07 20:41
 
- מסכים ! ל"ת
עיתונאי חצר !  |  28/09/07 20:49
7
להעמיד לדין טייסים שמפציצים
גילת וגרייבסקי  |  28/09/07 20:39
 
- כשהפרקליטות מחרבנת אתם בולעים
העתונאים מטעם  |  28/09/07 21:39
8
מה באמת עשה (וכנראה עשה)
תושב תלפיות  |  28/09/07 21:27
 
- אם עשה, שיגישו נגדו כתב אישום
פנחס  |  28/09/07 23:05
9
ליברמן הוא העדות לחיבור בין
ג.מרכז  |  29/09/07 10:23
10
אפשר לתת לחסידות באבוב שופטת ?
יש !!!!  |  29/09/07 10:57
11
פריצי - הפסדת במשפט דיבה?
אדווה וחדווה  |  29/09/07 18:06
12
הקשר בין הפרקליטות לכתבי החצר
פקידה בעיתון  |  29/09/07 19:11
13
תענוג לקרוא. הצטרפנו לקוראים
גילת ומזכירתו  |  29/09/07 19:25
14
בבקשה לציין את מס התיק
גרשון ה  |  29/09/07 22:21
 
- בבקשה: פ. 2312/02
המזכירות   |  29/09/07 22:42
15
פריצי לא טלית שכולה תכלת
מזכירת המערכת  |  30/09/07 07:05
16
כיף ותענוג: בעיקר המזדנבים שלך
מעריץ רחוק  |  30/09/07 08:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תמר הר-פז
"המלחמה שלך היא תמיד למנות אישה לנשיאה, או לראשות דירקטוריון, או לראשות איזו ועדה, אבל אף פעם לא שמענו אותך נלחמת על הצבת נשים בעמדות של אחראיות משמרת, או מנהלות פס ייצור"
יצחק וורשבסקי
במסווה של כתבת הלל למרינה אשר זכתה במקום שני בתחרות כוכב נולד 5, יוצא רז שכניק במסע נקמה גזעני במרגלית צנעני אשר הרהיבה עוז ובחרה בבועז מעודה למקום ראשון
נרי אבנרי
מדובר בחיים ומוות", אמר חיים רמון. רוצה לומר: ראש ממשלה בישראל עוסק בחיים ומוות של אנשים. אם יהיה טרוד בעניינים שהם מחוץ לתפקידו, אזרחים עלולים למות!! - פשוטו כמשמעו. שמעתי וחשבתי לעצמי: כל אלה הרוצים בהמשך שלטונו של אולמרט, עושים זאת מתוך אינטרס, תוך התעלמות מהסכנה שאנשים ימותו, ואולמרט עלול לגמור בכלא
צבי גיל
אני דווקא רוצה להתייחס לירושלים של מטה ממש. המקום שבו אנשים חיים, עובדים, עוברים, שבים, נוסעים בתחבורה ציבורית מקרטעת, נושמים אוויר - עיר מגורים. וירושלים זאת היא שטח הפקר. קואליציה מוזרה של העיריה, מערכת אכיפת החוק ומפירי חוק, עושים אותה לכזו
אורי נטע
שנתיים לגירוש מגוש קטיף - איפה טעינו? עשרת ימי תשובה הם זמן טוב לחשבון נפש ושנתיים אחרי הגירוש הם זמן קצר אך טוב לזווית ראיה רחבה יותר (מבחינה היסטורית). במאמר זה ננסה לסקור צדדים שלא נחקרו עד כה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il