X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בנושא תאונות הדרכים, קיים עיקרון "האחריות המוחלטת" - שגם במקרה והתאונה נגרמה באשמת הנפגע (בשונה מהותית מהדין הקיים בפקודת נזיקין), מגיע לנפגע קבלת פיצויים עבור התאונה
▪  ▪  ▪

1. אדם אשר נפגע בתאונת דרכים, תוך כדי נסיעה, נהיגה, הליכה ברגל, תוך כדי תיקון דרך ברכב וכד' זכאי לפיצויים לפי חוק הפיצויים לתאונות הדרכים (להלן: "חוק הפלת"ד).
2. פיצויים אלה, אינם באים כתחליף לביטוחים אחרים. כגון: ביטוח מנהלים, ביטוח תאונות אישיות וכד' שרכש הנפגע. אותם יקבל הנפגע בנוסף לפיצויים שיתקבלו לפי חוק הפלת"ד.
3. כמו כן, נקבע בפסיקה (בפס"ד אטינגר) כי יש לפסוק לניזוק פיצוי בגין אבדן כושר השתכרות בשנים האבודות (במקרה של פגיעה קשה כמו במקרה מוות), ולאחרונה (בפסק דין "פינץ") בית המשפט הרחיב את הפסיקה אף יותר, בנוגע לחישוב הנזק.
4. חשוב להדגיש: כי בנושא תאונות הדרכים, קיים עיקרון "האחריות המוחלטת" - שגם במקרה והתאונה נגרמה באשמת הנפגע (בשונה מהותית מהדין הקיים בפקודת נזיקין), מגיע לנפגע קבלת פיצויים עבור התאונה.
פיצויים
5. גובה הפיצויים יקבע בהתאם לחומרת הפגיעה ובהתאם לגובה הנכות שתקבע. בנוגע לגובה הפיצויים יהיה תלוי מאוד בגורם המכריע בנושא, והוא מומחה מטעם בית המשפט, שמקבל מהצדדים את כל המסמכים הרפואיים והראיות של כל צד, בודק את הנפגע ומגיש את חוות דעתו לבית המשפט בדבר מצבו של הנפגע, נכותו, מגבלותיו, צרכיו הרפואיים ותפקודו (עקב התאונה כמובן).
לכן, חשוב מאוד ההיערכות לחוות דעת המומחה. על הנפגע לדאוג לעבור בדיקות רפואיות מתאימות, להקפיד על תיעוד ואיסוף מסמכים רפואיים וטיפוליים. חשוב להתייעץ עם מומחים רפואיים ומשפטיים לפני הבדיקה.
כמו כן, יש צורך להצטייד באישור משטרה על תאונת הדרכים אשר יפרט את המועד, את מקום התאונה, פרטי הרכבים המעורבים ופרטי המבטחים בביטוח החובה, פרטי הנהגים המעורבים ופרטי הנפגעים בתאונה, מספרי הרכב, ופרטי העדים לתאונת הדרכים.
6. ראוי לציין, כי בתביעת פיצויים לתאונות דרכים ישנם כמה שלבים. ראשית, במכתב דרישה שנשלח מעו"ד המטפל לחברת הביטוח, בו מפורטים כל השתלשלות התאונה, כולל אסמכתאות נלוות. במקרים לא מעטים נסגרות התביעות מחוץ לכותלי בית המשפט, ורק במידה וזה לא יועיל, מוגשת התביעה לבית המשפט.
ועצת העצות: לנהוג נכון, במשמעת לחוקי ולתמרורי נהיגה, תוך ערנות, וותרנות האחד כלפי השני, בתקווה לנסיעה בטוחה.

מידע זה מוגש כשרות לציבור והינו כללי ותמציתי בלבד ואינו מהווה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי מקצועי. הכותב ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי. הקוראים נדרשים לקבל עצה מקצועית ספציפית לפני כל פעולה ו/או טיפול שינקטו.
תאריך:  09/10/2007   |   עודכן:  09/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על תאונות דרכים ופיצויים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מדור פרסומי מוסווה
א ר  |  9/10/07 20:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הרב עמאר מנהל דיונים עם שר המשפטים, דניאל פרידמן, על פשרה לפיה מי שאינם יהודים יוכלו להתחתן בנישואין אזרחיים, ואילו הגיור יימסר בלעדית לרבנות. זוהי פשרה הגיונית ומבוססת היטב מבחינה הלכתית, אך המגזר החרדי האשכנזי הזדעק ולא ברור מה יעלה בגורלה
ד"ר אברהם בן-עזרא
הוועדה המקומית אחראית על מחדליה כלפי הנזקקים לשירותיה
ד"ר משה לפיד
שמזה שנים רבות אין תנועת הליכוד נאמנה לחוקתה ולמצעי הבחירות שלה. למעשה, כל המפלגות הציוניות הסכימו להקים ממערב לירדן מדינה ערבית נוספת, כאשר אישרו את תוכנית "מפת הדרכים" עת שהשתתפו בממשלת אריאל שרון. יתכן שהגיעה העת להקים מפלגה חדשה
אמיר שלו
בלוח השנה של שוק ה- BI וה-CPM זו הולכת להיות שנת ה- CFO. הערכה זו מושתתת על שני פרמטרים: הפרמטר הראשון הינו צרכיו של ה-CFO והפרמטר השני הינו ניתוח התנהגות ספקי פתרונות ה- BI/CPM המהותיים
עמוס שריג
רשימתי התבססה אך ורק על עובדות, אולם כל המגיבים, ללא יוצא מן הכלל, צירפו לתגובתם שקרים וחצאי אמיתות שהם גרועים משקרים. יתרה מכך, אף אחד מהם לא התייחס עניינית לשום טענה שלי
רשימות נוספות
אלירן בר-שישת מואשם בהריגה בתאונת פגע וברח  /  משה ריינפלד
חמישה נהרגו בשתי תאונות דרכים  /  מחלקה ראשונה
יום ללא תאונות דרכים  /  וילדור יחסי ציבור
רישיון לרכב - כמו לאקדח  /  עו"ד אברהם פכטר
הרוצח על הכביש פגע וברח  /  מוטי אקסמיט
קציר דמים בתאונות דרכים   /  ליאורה קוזלובסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il