X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יהונתן פולארד, יהודי וציוני, גוסס לאיטו כבר 8,000 ימים, אי שם בכלא נידח בארה"ב. מדוע? רק כי אהב אהבת נפש את מדינת ישראל. באופן בלתי מוסבר הוא עדיין אוהב
▪  ▪  ▪

ההלכה היהודית רואה במצוות פדיון השבויים את אחת מהמצוות החשובות ביותר. הרמב"ם כתב כי "פדיון שבויים קודם לפרנסת עניים ולכסותן, ואין לך מצווה גדולה כפדיון שבויים, שהשבוי הרי הוא בכלל הרעבים והצמאים והערומים, ועומד בסכנת נפשות."
השולחן ערוך מוסיף כי "כל רגע שמאחר לפדות השבויים היכא דאפשר להקדים, הוי כאילו שופך דמים." ולמרות זאת, 23 שנים עברו ואת הניסיונות להביא לשחרורו של יהונתן, מצידה של המדינה שבשליחותה הוא פעל, ניתן לסכם כשואפים לאפס.
יהונתן אינו מרגל. הוא אידיאולוג. סוכן או מרגל זה מקצוע. זו התמחות. זו אינה פעילות התנדבותית. יהונתן פעל בשרותה של מדינת ישראל מסיבה אחת ויחידה - רצונו העז להציל חיים יהודיים. ההוכחה היא פשוטה. במסגרת פסק דינו, קבע השופט האמריקני (שבהחלט לא הראה סימפטיה כלפי יהונתן) כי יהונתן לא פעל מתוך רדיפת בצע, אלא מתוך אידיאולוגיה פנימית עמוקה. זו היא גם הסיבה לסירובו של השופט להטיל על יהונתן קנס כספי (בנוסף לעונש המאסר).
מעניין על מה חושבים בימים אלו נשיא המדינה, שמעון פרס, והשרים אהוד ברק ורפי איתן. מה עבר בראשם ביום ה-8,000 להירקבותו של יהונתן בכלא. רצה הגורל ודווקא ביום ה-8,000 מוצאים עצמם השלושה בשיא פריחתם מבחינה פוליטית. האם ממרומי משרדו המפואר, בבית הנשיא, הרהר לרגע שמעון פרס לגבי גורלו של יהונתן. האם מלשכתו החדשה והמבריקה, שבמשרד לענייני גמלאים, נזכר רפי איתן באיש שהפעיל לפני 23 שנים. האם השר אהוד ברק, בעיצומו של המסע המפרך בחזרה להנהגת המדינה, עצר לרגע להפסקת מים ומחשבה. לעולם כנראה לא נדע.
יהונתן, איננו ראויים לך. אתה גדול עלינו. אתה מורם מהמדינה שאתה כל כך אוהב. אילו רק היית נופל בשבי האויב, כשאתה לבוש במדי צה"ל, הכל היה נראה אחרת. בעצם, אם נשאל את משפחתו של רון ארד, לא בטוח שהם יסכימו עם הקביעה הזו. אבל לפחות הסיכויים שלך היו יכולים להיות טובים יותר. לפחות היו מתעניינים בך קצת יותר. לפחות הציבור היה מכיר אותך טוב יותר.
אילו רק היית מוחזק באחת ממדינות האויב או אחד מארגוני הטרור שמסביבנו, כל הדינאמיקה היתה שונה. לא יכולת לקפוץ לשירות מילואים קצר ולהיחטף ע"י האויב? היית חייב לסכן את חירותך דווקא בתוך גבולותיה של "ידידתנו" הגדולה כשאתה לבוש בחליפה מהודרת? איפה מורשת הקרב שלך?
אילו רק היינו מבינים מה היחס שלנו כלפי יהונתן אומר עלינו, אולי היינו נוהגים קצת אחרת. אילו רק היינו מבינים את ההשלכות עלינו כמדינה וכעם, הדברים היו נראים אחרת. כבר 23 שנים אנחנו מניחים לזה להימשך. אחת לכמה שנים עורכים חברי הכנסת עצומה למען יהונתן, מנקים מעט את מצפונם וממשיכים הלאה. תודה.
יהונתן, אתה הוא הישראלי האמיתי (למרות שקיבלת אזרחות ישראלית רק לפני כמה שנים). אתה הציונות הישנה והטובה. זו שהקימה את המדינה. אותה מדינה שהספיקו לה רק כמה עשרות שנים כדי לשכוח על מה ולמה הוקמה. יהונתן, סליחה.

תאריך:  01/11/2007   |   עודכן:  01/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יונתן פולארד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יהונתן, סליחה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אכן נושא ראוי
הרופא המגיב  |  1/11/07 14:03
2
כל כך נכון! עצוב להודות ל"ת
שי[  |  1/11/07 23:53
3
למידע על הפעילות למענו
אבי הלוי  |  23/11/07 15:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
חז"ל ציינו שלוש תכונות המאפיינות את עם ישראל: ביישנים, רחמנים וגומלי חסדים. אנחנו אוהבים לדבר על הראש היהודי ולהצביע בגאווה על מספר היהודים חתני פרס נובל. יפה מאוד, אבל לא זה העיקר ולא זה הייחוד האמיתי של עם ישראל
אהרון רול
תוך שעטתם של המורים להטבה המוצדקת של תנאי שכרם הזניחו השובתים את החשוב לא פחות והוא הרפורמה בחינוך
אליקים העצני
לקראת אנאפוליס היא מאלצת אותנו להתחייב מראש לסגת לקו הירוק, לחלק את ירושלים ולנקות את השטח המיועד לפלשתין מיהודים, כספורטאי הדורש את מדליית הזהב עוד טרם צאתו לבייג'ין
אלי וינוקור
זה כבר לא דבר נדיר. זה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו. פתאום, יום אחד, הכול הופך 'גדול עלינו', ואנחנו פשוט לא יודעים איך להתמודד עם זה. החיים היו יפים כל כך, אבל הכול, מסתבר, היה רק לכאורה. נא להכיר: הדיכאון - המגפה הנוכחית של העולם המערבי. במקום שבו לפסיכיאטרים נגמרות התשובות, לקבלה יש פתרון
עו"ד אופיר פלק
כאשר צוותי המשא-ומתן האמריקני והפלשתיני יעלו את נושא חלוקת העיר בפיסגת אנפוליס המתקרבת - על הצוות הישראלי לומר בגאון - מזרח אל.איי תחילה!
רשימות נוספות
פרס: אין לדבר על חלוקת ירושלים  /  איציק וולף
טענה: פרס הפליל את פולארד   /  רותי אברהם
שגריר ארה"ב: מתנצל על דבריי נגד פולארד  /  אריאל שמידברג
דרייפוס חי ונמק בכלא  /  אהרון רול
פולארד: הסיפור האמיתי  /  אריק פורסטר
יהונתן והשופט: פרק סיום?  /  אסתר פולארד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il