X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חשיבותה של ירושלים ומעמדה לא נגזרים ממספר הבתים, האנשים או העסקים שקיימים בה; חשיבות מעמדה נגזרת מהיחס של היהודים כלפיה לאורך הדורות
▪  ▪  ▪

בימים האחרונים, כאשר עתיד ירושלים עומד בלב השיח הציבורי, עולה שוב ושוב הטענה כי השליטה במזרח ירושלים מערערת על הרוב היהודי בירושלים. טענת זו נבדקה לאחרונה על-ידי הצוות האמריקני-ישראלי למחקר דמוגרפי של מרכז בגין-סאדאת ללימודים אסטרטגים באוניברסיטת בר-אילן, ונמצאה משוללת כל יסוד.
לפי המחקר זה שבראשו עומדים, דר' מיכאל ווייז ודר' רוברטה סייד, הרוב היהודי בירושלים עומד להתחזק לקראת שנת 2025. הנתונים מראים שהדמוגרפיה היא נכס - ולא נטל - אסטרטגי. זאת ועוד, בירושלים קיים רוב יהודי רציף משנת - 1870.
לפי המחקר, הריבוי הטבעי היהודי נמצא במגמת עלייה ואילו הריבוי הערבי בירידה. לראשונה מאז 1948 יש שוויון בשיעורי הפריון היהודי והערבי, ומבחינה סטטיסטית המגזר היהודי הופך לצעיר יותר עקב הגידול בפריון היהודי.
זאת ועוד הגורם החשוב ביותר במאזן הדמוגראפי הוא לא שיעור הלידות, אלא היקף ההגירה. במילים אחרות, הגירה יהודית מירושלים מחד-גיסא והגירה ערבית לירושלים מאידך-גיסא הם אלו המכרסמים ברוב יהודי בירושלים. ניכוי גורם ההגירה מהסטטיסטיקה מביא לשוויון בין הריבוי הטבעי היהודי והערבי, ולשמירה על רוב יהודי יציב.
ירושלים, למרות טענות של המשנה לראש הממשלה וסגנו, איננה מחולקת כלל ועיקר. גילה, הר חומה, הגבעה הצרפתית, עיר דוד, פסגת זאב, הרובע היהודי - כולם מחוץ לקו הירוק - כולן התנחלויות. לכולם מגיעים אוטובוסים, נמצאים שם שירותי מדינה, באזורים אלה נבנית בימים אלו הרכבת הקלה, והם מהווים אזור חיים שוקק, וטוב שכך.
אין ספק שאין להתעלם מהסכנה הדמוגרפית באזור ירושלים, הדרך הנכונה להתמודד עם סכנה זו היא שימוש מושכל בעתודות הקרקע של ירושלים. פוטנציאל ההתרחבות העיר מגיע מזרחית עד למעלה אדומים, בדרום מזרח עד גוש תקוע, בצפון מזרח עד בעל חצור, בצפון מערב עד מודיעין, ובדרום מערב עד בית"ר עילית. ההתרחבות - בסיוע הגידול בריבוי הטבעי היהודי - תתמודד עם נטל דמוגרפי קצר טווח ותייצר נכס דמוגרפי ארוך טווח.
הבעיה של תומכי חלוקת ירושלים היא שהם לא מבינים שירושלים היא לא רק חומר אלא בעיקר רוח, גם אם טענתם הדמוגרפית השגויה היתה נכונה הרי שאין בכך דבר נכון או צודק מבחינה ציונית. חשיבותה של ירושלים ומעמדה לא נגזרים ממספר הבתים, האנשים או העסקים שקיימים בה; חשיבות מעמדה נגזרת מהיחס של היהודים כלפיה לאורך הדורות. ירושלים היא הגורם המאחד שלאורו ושבזכותו מדינת ישראל קיימת.
חלוקת ירושלים - פירושה חתימה על תעודת הפטירה של הציונות. אנשי שמאל קיצוני המתנגדים להתיישבות יהודית בחלקי ירושלים המשוחררים ובאותה נשימה קוראים לתת חלקים אלו, משום שיהודים אינם גרים בהם, משולים לאלו הדוחפים זקנה במדרגות, ומתפלאים על כך שהיא נופלת. ירושלים, למרות הכל, אם רק נמשיך לפעול נכון, תמשיך להישאר מאוחדת.

אתר התנועה
הכותב הוא יו"ר תנועת 'אם תרצו' הפועלת לחיזוק ערכי הציונות בישראל.
תאריך:  29/10/2007   |   עודכן:  29/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יש עתיד לירושלים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר חשוב
יוני99  |  29/10/07 16:18
2
בכל מדינה אחרת מה שנכתב כאן
היה מובן מאליו  |  29/10/07 16:48
3
האמת לא מעניינת אותנו בשמאל
ע.ג1  |  29/10/07 16:50
4
אוסף של שטויות
פשוט מדהים  |  29/10/07 17:36
5
ירושלים - מחזקים ולא מחלקים !
נעמי שלם  |  30/10/07 01:35
6
שמעתם אמש את רמון מדבר בלהט רב
מתנחל ברמת אפעל.  |  30/10/07 06:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר נמרוד רון
פציעות בכף הרגל והקרסול הן בין הפציעות השכיחות ביותר בקרב העוסקים בספורט - תחרותי ולא תחרותי    כיצד ניתן להימנע מפגיעות אלו ומהם הטיפולים הקיימים לאלו שכבר נפגעו
אריק באך
ראשי Ynet חזרו בהם מהחלטתם - ואתר Ynet באנגלית ימשיך לפעול כסדרו. יון פדר: "גיבשנו מתכונת פעולה שתבטיח את יציבותו ועקביותו של האתר". על ממשלת ישראל ולשכת הפרסום הממשלתית להבין את החשיבות של האתר הזה ודומיו, לנתב תקציבי פרסום לאתר Ynet ולתמוך בו, כי השיקול איננו רק כלכלי והוא משתלם לטווח מיידי
אביתר בן-צדף
גוראל - מי שהיה ראש עיריית חיפה בשנים 1993-1978 ומנכ"ל משרד העבודה בשנים 1978-1968 - לא היה הראשון, שהופעל נגדו נוהל "תפירת תיק", ולא האחרון ברשימת אלה, שסולקו מדרכיהם של מתנגדיהם הפוליטיים, או של מתחריהם העסקיים
איתי חיים
פסטיבל עמיר הסתיים בסוף השבוע האחרון ועמו אחרוני הקולות הגוועים בסאגה המתמשכת בין הפוליטיקאים לבין עצמם באשר להשלכות מרחיקות הלכת על המערכת הפוליטית, הנובעות מרציחתו של רבין ז"ל. שלוש היריות שפילחו את גופו של רבין חוררו את גופו ולבו של המחנה הציוני בישראל
מנחם רבוי
ישנה הסכמה כללית כי שביתת המורים צודקת    הבעיה היא ניהול המשבר    האם מישהו באמת מאמין שאם היו מודיעים היום על תוספת שכר למורים, היה יו"ר הארגון מודיע כי המורים ממשיכים בשביתה, עד שיתוקנו הליקויים האחרים במערכת?
רשימות נוספות
ציונות מוסרית וציונות קולוניאליסטית  /  ארז תדמור
מי מפקח על בג"צ?   /  ארז תדמור
הציונות, המשבר, הפתרון  /  ארז תדמור, רונן שובל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il