X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפעילות של הרשות הפלשתינית נגד אגודות הצדקה צריכה לשמש "אור אדום" לבנקים המעורבים בהעברת הכספים לאגודות אלה, ובכך מסייעים במישרין או בעקיפין, ביודעין או בעצימת עין, לפיתוח תשתית הטרור של תנועת החמאס
▪  ▪  ▪

הפילוג בזירה הפלשתינית בעקבות ההפיכה הצבאית של החמאס ברצועת עזה, יצר שלטון דו ראשי בשטחים. משטרו של אבו מאזן רואה במאבק בחמאס מערכה קיומית, אשר כישלון בה עלול להביא לשכפול דגם ההפיכה המוצלח ברצועת עזה ולחיסול מוחלט של ארגון הפתח. אחד הכלים החשובים במאבק מתנהל במישור הפיננסי. ממשלת סלאם פיאד שמה לה ליעד ל"ייבש" את המקורות הפיננסיים של תנועת החמאס בגדה המערבית וממשלת החמאס ברצועת עזה, כאמצעי אפקטיבי לפגיעה במקור עוצמתו של החמאס, לבלימת התפשטות השפעתו בחברה ולעורר את הציבור הפלשתיני למחאה ואף לאינתיפאדה נגד החמאס.
במסגרת המלחמה הכלכלית הודיעה ממשלת פיאד (18.10.2007) על פרוק ועדות הצדקה בגדה המערבית והחלפת חברי הנהלת הוועדות. הנימוק העיקרי - "ניקוי" ועדות הצדקה מכל זיקה פוליטית. צעד זה הינו נדבך ביישומו הלכה למעשה של חוק "המלחמה בהלבנת הכספים", אותו מקדמת הרשות הפלשתינית בציר עוקף פרלמנט, לאור הרוב המכריע הפרלמנטרי המכריע של החמאס. באמצעות החלפת חברי ההנהלה של אגודות הצדקה תוכל הרשות הפלשתינית לשלוט במקורות הכספיים של החמאס, ובעיקר לנטרל את השימוש בכספי הצדקה על-מנת לרכוש את ליבם של הנזקקים ולקרבם לאידיאולוגיה של החמאס.
תנועת החמאס תוקפת את ההחלטה ומציגה אותה כ"הכרזת מלחמה נגד העניים". ואכן, זו מלחמה על אותו קהל יעד ועל דמותה של הרשות הפלשתינית. חופש הפעולה שניתן לאגודות הצדקה במשך שנים איפשר לתנועת החמאס לגייס מאות מיליוני דולרים (כך על-פי עדותו של ח'אלד משעל בראיון ל"אל-חיאת" לפני מספר שנים) למימון הפעילות של התשתית האזרחית של החמאס; להקמת גני ילדים ובתי ספר המחנכים על ברכי הג'יהאד; לאספקת רשת של ביטחון סוציאלי למשפחות ה"שהידים", הפצועים והאסירים; לתמיכה בתשתית הטרור של התנועה; ולאספקת הקאדרים לגדודי עיז א-דין אל-קסאם.
ישראל הוציאה מחוץ לחוק את כל הארגונים ואגודות הצדקה הקשורים לחמאס. בצו מחודש מאי 2007 צוין מפורשות שמה של אגודת מוסד הצדקה והחסד לילדים ("ג'מעיה מברת אלרחמה ללאטפאל") ברצועת עזה. מבדיקה באתר של אגודת הצדקה מסתבר, כי אגודה זו, למרות קשריה לארגוני טרור פלשתינים כפי שמשתמע מההכרזה הישראלית, זוכה לקבל תמיכה וסיוע כלכלי ממדינות ומארגונים בינלאומיים. ע"פ עדותה באתר, האגודה קיבלה כספים מממשלות ספרד וקנדה, הבנק העולמי וסוכנות הסיוע האמריקנית USAID.
הפעילות של הרשות הפלשתינית נגד אגודות הצדקה, במקביל לזו הישראלית והאמריקנית, צריכה לשמש "אור אדום" לבנקים המעורבים בהעברת הכספים לאגודות, ובכך מסייעים במישרין או בעקיפין, ביודעין או בעצימת עין, לפיתוח תשתית הטרור של תנועת החמאס (והג'יהאד האיסלאמי). בארה"ב מתנהלות בימים אלה תביעות שהוגשו ע"י נפגעי פעולות טרור נגד בנקים שונים ששימשו, ע"פ כתב התביעה, נותני שירותים פיננסיים לארגונים הפועלים תחת כנפי החמאס.

הכותב הינו חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה (www.jcpa.org.il)
תאריך:  21/10/2007   |   עודכן:  22/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בלפור חקק
במלאת 69 שנים לפטירתו של מאיר דיזנגוף
מיכל לזרוביץ
מהי התזונה המומלצת בסתיו? מה ניתן לעשות על-מנת למנוע בעיות בריאותיות של עונת המעבר? ומתכון לפורמולת שמן למניעת יובש בידיים וברגליים
נרי אבנרי
"אין צדק בעולם", אמר המלפפון הקטן לחברו הגדול, "תראה מה זה: שתי עננות פליליות. האחת מרחפת מעל שרון, והשנייה מרחפת מעל אולמרט. זו המרחפת מעל שרון, נגזר דינה להיתקע איתו בחדר, וזו המרחפת מעל אולמרט, מטיילת איתו ברחבי הגלובוס
בועז מושקוביץ
אכן, מסיק הזיתים ביהודה ושומרון התקבע כסמל בתודעה הציבורית. אך מהי האמת מאחורי הסמל הזה?
צבי גיל
אנגליה מהווה בעבורי אות ומופת בכל הקשור ליחסי אנוש, יחסי ציבור במובן הרחב הלא מסחרי, חוק וסדר, סבלנות וסובלנות
רשימות נוספות
"קח סיכון למען השלום"  /  הילה רפופורט
התוכנית: לחסל את אולמרט  /  איציק וולף
המו"מ עם הפלשתינים בשלב הניסוח  /  יהונתן דחוח-הלוי
מדברים בקודים  /  דב גולדפלם
ליברמן לא מבין  /  ד"ר יובל ברנדשטטר
חמאס מפיץ דיס-אינפורמציה  /  יהונתן דחוח-הלוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il