X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם ישראל מספקת נשק למשטר הצבאי בבורמה? תחקיר בריטי מגלה כי תעשיות ישראליות השביחו מטוסים וסיפקו נשק למשטר הצבאי ולמשטרים אפלים נוספים
▪  ▪  ▪
מטוס קרב של חיל האוויר של מינמאר

מי שעוקב אחר הייצוא הביטחוני הישראלי יודע כי בעבור חופן שטרות מרשרשים הוא לא יבחל גם במשטרים הרצחניים ביותר. בעוד כל מדינות העולם, כולל ישראל, מוחות על הדיכוי האלים והרצחני של ההפגנות בעד דמוקרטיה במינמאר, לשעבר בורמה, ומכחישות קשרים עם המשטר הצבאי שם - נחשפות עדויות כי ממשלת ישראל ותעשיות ביטחוניות ישראליות סיפקו נשק ואמצעי טכנולוגיה צבאית מתקדמת למשטר הצבאי של המדינה, שכונתה בעבר בורמה וששמה הוחלף בהוראת הצבא.
שבועון הביטחון הבריטי היוקרתי והידוע באמינותו "ג'יינס דיפנס", טוען כך בפרסום "ג'יינס אינטליג'נס ריוויו" - סקירת המודיעין שלו. המגזין הוותיק פרסם סקירה מאת הכתב וויליאם אשטון, הטוענת כי חברה ישראלית סיפקה לחיל האוויר של בורמה תוכנית להשבחת מטוסי קרב מדגם אף-7, שפותחו בסין. החברה היא אלביט מערכות, לדברי "ג'יינס אינטליג'נס ריוויו", וההשבחה החלה בשנת 1997.
לדבריו, החברה זכתה במכרז להשבחת כל 3 הטייסות המפעילות מטוסים כאלה במדינה שבירתה ראנגון, שגם שמה שונה בהוראת השלטון הצבאי ליאנגון. מאז נרכשו שם טייסות נוספות, אך לא ברור אם גם הן עברו השבחה ישראלית.

השבחת מטוסי קרב ואימון

"ג'יינס" מפרט על שורשי הקשרים ההדוקים, וטוען כי הם החלו כבר בשנות ה-50. בשנת 54' ביקרה משלחת צבאית בורמזית ראשונה בארץ, וישראל מכרה למדינה זו 30 מטוסי קרב מעודפי חיל האוויר, פצצות, רקטות וציוד. "מאז שהוכרז השלטון הצבאי במינמאר בשנת 1988, היו שמועות עקשניות על קשרים צבאיים סודיים עם ישראל, למרות הכחשות משני הצדדים. ישראל הייתה אחת מהמדינות אליהן פנה השלטון החדש לסיוע - מכיוון שיש הרבה מאפיינים דומים ביניהן, בין השאר היותן תחת שלטון בריטי בעבר ובעלות מבנה שלטוני דומה".
ההשבחה הקיפה לדברי שבועון הביטחון הן את מטוסי הקרב והן את מטוסי האימון אף.טי-7. מטוסים אלה הם הגרסה הסינית למטוס המיג-21 מתוצרת רוסיה - שאלביט מערכות מתמחה בהשבחתו ואף ביצעה פרויקטים במאות מיליוני דולר, בין השאר ברומניה.
גורמים בענף התעשיה הביטחונית העולמית טענו אף כי ההשבחה כללה התקנת מכ"ם מתקדם מתוצרת אלתא מקבוצת התעשיה האווירית, מדגם EL-2032. מכ"ם דומה סופק לפי ההערכות לסין עצמה, עבור מטוס המכונה "הלביא הסיני", המזכיר מאוד את המטוס הישראלי שפיתוחו נעצר בלחץ ארה"ב שחששה כי הוא יתחרה בשוק הביטחוני העולמי באף-16 מתוצרתה. נראה כי ההשבחה סופקה במינמאר ל-36 מטוסים.

חבילות טכנולוגיה לספינות

הדיווחים הוסיפו כי המטוסים אף מצוידים בטילי אוויר-אוויר מדגם "פיתון 3" מתוצרת החברה לפיתוח אמצעי לחימה, רפאל, שהם אחד מהדורות המוקדמים בסדרת הטילים המוצלחת. אמצעי מתקדם נוסף שסופק הוא מערכת ציון המטרות "לייטנינג", גם כן מפיתוח רפאל. הטייסות במיינמאר נהנו גם מפצצות מונחות לייזר מתוצרת חברה ישראלית. ספינות סיור של מינמאר זכו לקבל חבילת אלקטרוניקה מתקדמת מפיתוח ישראלי. חברת סולתם התמודדה וזכתה במיכרז לאספקת ארטילריה וחימוש כבד.
עם פרוץ המהומות במינמאר, ובעיקר עם פרסום המידע על דיכוי ההפגנות ביד קשה שגרמה לעשרות ואולי מאות הרוגים, הצטרפה ישראל למקהלת הגינויים. משרד החוץ הודיע כי "ישראל מודאגת מהסיטואציה במיינמאר, ומאיצה בממשלה להפגין איפוק ולהימנע מפגיעה במפגינים". משרד הביטחון, האחראי על הייצוא הביטחוני, הכחיש כי נמכרו נשק ישראלי והשבחות למינמאר, וכן הועברה הכחשה מהתעשיות הביטחוניות שהוזכרו לעיל.

מכירות נשק מקבילות לסין - ולאויבתה טייוואן

אולם מי שעוקב אחר הייצוא הביטחוני הישראלי יודע היטב כי בעבור חופן דולרים, או יואנים (סין) או ראנדים (דרום אפריקה) או פזוס (צ'ילה), ישראל תעשה הכל, ממש הכל, ולא תבחל במכירת נשק גם למשטרים האפלים, הרצחניים והגזעניים ביותר שעל פני הגלובוס. בין לבין - ובמקביל - ישראל מספקת נשק למדינות הנמצאות בעימותים צבאיים - בניגוד למדיניות המקובלת במדינות הנאורות. סרי-לנקה והודו הן רק שתיים מהן.
כך נמכרו מערכות נשק לסין, הנחשבת למפירה העולמית הגדולה ביותר של זכויות האדם. נמכרו לה בין השאר טכנולוגיות מכ"ם וטילים, בעסקות שעוררו את חמתה של ארה"ב. אגב - היחסים העמוקים עם סין לא הפריעו לישראל למכור באותה העת במקביל נשק גם לאויבתה המושבעת טייוואן, כגון טכנולוגיות למסוקי קרב.
גולת הכותרת הייתה סיוע בפיתוח מטוס קרב סיני שהתבסס על הלביא הישראל ודמה לו להפליא. הקשרים האלה נקטעו כאשר הנשיא קלינטון דרש מישראל לבטל את מכירת מטוסי הריגול "פאלקון" מהתעשיה האווירית לחיל האוויר הסיני. סין התרגזה הן על הפגיעה בכבודה כמעצמה והן על הפגיעה המבצעית, ישראל נאלצה לשלם דמי ביטול עסקה של 300 מיליון דולר, ובייג'ין הפסיקה כליל לסמוך ולהסתמך על ירושלים.

צ'יטה בעקבות כפיר

עשור לפני כן, בשנות השבעים והשמונים, פיתחו מערכת הביטחון והתעשיה הביטחונית של ישראל קשרים אמיצים עם דרום-אפריקה - בעת שלטון האפרטהייד והחרם הכלל עולמי שהוטל עליו. נמכרו אמצעי לחימה לכל הזרועות ומכל הסוגים, לפי פרסומים זרים אף התנהל שיתוף פעולה בתחום הגרעיני, כולל ניסוי גרעיני ישראלי מול חופי האפרטהייד, וישראל סייעה לחיל האוויר המקומי לפתח מטוס קרב שהיה דומה להפליא לכפיר וכונה "צ'יטה". עליית השחורים לשלטון, לאחר שנקטע האפרטהייד, קטעה גם את הקשרים הביטחוניים עם ישראל.
באותן שנים מתגלים קשרים ביטחוניים של ישראל גם עם אחד מהמשטרים האפלים ביותר שהיו בהסטוריה - שלטונו של אוגוסטו פינושה בצ'ילה. במסגרת זו נמכר לחיל האוויר הצ'יליאני בין השאר מטוס ריגול מדגם "פאלקון". ועוד באמריקה הלטינית: כאשר בארגנטינה זרקו אל מותם ממטוסים מתנגדי משטר, מערכת הביטחון הישראלית מכרה לשלטון החונטות מטוסי כפיר מעודפי צה"ל. הקשרים האלה התגלו לעיני העולם כאשר מטוסי בריטניה הפילו את מטוסי הקרב הארגנטינאים במלחמת פוקלנד. מתחת לצבעי חיל האוויר של ארגנטינה במטוסים השרופים התגלו דגל ישראל וצבעי התכלת של חיל האוויר.
מכירת נשק לשלטון צבאי רצחני "עדין" יחסית, כמו זה של מיינמאר, היא אם כך לא הדבר הנורא ביותר בתולדותיו של הייצוא הביטחוני של ישראל.

תאריך:  02/10/2007   |   עודכן:  02/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל מוכרת נשק למינמאר
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
קישקוש מתנשא ומיותר
אייל.ב  |  2/10/07 13:54
2
לא כפיר אלא נשר (דאגר) בפוקלנד
למען הדיוק  |  2/10/07 14:14
3
לא אתפלא אם הממשלה המושחתת
בלתי מתפלא   |  2/10/07 15:55
4
הצדקת מכירות התעשיה הבריטית
מטרת הכתבה:  |  2/10/07 16:40
5
שו איזו הפתעה
תמר הר-פז  |  2/10/07 17:01
6
ישראל אור לגויים
בז  |  2/10/07 17:17
7
ישראל אור לגויים
בז  |  2/10/07 17:26
8
אוי, כמה זה לא-מוסרי
משה, עורך-דין  |  2/10/07 18:27
9
עוד קשקשן שמאלני הממחזר 'מידע'
משקיף  |  4/10/07 03:24
10
בושה וחרפה לישראל ותודה לNfc
איל מורג  |  18/02/08 15:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
הנה יושב לו בכלא הישראלי טרוריסט רוצח, שקיבל חמישה מאסרי עולם על שום שידיו מגואלות בדם ישראלים. האיש הוא מחולל מהומות סידרתי, מן הקיצונים במנהיגי הפלשתינים. יושב לו ברגותי הלז - וצוחק על כל העולם. מעניק ראיונות לעיתונות הערבית, מטפח תחושות שהוא הוא המשיח הפלשתיני ובא לפלשתין גואל
צלו רוזנברג
יוני בן מנחם
אין ספק שניצחון צבא לבנון על ארגון "פתח אלאיסלאם" ירתיע גורמי טרור נוספים הפועלים בלבנון אך מאידך-גיסא עלול הדבר להביא לתוצאה הפוכה ולדרבן את שרידי הארגון וגורמים נוספים המזוהים עם אל-קאעדה לבצע פיגועים נגד סמלי השלטון והצבא, ונגד גורמים מערביים בלבנון
יואב יצחק
מאז שהודיע היועמ"ש מני מזוז על החלטתו להורות למשטרה לפתוח בחקירה נגד אולמרט, בפרשת כרמיה, מתגייסים אישים נוספים לצידו    דיכטר קורא לעצור את החקירות    העיתונאים דנקנר וברנע, שפרסמו כזבים לטובת אולמרט, ברחו    עד כה הם טרם התנצלו בפני הקוראים
ד"ר יובל ברנדשטטר
הצעות מעשיות שרק הריבון הפוליטי יכול להציע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il