X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זה לא סוד שיש הבדלים בין חשיבה ועשייה נשית לבין אחותה הגברית, כל חשיבה עם היתרונות והחסרונות שלה. מלי פולישוק מאמינה באיזון, היא לקחה את החשיבה הנשית שלה צעד אחד קדימה, והחליטה לעשות מעשה, להקים ולהוביל תנועה בחשיבה אחרת
▪  ▪  ▪

"מדינה עם חשיבה נשית", זאת הכותרת המופיעה על עלון התנועה החדשה "דרך אחרת". מדינה עם חשיבה נשית?! אפשר לומר שזה מסר מרתיע לכל מצ'ואיסט מתחיל, ולא רק...
"דרך אחרת" היא תנועה חדשה, ליברלית-הומאנית, שחרטה על דיגלה מסר מאד חשוב, איזון בין חשיבה נשית לחשיבה גברית בפוליטיקה הישראלית.
זה לא סוד שיש הבדלים בין חשיבה ועשייה נשית לבין אחותה הגברית, כל חשיבה עם היתרונות והחסרונות שלה. מלי פולישוק מאמינה באיזון, היא לקחה את החשיבה הנשית שלה צעד אחד קדימה, והחליטה לעשות מעשה, להקים ולהוביל תנועה בחשיבה אחרת.
את עו"ד מלי פולישוק הכרתי לפני כשנתיים, כחברת כנסת ובתפקיד יו"ר הוועדה לענייניי ביקורת המדינה. למרות מעמדה הרם, מלי פולישוק היתה בין חברי הכנסת היחידים/ות והבודדים/ות שנענו מיד לשמע מצוקת נכי צה"ל, נענתה ברצון להגיע ולהקשיב לתלונות נכי צה"ל גם בפורום נכי צה"ל באינטרנט, רשמה ולקחה לתשומת לבה את התלונות, למדה היטב את הנושא וזימנה ישיבה בוועדה לענייני ביקורת המדינה.
הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשותה התכנסה ודנה במצוקת נכי צה"ל ברצינות הראויה. הוזמנתי והגעתי לישיבת הוועדה, הגעתי סקפטי אך יצאתי מעודד, יו"ר הוועדה מלי פולישוק ניהלה את הישיבה בצורה עניינית, היא קלטה מיד מי סתם "מורח" אותה, מי (איך לומר זאת בעדינות) לא ממש דובר אמת, מי באמת מודע ורוצה באמת לשנות את המצב הבלתי נסבל, ומי באמת רוצה לעזור לאלה ש"המדינה חבה להם חוב מוסרי".
לא פעם ראיתי באמצעי התקשורת כיצד מתנהלות ישיבות של ועדות בכנסת, לא פעם חשתי בושה במה שראיתי, להפתעתי ישיבה זו התנהלה בדרך אחרת, באסרטיביות רכה, במיקוד הנושאים, בדרך נשית.
נכון, יש רבים שיתריסו ויגידו שנשים שרוצות ו-או מגיעות לתפקידים בכירים מאמצות להם אגרסיביות גברית ואף עולות על הגברים באגרסיביותן, בדרכן הן שוכחות את החמלה ואת אהבת האם שבהן התברכו, גם אני חוותי את התופעה הזאת לא פעם ובמיוחד באגף השיקום שם החמלה והרוך חייבים להיות ובשפע, לא כך מלי פולישוק, היא מקשיבה ועונה בסבלנות ובסובלנות לכל אחד, משיבה בתבונה וברוך נשי.
"דרך אחרת היא לא תנועת נשים" אומרת פולישוק ומוסיפה "אני לא אעמוד בראשות תנועה של נשים", היא הודפת כל ניסיון של נשים (בעיקר פמיניסטיות לצד גברים שמאמינים בדרך) הרוצות להקים תנועת נשים, פולישוק מאמינה בשוויון בין המינים ובשילוב חשיבה.
סביב פולישוק התגבשה חבורה עקשנית ואיכותית, יחד הם/ן מובילים מאבקים חברתיים כאשר אחד מהם הוא מנהור כביש 531 למען איכות הסביבה ומניעת פגיעה בבריאות הציבור. כחלק מפעילות התנועה מחתימים פעילי התנועה ברחבי הארץ את אזרחי המדינה על אמנה אזרחית וכתב אחריות אישית, בחתימתם מתחייבים החותמים לעצמם (!) שלא להצביע או לתמוך במפלגה שמנהיגיה חשודים בשחיתות. רעיון מקורי זה סוחף אחריו רבים מהאזרחים שאיכפת להם מהמדינה, אזרחים שהתייאשו מהעובדה שיש יותר מדיי חשדות וחקירות נגד הצמרת הפוליטית, שהבטחות הניתנות לפני הבחירות אינן מקוימות, אלה שבוחלים בתחושה הגוברת והולכת שאין עבור מי להצביע.
"זה לא נכון שכל הפוליטיקאים מושחתים", אומרת פולישוק, "ישנם חברי כנסת מהשמאל ומהימין שלא דבק בהם רבב, לא תמיד אני מסכימה עם הדעות שלהם כי אני יותר במרכז, אבל יש עבור מי להצביע ואני חושבת שכל אזרח חייב לממש את חובתו הלאומית ולהצביע בבחירות, ויותר מזה, כל מצביע חייב לממש את חובתו המוסרית ולהצביע עבור מפלגה שמנהיגיה אינם חשודים בשחיתות".
"דרך אחרת" מציבה לפני כל אזרח שאלות חשובות, שאלות שכל אחד עם היושרה האזרחית/אישית שלו ייתן את התשובה ביום הבחירות.

תאריך:  03/11/2007   |   עודכן:  03/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שוש ויג
"באמצעות כתיבתי אני מעוררת את "אוצרות האנרגיה שבתוכי"...
טובה ספרא
- לשבוע בין 2.11.07-8.11.2007
אברהם (פריצי) פריד
חוסר מין בעליון, הדחה בשלום ומינויים למחוזי    בין שכר לתדמית, מודעות הכזב של הממשלה והמלצת צל"ש למשטרה    וכמובן: תנחומים למורים
רון בריימן
90 שנים בדיוק לאחר הצהרת בלפור ההיסטורית נכנע המושחת בראשי הממשלות לתכתיבי מכחיש השואה אבו מאזן    ירידת הדורות
איילת פישביין
משרד הפנים הוא גיבור על ראשי רשויות חלשים    עם הרשויות החזקות הוא לא מתעסק בכלל ולא מדיח ראשי רשויות כושלים ומושחתים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il