X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התנהגות התקשורת בפרשה המיוחסת ליו"ר האופוזיציה מר בנימין נתניהו כמי ששבר את השתיקה בפרשת התקיפה בסוריה צריכה להדליק נורה אדומה אצל אנשי התקשורת ההגונים
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו שובר את השתיקה באולפן מבט

התנהגות התקשורת בפרשה המיוחסת ליו"ר האופוזיציה מר בנימין נתניהו כמי ששבר את השתיקה והעמימות בפרשת התקיפה בסוריה, אם הייתה ובאיזה אופן צריכה להדליק נורה אדומה אצל אנשי התקשורת ההגונים. זאת בשאלה המרכזית, כיצד הגיעו לשפל כה נורא של יחס חד-צדדי לטובתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט ומאידך ביחסה הצונן והקר כלפי בנימין נתניהו, (של מרבית אנשי התקשורת) כאשר כל אמרה, מעשה והתנהגות מצד האיש תופסות את עמודי החדשות המרכזיים ולאורך זמן, ולאו דווקא כמקום של כבוד לטובתו של האיש.
אין זה משהו רגעי וחולף, כי אם יחס שונה, באופן שיטתי ולאורך זמן של שנים, בפגיעה באישיותו ובאופיו, במגמה לחסום את דרכו לצמרת השלטון, כפי שמראים סקרי דעת הקהל מזה זמן רב.
העוול זועק במיוחד, כאשר משווים את מר נתניהו מול השחיתויות והפרשיות הרבות שהצטברו והתפרסמו כלפי ראש הממשלה אולמרט, גם אם הם בגדר "לכאורה". שם באופן גלוי ומוחצן, יחסה של התקשורת שונה במהות ונוטה באופן מוצהר לטובתו של מר אולמרט. מדוע? לכתבי החצר הפתרונים. דבר אחד ברור באופן מוחלט. קיימת שמירה הדוקה וזהה כמעט בכל מערכות התקשורת בשמירה על ה"אתרוג". אתמול היה זה ראש הממשלה שרון, כיום זה מר אולמרט. השיטה היא אותה שיטה.
אני ער לטענה כי בעקבות חוסר המנהיגות הקיימת ממילא, עדיף את אולמרט המפוכח והריאלי ממר נתניהו הפחות שקול ומאוזן בהחלטותיו, וכי אין זה עומד על הפרק כלל אישיותו ומעשיו של האיש מול דרכו הפוליטית המצדיקה את קיומו והנהגתו בימינו אלה. טענה אווילית, מדאיגה לדעתי. ראשית טענה מופרכת לכשעצמו, כאשר מהיכרותי רבת השנים את שני האישים אני מעדיף את מר נתניהו ממר אולמרט, ובראש ובראשונה מהסיבה הביטחונית ושיקול הדעת המקצועית של מר נתניהו. שנית, שום דרך פוליטית, שום מנהיג דגול ככל שיהיה לא יצדיק מנהיגותו של אדם עם פרשיות שחיתות חמורות הנושאות על גבו. לא יכול להיות אדם מושחת שיהיה מנהיג. יהיה מי שיהיה. נקודה.
האם יצחק רבין ז"ל שהתפטר מכס ראש ממשלה (מרצונו בעניין פעוט בהרבה מהפרשיות המיוחסות למר אולמרט), חשב לרגע על טענה אווילית מסוג זה, כאשר הנורמה הבסיסית שעמדה לנגד עיניו הייתה - עליונות טוהר המידות וערכי המוסר של מנהיג? במה שונה מר אולמרט מרבין המנוח?
הצרה היא, שנהיינו עם שבע, רווי שנאה לזר ולשונה, החי לפי קבוצות קבוצות. זה ימני, ההוא שמאלן, זה מתנחל, ההוא דתי-חרדי, עולים חדשים, אתיופים, מרוקאים, גרוזינים, פרסים... - עם החי עם סיווג חברתי לפי סטיגמות וקבוצות שונות ומשונות. מה שהביא לתוצאה הנוראה, שהאיש הימני שומר על המועמד שלו, וכך השמאלן, העולה, או החרדי... בלי שום קשר לאופיו ולדרכו של האיש, גם אם קופת שרצים נאה מרוחה על פניו... ומבלי לראות נכוחה ובלי דעות קדומות וסטיגמות של אנוכיות עיוורת, האם ראוי האיש לכיסאו אם לאו? ממש לסדום דמינו. אבדנו ערכים, שפיות וצלם אנוש.
כך נהג ונוהג גם בהווה מר אולמרט. הוא ניסה לדבוק בכיסאו, ובנעיצת ציפורניו על קרנות המזבח ממש, ניסה לשפר את תדמיתו. עד שהיועץ המשפטי מני מזוז, שינה את תוכניותיו, והחזיר את הגלגל לאחור.
נדמה, כי מני מזוז החזיר אותנו ואת החברה כולה לשפיות ולאיזון ערכים ונורמות בסיסיות, כאילו היה הצדיק היחיד בסדום. אותו צדיק אשר הולך נגד הזרם האקטיבי עם עוצמה וכוח - התקשורת. בהחלטתו הקודמת כבר ציינתי כי מר מני מזוז גילה אומץ לב ומנהיגות יוצאת דופן בהחלטתו להסכים לעסקת הטיעון בפרשת הנשיא קצב. עובדה זו שלפנינו ראוי להוסיפה לרשימה מכובדת זו. כי דווקא בשעות קשות ובהכרעות קשות כאלו נמדדת מנהיגותו של היועץ המשפטי לממשלה.
עוד ימים יגידו לאן יובילו חקירות המשטרה בפרשיות השונות. למרות שלמעורבים בפרשה הייתה להם מספיק זמן לסדר את ענייניהם ולהתכונן כראוי לקראת החקירות הצפויות.
דבר אחד צריך שיהיה לנגד עינינו. המלחמה הבלתי מתפשרת ובכל האמצעים שיש למערכות בישראל לגדע את השחיתות וספחיה בכל הכוח בכל מקום ובכל זמן, ללא רחמנות, כי בנפשנו הדבר.

תאריך:  01/10/2007   |   עודכן:  01/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זה לעומת זה
תגובות  [ 25 ] מוצגות  [ 25 ]  כתוב תגובה 
1
מה רוצה גאגולה ?
א ר  |  1/10/07 10:07
 
- אתה מסוגל למצוא דוגמה לשחיתות
ששון גבאי  |  1/10/07 10:35
 
- ששון - מעודד שיש אנשים כמוך ל"ת
m.s  |  1/10/07 22:38
 
- אתה כנראה כותב קטן וילדותי
מיכל מתל אביב  |  1/10/07 10:42
 
- תשובה למי שמזדהה בשם מיכל
א ר (איתמר רוכין)  |  1/10/07 12:37
 
- תשובה על ששאלת
מיכל מתל אביב  |  1/10/07 21:32
 
- מר איתמר רובין
פנחס  |  1/10/07 17:19
2
ביבי רע ליהודים = כשלון
דראקולה  |  1/10/07 10:46
3
גאגולה, שלום ושנה טובה. נגעת
שאול אבידור  |  1/10/07 11:32
4
נתניהו גדול מדי עבור העיתונאים
עטרה  |  1/10/07 11:54
 
- חיים ומוות ביד לשון
אלילמך  |  1/10/07 18:30
 
- צר לי עליך אחי אלילמך ל"ת
עטרה  |  2/10/07 05:38
 
- אני מצטרף ותומך בדברייך
m.s  |  1/10/07 22:33
 
- תגובה איכותית חן חן ! ל"ת
uz7  |  2/10/07 00:40
5
נהנתי מאוד לקרוא את המאמר
אורקי  |  1/10/07 17:30
6
השב"כ רצח את רבין והאשים את נת
רצח רבין  |  1/10/07 18:35
 
- תגובה לטינופת
א ר  |  1/10/07 22:21
 
- קשה לך לקבל את האמת שהשב"כ
רדנה  |  2/10/07 00:42
7
תיקון טעות
שאול א.  |  1/10/07 18:44
8
קליגולה משפטן בטח תעודה מזויפת ל"ת
ג.מרכז  |  1/10/07 19:49
 
- אדוני היקר יצאת מדעתך או ש...
חיים מתל אביב  |  1/10/07 21:16
9
הנתק בין נתנייהו לתשקורת
אבא של חייל  |  1/10/07 22:35
10
שוטה משטה בכם,שוטים.
מי אמר?  |  2/10/07 01:21
11
אפילו משכך ביבי חיובי וראוי ל"ת
א מ רול  |  2/10/07 05:37
12
לכל האולמריסטים- עם זכרון לדקה
ישראלי שזוכר  |  2/10/07 08:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק גאגולה
מדוע מרחיבה התורה כל כך במעשי האבות בספר בראשית, מבריית אדם הראשון ובסיפור מפעל חייהם של האבות הקדושים אברהם יצחק ויעקב?    מדוע לא החלה התורה ישר מציווי המצוות?
יהונתן דחוח-הלוי
בערוץ 10 מלמד הכתב הבכיר לענייני ערבים סנגוריה על ארגון החמאס וטוען לאי-מעורבותו בפעילות התקפית נגד ישראל    בניגוד מוחלט לטענות אלו מציג החמאס באתר האינטרנט שלו דוחות מפורטים של פעילות טרור נגד ישראל
ראובן לייב
מסעדת "דוזאן" החיפנית איננה רק גן-עדן קולינארי - היא גם מיפגש-תרבויות של ממש בין מזרח למערב
איתמר לוין
חבל שטומי לפיד לא היה העורך של כמה עיתונאים שוליים, כמו בוב וודוורד וקרל ברנסטיין (ווטרגייט) ורבים אחרים    אם טומי לפיד היה העורך שלהם, לא היו נאלצים אישים חשובים כמו נשיא ארה"ב וראש ממשלת ישראל לעסוק בהטרדות קטנוניות בנוגע לנקיון כפיהם וכולם היו מרוצים
ציפי כהן
אז אהוד היקר - תהיה חזק, אל תיקח ללב    עשית מה שאף אחד בדרג הפוליטי והמדיני לא העז לעשות    אתה משמש בתפקידך היום כאפוד המגן של כל משמיציך ומבקשי רעתך    זכור שהתחלת במערכה לבד, עם שר ביטחון שדואג לסקרים ולא לביטחון, נכון שכרגע אתה ראש ממשלה תחת חקירות, ותקשורת חסרת סנטימנטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il