אחד האנשים האהובים ביותר בברנז'ה התקשורתית הוא דליק ווליניץ. דליק מתבטא לעיתים נדירות בנושאים של הפוליטיקה הפנימית, אך מביע ברגישות רבה את הרחשים והמשובים שקיבל, והפעם אמר שני דברים חשובים. האחד, ישנה אכזבה עמוקה בציבור מנבחרי העם, ובמיוחד אלו שנבחרו מתוך מחאה, ולא עשו דבר. שתיים, הנושא של איכות הסביבה הוא הנושא עליו יסובו הבחירות הבאות, כי הפקרות סביבתית היא גם הפקרות של יושר המידות.
מסיבה שאיננה ברורה, משייכים עצמם הירוקים למחנה ה"שלום", רוצה לומר למחנה ישראל הקטנה והצפופה של גבולות תש"ט. לקישור הזה אין רגליים והוא משולל הגיון. עיקר הזיהום וההשפעה על איכות החיים שלנו נובע מן הניסיון לקיים מדינה מערבית עם כלכלה מודרנית, בשטח מצומצם האמור להכיל גם את האוכלוסין, גם את הכלכלה וגם את ההגנה על שניהם.
דווקא ההתרחבות לעבר הגבולות הטבעיים של מדינת ישראל (מן הים ועד לירדן-רוקאד) היא שיכולה לבטל את הצורך בהצטמצמות לתוך אגן הפיח החום והזיהום של השפלה הצפופה. יתר על כן, את הזיהום הסביבתי שיוצר האדם אפשר לצמצם ואף להעלים באמצעות טכנולוגיה עצמתית, שהיא עתיד התעשיה במדינות מתקדמות. לעומת זאת זיהום האוויר, השפכים, יתושים נושאי מחלה, שועלים נושאי כלבת, כבשים נושאי ברוצלה, שלא לדבר על זיהום הקסאם, מפגעים סביבתיים אלו לא יעצרו לא בגדר ולא בחומה, אלא רק על-ידי שליטה מוחלטת של סמכות אקולוגית על כלל ארץ ישראל כולל גב ההר.
ארץ ישראל מערבית לירדן היא יחידה אקולוגית אחת. הגשם היורד על גב ההר הוא שיוצר את אקוויפר ההר, מקורות המים של השפלה והמעיינות הפונים לעבר עמק הירדן. שפכים המיוצרים על-ידי האדם בהר יגיעו בהכרח לשפלה, אלא אם יטופלו בדרך. זיהום האוויר שנוצר על-ידי חברות חשמל לא אחראיות (המזרח ירושלמית) יגיע בהכרח לשפלה עם כל רוח קדים, וגם להיפך. כלי רכב שמנועיהם אינם עומדים בשום תקן יפלטו מזהמים שיפגעו בכל הארץ. בנייה פרועה ללא תכנון, פריצת דרכים ללא תכנון וליווי סביבתי כולם פוגעים עוד במרקם החיים של הארץ הזו. לכן הקמת ישות עוינת על גב ההר שאין לה שום אחריות סביבתית היא איוולת אקולוגית.
התוכנית לחלוקת הארץ היא בהכרח התוכנית לזיהום הארץ והפיכתה למקום שאיננו ראוי למגורי אדם. הנותן ידו לחלוקת הארץ הוא הקובע כי הסביבה איננה חשובה לו, ומבחינתו ההפקרות הסביבתית של האויב עדיפה עליו מאחריות סביבתית של הריבון היהודי. אנו במפלגת התקווה שמים דגש חזק ביותר על האחריות הסביבתית, אכיפה סביבתית, גיוס כוח אדם לשימור הסביבה, שינוי חוקי המס לטובת כלי רכב חסכוניים, עידוד לבנייה חסכונית באנרגיה, עידוד אנרגיה חלופית בקנה מידה מסחרי וכיוון התעשיה לכיוונים של אחריות סביבתית. דליק, אנו אתך.