X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשנים האחרונות חל גידול בהשקעות של החברות הישראליות בסין. הכלכלה הסינית בצמיחה אדירה עקב רפורמות שלטוניות מרחיקות לכת בחקיקה. רוב הייצור של ענפים שלמים מרכזו בסין. החלטנו לסקור בפניכם בקצרה את עקרונות שיטת המס בסין
▪  ▪  ▪

סין היא המדינה הגדולה בעולם. אוכלוסייתה מונה 1.3 מיליארד בני אדם. בסין כ-22 פרובינציות וכ-4 אזורים מוניציפאליים (בייג'ינג, שנגחאי, טייאנג'ין וצ'ונג צ'ינג). בנוסף לאלה, קיימים שני אזורי מנהל מיוחדים שלהם ממשלה, מערכת משפט, ומערכת חוקים נפרדת - הונג-קונג ומקאו, הממשל המרכזי אחראי אך ורק על ענייני החוץ והביטחון של השניים. העיר הגדולה היא צ'ונג צ'ינג המונה 30 מיליון תושבים, לאחר מכן שנגחאי עם 14.2 מיליון ובייג'ינג עם 13 מיליון. הרפובליקה העממית הסינית שנוסדה עוד בשנת 1949 היא מפלגה קומוניסטית. ומבחינה פוליטית למרות הרפורמות הכלכליות שהביאו לעלייה ניכרת ברמת החיים, סין עדיין מדינה בעלת מאפיינים מרקסיסטיים קומונסטיים. סין צמחה בשיעור של 9.5% בשנים 2004-2005, ושיעור הצמיחה רק עלה ב-30%-40% ב-2006 ו-2007.
מס חברות
חברות מקומיות ממוסות גם על פעילותן העסקית מחוץ לסין, ולאו דווקא על הכנסות ממקור סיני, אך יש קרדיט למס הזר. חברות זרות ימוסו רק על הכנסותיהן ממקור סיני. מבחן תושבות החברה היא אם הנהלתה יושבת בשטח סין. שיעור המס חברות עומד על 33%, כאשר הוא מחולק ל-30% מס חברות כללי בתוספת 3% מס מקומי, אך משקיעים זרים בדרך כלל לא ישלמו מס מקומי על הפרויקטים. ישנם גם מגזרים או מקומות שבהם יש פטור מוחלט ממס. החל מינואר 2008 תתבצע רפורמה בשיטת המס בסין, כך שהמיסוי בגין הכנסת חברות יופחת ל-25%.
מס יחיד
המס המוטל על היחיד הינו מס מדורג (פרוגרסיבי - כמו בישראל) עד לשיעור של 45%. תושבים אשר שהו בסין יותר מ-5 שנים ימוסו גם על הכנסתם מחוץ לסין. אנשים שאינם תושבי סין ששהו מ-90 יום עד שנה קלנדארית אחת, ישלמו מס רק על הכנסתם ממקור סיני. אנשים ששהו בסין פחות מ-90 יום בשנה קלנדארית אחת, ימוסה רק על הכנסה שהניב מישות או חברה סינית.
מס רווח הון
אם בעל עניין בחברה סינית מעביר או מוכר את מניותיו בחברה, יצטרך לשלם מס בשיעור 10% נטו (בהפחתת עלויות העברה או מכירת המניות).
מס עקיף - מע"מ
המע"מ המוטל בסין הינו בשיעור 17%. ישנם מוצרים מועדפים על-ידי הממשלה אשר הטילה עליהם שיעורי מס נמוכים יותר, לדו' חיטה, שמן לטיגון, ספרים ומים ששיעור המס העקיף עליהם הינו נמוך ושיעורו 13%. על מיזמים ופרויקטים קטנים מוטל מע"מ נמוך בשיעור 6%. על יצוא קיים מע"מ בשיעור אפס.
קיים מס עסקי למספר מסוים של שירותים, כגון ביטוח, בנייה, מקומות בידור ומכירת נכסים נייחים. המס העסקי מוטל בשיעורים של בין 3%-5% לרוב השירותים, חוץ ממקומות בידור ששם מוטל מס עסקי בשיעור של 20%. קיים פטור מלא ממס על תמלוגים ששולמו על מעבר טכנולוגי לסין.
מועדי דיווח ושנת המס הסינית
חברות צריכות להגיש דיווחים רשמיים עד 15 יום מתום כל רבעון, הדיווחים צריכים לכלול גם את ההחזרים. בתום כל רבעון יש לשלם את המס המבוסס על הרווחים היחסיים של אותו רבעון. תושב יחיד צריך לשלם ולתת דיווח לרשויות המס הסיניות עד ל-4 חודשים מתום שנת המס.
מס דיבידנד, ריבית ותמלוגים
שיעור המס על דיבידנד הינו 0%, המס המוטל על הכנסות מריבית הוא 10%. שיעור המס על תמלוגים הינו בשיעור 10%. סין חתומה על למעלה מ-75 חוזים ובריתות בין-מדינתיות. ברפורמה אשר תתחיל בינואר 2008 יתחיל לחול מס על הכנסות מדיבידנד.
חשוב לציין, שמערכות המס במדינות המזרח הרחוק וסין מהמורכבים בעולם, לכן לפני ביצוע פעולות השקעתיות יש לקבל ייעוץ מקיף ממשפטנים המתמחים במערכת החוק והמיסוי במזרח הרחוק בכלל ובסין הקומוניסטית בפרט.

תאריך:  16/10/2007   |   עודכן:  16/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עקרונות המיסוי בסין
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ממש מענין..................... ל"ת
נב  |  17/10/07 07:19
 
- איך חיינו לפני פירסום מאמר זה? ל"ת
מחזק  |  17/10/07 11:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון רול
לצד הישראלי לשיחות אצה רצה הדרך, הוא הופך את היוצרות בכך שנוקט בגישת ה"ראשית נבטח ואז ננסה" המנוגדת לכל היגיון בריא ופשוט
ראובן לייב
אחיות "הדסה" בירושלים חושפות סיפורים על העדר-תקשורת עם מאושפזים על עצמות שנתקעות בגרון בסעודת ליל-שבת, ואיך "נמנע" הריון של חמש מאושפזות
שבתאי עזריאל
קראו היטב והפנימו!! בימים אלה האוצר גילה שיש "חור אקטוארי" של כ-500 מיליארד שקלים. סכום בלתי נתפס. מדובר למעשה בהתחייבויות המדינה לתשלום פנסיות שאין להן כיסוי וחלקן נקבעו בשיטות "הבייגה ההגון והישר". אחת האפשרויות היא לכסות את החור במסים, שיטילו על הציבור, אך יש בעיה. לרבים מהאזרחים שעבדו בעבודות זמניות ומזדמנות ואחרים, אין כל פנסיה מובטחת. האם אזרחים עמלים וקשי יום, יידרשו לשלם יותר מסים, כדי להציל פנסיות שנקבעו בשיטת הישראבלוף?
שושנה ויג
מכתב שלא יישלח לכבוד אירוע בבית הסופר ליום פטירתו בט"ו בתשרי תש"ד 14.10.43
הרצל חקק
על קובץ השירים של עדנה מיטווך מלר " הבטחנו זה לזה", הוצאת צבעונים, 136 עמ'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il