X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
שביתה איטלקית היא שביתה שבה כולם עובדים ממש לפי הספר, תג לתג. למדנו מהאיטלקים ששביתה איטלקית היא הצורה הכי נכונה לא לעשות דבר באופן הכי חוקי שישנו. ישראל כולה נמצאת בשביתה איטלקית ממש על-פי החוק
▪  ▪  ▪

החוק להגנת חושפי שחיתויות במדינת ישראל מאפשר למבקר המדינה להגן על אלו שעתידם הכללי, המקצועי ותוכניותיהם האישיות הועמדו בסכנה משהחליטו לחשוף שחיתות.
ירון זליכה, חשב האוצר, היה אמור ממילא, בתום הקדנציה, לעזוב את תפקידו. תוכניותיו הכלכליות הקרירה האישית שלו היו צריכה ממילא להביאו היום ועכשיו למקום אחר גם לו לא נמצא רבב שחיתות בממשלה. את השחיתות בפרשת בנק לאומי כבר חשף ואין לו מה להוסיף לפרשה מעצם המצאו בתפקיד שאינו יכול להוסיף מחוץ לתפקיד. כרגע עוסק ירון זליכה בגידוף בכל פה של הממונים עליו, של היועץ המשפטי שהוא חלק ממערכת אכיפת החוק, בשיבוש ולעג לכל סדרי מינהל תקינים באופן שאינו נוגע כלל למלחמה בשחיתות. הכול נעשה במסגרת החוק. מבקר המדינה, באופן חוקי לגמרה, דרדר את המינהל הציבורי התקין האפשרי לתהומות בלתי אפשריים לתפארת שלטון החוק ולתפארת מדינת ישראל.
ועדת וינוגרד נועדה לתת לעם ישראל תמונה מקיפה על מצב המדינה והתנהלות הממשלה במלחמת לבנון השנייה. הוועדה פועלת במסגרת החוק המעניק לה גם שיקול דעת רחב. אבל האקטיביזם השיפוטי גוזר את שיקול הדעת של הבג"צ גם במקומות שהחוק העניק אותו לאחרים.
מהרגע שבג"צ נענה לגחמותיה של ח"כ זהבה גלאון ונכנס לעובי הקורה של ועדת וינוגרד, חייב אות הוועדה להפיץ עדויות בוסר טרם זמנם הוא גזר חוסר רלוונטיות הולכת ומעמיקה על מסקנות הוועדה ועל הסיכוי לדיון ענייני בועדות הבאות. מאחר שאיש מאיתנו לא ראה את מלוא הקף התמונה נפל הציבור טרף לכותרות מרעישות ודמגוגיות של משפטים מקריים בעדותו של בכיר זה או אחר עד כדי טשטוש מוחלט של מהות הדיונים והסוגיות.
שעות בג"צ חסרות פרופורציה הושקעו בסוג המסקנות שהוועדה תסיק, במידת החשיפה המוקדמת הנדרשת של החומר לצורך הגנת הנפגעים האפשריים ועל המועד שבו יתפרסמו המסקנות. כל הסוגיות האלו נכללות בשיקול דעת הוועדה שכעת כבר איבדה ממשמעותה. הבג"צ, באופן חוקי לגמרי, דרדר את תהליך הסקת המסקנות של ועדת וינוגרד לתהום של חוסר רלוונטיות לתפארת שלטון החוק ולתפארת מדינת ישראל.
היועץ המשפטי לממשלה הוא חלק מתהליך ההחלטה של ממשלת ישראל. למרות שרוב החלטות הממשלה הם חפוזות ולא בדוקות כראוי, ההחלטה לנתר הדרגתית את החשמל בעזה התקבלה דווקא לאחר עבודת מטה מעמיקה כולל הבטיה המשפטיים. יש בה את ההבט הטקטי למצות כל אפשרות תגובה לפני מבצע צבאי מסובך מסוכן ורב דמים בעזה לצמצום ירי הקסאם. יש בה הבט אסטרטגי של ניתוק הדרגתי של האחריות האבסורדית, הכלכלית וההומנית, לרווחת עזה שתחת החמאס, המחויב להשמדת ישראל.
מאחר שעוד לא נמצאה בעולם הלא מושלם שלנו שיטת סנקציות שאינה פוגעת כלל האוכלוסיה יש בהחלטת ניתוק החשמל ההדרגתית לעזה גם מידה של פגיעה באוכלוסיית עזה, זו שהמליכה עליה את החמאס בבחירות דמוקרטיות למהדרין. לאחר שההחלטה פורסמה החליט היועץ ששיקול דעתו שלו, בטרם התקבלה ההחלטה, מצריך עיון נוסף והקפיא את ההחלטה. לא בכדי התגבר ירי הקסאם בשיעור מדהים לאחרונה. היועץ המשפטי לממשלה, באופן חוקי לגמרי, הביך את ממשלת ישראל ודרדר אותה לחוסר הברירה של מבצע צבאי בעזה ואסון לנו ולפלשתינים לתפארת שלטון החוק ולתפארת מדינת ישראל.
שביתה איטלקית היא שביתה שבה כולם עובדים ממש לפי הספר, תג לתג. למדנו מהאיטלקים ששביתה איטלקית היא הצורה הכי נכונה לא לעשות דבר באופן הכי חוקי שישנו. ישראל כולה נמצאת בשביתה איטלקית ממש על-פי החוק.
יש בחברה הישראלית הנחה שמערכת אכיפת החוק אינה חלק החברה הישראלית. שהיא טהורה, יסודית, חסרת פניות ועליונה בשיקוליה על פני הערב רב של ציבור הפוליטקאים המושחת וחסר האחריות ולא היא - הם כאחד האדם. המשפט: כוח משחית - כוח מוחלט משחית בצורה מוחלטת נכון גם למערכת אכיפת החוק במדינה.

תאריך:  01/11/2007   |   עודכן:  01/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלטון החוק
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
בוקר טוב :-)
מאיר דרום  |  1/11/07 13:38
2
דני רשף, אתה חלק מהבעיה
לא מהפתרון  |  1/11/07 14:39
3
ישנם מספר אנשים במדינה הזאת
מדינה שפנה  |  1/11/07 14:41
 
- צריך לשפוך דלי על כל העם. מספר ל"ת
אנשים זה לא מספיק  |  1/11/07 19:30
4
כל המדינה יועץ משפטי ל"ת
מזוז  |  1/11/07 22:41
5
שוחד משמן את המערכת.
יעילות מעל הכל  |  2/11/07 11:41
6
חבורת נוכלים בבית המשפט ל"ת
אסטרולוג  |  3/11/07 12:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יובל ברנדשטטר
בפקיעין חזר היס"מ למזרח התיכון. לא עוד ממלכתיות, לא עוד כל ישראל חברים. לא עוד גיבוי של המנהיגות הפנימית או של התקשורת. לא עוד כבוד לשוטרים או לממשלה, לסמכות או לרשות
עו"ד משה מכנס
בהכריזו כי אין היגיון בשיגור קסאמים ע"י חמאס, לאחר ה"הינתקות", העניק שמעון פרס לגיטימציה לשיגור קסאמים לפני ה"הינתקות", ולא הצליח להפריך את ההיגיון שבפעולות חמאס
יעל לוטן
יחסי ציבור בעידן החדש מחייבים את כולנו להיות יצירתיים יותר, מקצועיים יותר ומעודכנים כל דקה. כמו בהרבה תחומים בחיים גם לגבי תחום יחסי הציבור ישנם מיתוסים שחשוב להפריך ולספק את הנתונים האמיתיים לגביהם
עמוס שריג
עד כה רקמו ממשלות ישראל עשרות תוכניות למציאת פתרון לבעיות הבדואים. רקמו, אבל לא יישמו אותן. כתוצאה מכך נאלצים בדואים לכתת רגליהם עשרות ק"מ כדי ללמוד במוסד חינוכי ראוי או לקבל טיפול רפואי הולם
זאב קם
יהונתן פולארד, יהודי וציוני, גוסס לאיטו כבר 8,000 ימים, אי שם בכלא נידח בארה"ב. מדוע? רק כי אהב אהבת נפש את מדינת ישראל. באופן בלתי מוסבר הוא עדיין אוהב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il