X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משרד האוצר, משרד החינוך ומנהלים חסרי כל תודעה וערכים, מצטרפים לעליהום נגד המורים. הם מנסים בכל דרך אפשרית לפגוע בשביתה ולשבש אותה. לדאבון הלב, גם מורים רבים נוטלים חלק במאמצים אלה
▪  ▪  ▪

לתלמידים הלומדים אזרחות ברור לחלוטין שכל קשר בין התיאוריה לבין המציאות, מקרי לגמרי. בימים אלה של השביתה, יש לכולם הזדמנות ללמוד שיעור נוסף בנושא הדמוקרטיה, במיוחד בכל הקשרו לזכויות העובדים והאזרחים.
ואלה העיקריים תולדות האיוולת הישראלית:
1) הטענה החוזרת והנשנית בשיח הציבורי היא, שהמורים פוגעים בתלמידים. זו טענה נכונה מאוד. אלה המזדהים כבר עם המורים, כאילו, מציעים לשבות אך לא לפגוע בתלמידים. בהסתמך על העובדה ששביתות של מגזרים אחרים לא פוגעות באזרחים, מובן מאליו שראוי ששביתת המורים לא תפגע בתלמידים. כאשר הרופאים שובתים, הרי הם לא פוגעים בחולים; כאשר נהגי האוטובוסים שובתים, הם אינם פוגעים בציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית; עובדי המדינה כששובתים, ציבור הנזקקים לשירותיהם לא נפגע. כך ניתן למנות כל מגזר עובדים במדינה. שביתה חייבת לפגוע בציבור, אחרת אין לה כל משמעות. רק טיפשים גמורים יכולים להוציא מפיהם אמירה כה מגוחכת, שמותר למורים לשבות, אך אסור להם לפגוע בתלמידים.
2) משרד האוצר, משרד החינוך ומנהלים חסרי כל תודעה וערכים, מצטרפים לעליהום נגד המורים. הם מנסים בכל דרך אפשרית לפגוע בשביתה ולשבש אותה. לדאבון הלב, גם מורים רבים נוטלים חלק במאמצים אלה. אם ניתן להבין את, כביכול, את משרדי הממשלה, הרי שאת המנהלים והמורים, המנסים בכל דרך לפגוע בחבריהם, בלתי אפשרי להבין. מה שלבטח יקרה הוא, שאת פרות השביתה, כל אלה שניסו למנוע אותה או לשוברה, לא ימנעו "מלטעום מן הפרי האסור".
זו תופעה מכוערת, על גבול הציניות והרדידות המוסרית. אלה מבין המורים והמנהלים הרוצים לשבור את השביתה, לפגוע בזכויות היסוד של כל עובד במדינה דמוקרטית, לרמוס את כבודו ואת פרנסתו, יהיו הראשונים שיטיפו מחר לערכים, ולחינוך לדמוקרטיה. הם ידרשו מן האחרים למלא אחר תורת המוסר שלהם, תורה של "מוסר כליות", ריקה מכל תוכן. ומי אם לא הם יתייצבו מחר בפני המורים וימנו את עצמם למופת ומושא להערכה?
למען הסר ספק, יש להדגיש שרובם המכריע של המורים והמנהלים לא נוטלים חלק בפארסה החינוכית מבית מדרשם של "הוגי הדור ומחנכיו" שהוזכרו לעיל.
3) קיומם של שני ארגוני מורים, "הסתדרות המורים" ו"ארגון המורים העל - יסודיים", הוא נושא בעייתי, והדעות נעות מקצה אל קצה. זו סוגיה שיש לבררה בעתיד, אם כי היה צריך למצוא פתרון מוסכם מזמן.
כבר נטען לעיל מה מידת מוסריותם של מורים ומנהלים מסוימים המנסים בכל דרך אפשרית לפגוע בחבריהם, ומאידך, ליהנות מתוצאותיה של השביתה, לכשיגעו הצדדים להסדר. מהם לא מצופה שום דבר.
הסתדרות המורים נותנת, בימים אלה ממש, יד לתופעה בלתי מוסרית שאין כדוגמתה. רבים מבין אותם "גדולי הדור", בורחים כעכברים ועוזבים את ארגון המורים, ובלבד שמשכורתם לא תיפגע. ארגון המורים היה צריך לתת מענה לבעיה זו, אך לא עשה זאת.
אם הסתדרות המורים תקבל אל חיקה את כל אותם "פליטי ארגון המורים", היא תיתן את ידה למעשה מכוער, אך לא פחות מכך, היא תירה לעצמה ברגל. אין לדעת את צפונות העתיד, אך על ראשי הסתדרות המורים לדעת שכל אלה אשר בורחים עתה מארגון המורים, לא תהיה להם כל בעיה לברוח מחר מהסתדרות המורים.
אם יש להסתדרות המורים גם מטרות חינוכיות, רחמנא לצלן, עליה לדחות בשאט נפש את כל אלה המנסים לקעקע את מאבקו של ארגון יציג חוקי.
יש כאן פגיעה קשה בציבור עובדים שמאוגד, כחוק, בארגון אחר. על הסתדרות המורים להוכיח סולידריות רק בדבר אחד בלבד: מניעת הזליגה של ל"ו הצדיקים מארגון אחד למשנהו. אם הסתדרות המורים לא תעצור את התופעה המבישה הזו, היא תהיה שותפה לרמיסת כבודם של העובדים, ותסייע לממשלה ושליחיה לקעקע כל מאבק עתידי.

היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  13/10/2007   |   עודכן:  13/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד חיים קליר
בית המשפט העליון שלנו, בהלכת אלסוחה, הרחיב את מעגל הזכאים וקבע שגם בן משפחה שנפגע נפשית כתוצאה ממות קרובו בתאונה, זכאי לפיצויים, עבור אובדן כושר העבודה שלו עצמו
עו"ד אלי מאור
הדבר שחשוב ביותר ממנו יש להיזהר היא התיישנות התביעה. משמעות המונח התיישנות ברשלנות רפואית הינו מצב בו למטופל יש זכות להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית, אולם מסיבות השמורות עמו הוא השתהה והמתין כך שחלפה לה תקופה המוגדרת בחוק ואז תביעתו נחשבת לכזו שהתיישנה וזכותו לתבוע ולקבל פיצוי נדחית על הסף
אבנר רגב
מדינה שבראשה עומד חדל אישים מושחת, איננה רשאית לחגוג את עצמאותה
אביב ירון
כישלון הטיפול של חברות ישראליות במשברים מול ציבור בלקוחות ממשיך גם במקרה של יס, לעיתים נראה כי קברניטי החברות העסוקים בעשיית כסך שוכחים שמקור הכסף בסופו של דבר זהו האזרח הקטן
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
לאחרונה עלה הנושא של הזכות לעיון בחומר חקירה לכותרות בית המשפט העליון בבש"פ 3823/06 אליהו ממן נ' מדינת ישראל, דבר אשר חייב את משרדנו להתייחס לנושא חשוב זה במאמר שלהלן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il