X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מבחינתי האישית הגעתי לכלל מסקנה כי טעיתי טעות חמורה כאשר בחרתי בראובן בן-שחר. וזאת למה? מן הסיבה הפשוטה הבאה: אם הצהיר בן-שחר הצהרות חסרות כיסוי ב"פורום הגימלאים" הוא אינו ראוי לכהן בתפקיד הציבורי החשוב שאותו הוא ממלא
▪  ▪  ▪

על חטאי אני מודה היום. בבחירות לראשות עירית גבעתיים הצבעתי בעבור המועמד ראובן בן-שחר ובזכות קולי, ועוד כמה מאות קולות נוספים, בעיקר ממחנה המפד"ל, הפך בן-שחר ממתמודד לראש העיר. איחלתי לו הצלחה משום שהאמנתי שכהונתו תהיה טובה לתושבי גבעתיים, בעיקר מן הטעם שהוא ירצה להוכיח את עצמו, ולהיבחר שוב, לקדנציה מלאה בת חמש שנים, בבחירות שיתקיימו בסוף 2008.
כעבור מספר חודשים נודע לי כי בן-שחר עומד להופיע בפני "פורום הגימלאים" בגבעתיים, כדי להציג בפניהם את משנתו. אמרתי לעצמי כי זו הזדמנות לשמוע, מכלי ראשון, מה האסטרטגיה של ראש העיר החדש "שלי" ומה הוא מתכנן כדי לשפר את איכות חיי. בקול שקט, מתון וענייני, סיפר בן-שחר על תוכניותיו וזה היה נחמד. בסופו של המפגש השמיע הצהרה שממש קנתה את לבי. "רבים לוחצים עלי לאפשר בנייה לגובה בגבעתיים", סיפר ראש העיר "כמו בתל אביב. יש לי חדשות בשבילכם. מבחינתי זה דבר שלא יקום ולא יהיה. בנייה לגובה בעיר הזאת תהיה רק בשוליים של העיר, רק במסלולים החיצוניים, רק במקומות שבהם כבר קיימת בנייה לגובה. בשום פנים ואופן לא אסכים לבנייה לגובה באזורי המגורים הפנימיים של העיר".
והנה, רק חודש אחד חלף מאז השמיע ראש העיר שבו בחרתי את הצהרותיו החד-משמעיות ובוקר אחד הסתבר לי, להפתעתי ולאכזבתי האישית, כי הצהרות לחוד ומציאות הפוכה לחוד. בפינת הרחובות המעיין וניצנה, במורד הרכס המשקיף מלמעלה על הנוף התל אביבי, בשכונה שבה בתי המגורים "מתנשאים" לגובה של 2-4 קומות, גיליתי שלט גדול מטעם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, המודיע לכל התושבים כי במקום אשר לפי התב"ע הוא שטח לשימוש ציבורי, ועליו שני בתי מגורים בני קומה אחת, עומד לקום בית דירות. הנוסח המשפטי המסורבל של ההודעה עורר בי מיד חשד כי יש פער בין מה שכתוב לבין המציאות. כדי לחשוף את האמת שמעבר להצהרות המעורפלות, הטרחתי את עצמי למשרדי מחלקת ההנדסה של העיר במטרה לראות במו עיני את תוכניות הבינוי המקוריות שהוגשו לוועדה.
האמת המרה נחשפה במהירות רבה. במקום עומדת לקום מפלצת בנוסח "חומת ברלין" שגובהה כ-30 מטרים מעל מפלס הכביש ברחוב ניצנה והיא משתרעת על פני כ-70 מטרים לאורך הרחוב וחוסמת את הנוף לעשרות משפחות ברחובות ניצנה והמעיין.
במילים הכי פשוטות ניתן להסביר את האמת המסתתרת מאחורי המונחים המשפטיים כך: מתחת למפלס הכביש יהיו לבניין המתוכנן שתי קומות חניון תת-קרקעיות. מעליהן - קומה מפולשת. מעליה חמש קומות שיכללו 15 דירות. לכאורה - לא נורא. אבל. והאבל הזה גדול מאוד. מעל חמש הקומות מבקשים היזמים לבנות גם דירות פנטהאוז שמעליהן עוד קומה "קטנה" בעבור מנועי המעלית, מערכות חימום סולאריות ועוד. סה"כ: לא חמש קומות ולא שש קומות אלא 8 קומות מעל מפלס הכביש. בקיצור: חומה גבוהה עומדת לחסל את אחד היתרונות הגדולים ביותר של התושבים באזור: הנוף.
כתבתי קובלנה לראש העיר בן-שחר ומסרתי אותה במו ידי למזכירתו. עד היום לא זכיתי לתשובה, אפילו לא להודעה פורמלית בנוסח "מכתבך התקבל".
נכון שעל-פי החוק אני יכול להגיש התנגדויות לתוכנית המוצעת - וכך אומנם עשיתי - ונכון כי התנגדויות כאלה הוגשו על-ידי רוב הדיירים הנפגעים. אבל בלי קשר לצעדים הפורמאליים שדורשת ההתנגדות, מבחינתי האישית הגעתי לכלל מסקנה כי טעיתי טעות חמורה כאשר בחרתי בראובן בן-שחר. וזאת למה? מן הסיבה הפשוטה הבאה: אם הצהיר בן-שחר הצהרות חסרות כיסוי ב"פורום הגימלאים" הוא אינו ראוי לכהן בתפקיד הציבורי החשוב שאותו הוא ממלא. אך, לעומת זאת, אם מישהו בעיריה "שלו" פועל מאחורי גבו, והוא, ראובן בן-שחר, אינו יודע כי בעיריה שהוא עומד בראשה מצפצפים עליו ועל עמדותיו ולא לוקחים אותו בחשבון - קל וחומר שפשוט אין לו הכישורים הנכונים לכהן כראש העיר. בוודאי לא העיר "שלי".
בבחירות הקרובות שוב לא אחזור על הטעות. אני משוכנע שכמוני, כך גם רבים אחרים ש"יראו את האור", שוב לא יתנו את קולם לבן-שחר.

תאריך:  23/10/2007   |   עודכן:  23/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן מנחם
אל לנו להיגרר אחר מתק השפתיים של מחמוד עבאס וסלאם פיאד ואחר סיסמאותיהם על השלום וחזותם המערבית בשילוב יחסיהם ההדוקים עם הממשל האמריקני. הם נכשלו במבחן המעשה של המלחמה בטרור ובמבחן האמינות
ד"ר עדי קליין
השבוע יצא ארגון מינהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) בהמלצה שלא לתת תרופות נגד שיעול וצינון לילדים מתחת לגיל 6    מאחר ואנחנו בפתחה של עונת מעבר שהצינון והנזלת הם חלק מסימניה, להלן כמה הסברים בעניין
שאול לוי
ללא כל קשר ליום הכיפורים או לחג הרמדאן, ישנם כיום בעולם הערבי והאיסלאמי מי שעסוקים בחשבון נפש עמוק    גל הטרור הרצחני המציף את העולם, מאבקים פנים איסלאמיים המביאים למותם של מאות אלפי בני-אדם, בנוסף להשחרת דמותם של המוסלמים ודמות האיסלאם בעיני העולם - אלו מביאים אנשי-רוח ערביים - אינטלקטואלים ואנשי דת - לעסוק בשאלה מה השתבש
גורי גרוסמן
דווקא העיתון "לאנשים חושבים" לועג לאינטיליגנציה של קוראיו ומתייחס אליהם כאנשים נבערים ורפי שכל
עו"ד חיים קליר
ילד בן 8 נאנס בתוך כיתת בית הספר על-ידי השרת, עובד בית הספר. האנס הורשע ונדון למאסר. האם לבית הספר יש אחריות אזרחית בנזיקין למעשה האונס? האם העובדה שהילד לא בא להעיד על נסיבות האונס עומדת לו לרועץ? את התשובה נותן השופט כרמי מוסק, מבית משפט השלום בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il