X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האחריות של עסקים לחברה, כבר מזמן לא רק תרומה כספית ניתוח של תוצאות מחקר חדש מאירופה
▪  ▪  ▪

מגוון אירועי הצדקה וההתרמה של החגים שוב הסיטו את הזרקור ביחס לאחריות המגזר הפרטי לכיוון התרומה הכספית נטו. בעידן הרייטינג והרינגטון קל כנראה להסתנוור משורה תחתונה כספית ולהעלים עין מהשאלות המהותיות יותר בנוגע לאחריות החברתית של עסקים - corporate social responsibility - csr כפי שמקובל לכנותה בישראל.
שאלות כמו אחריות סביבתית, תנאי עבודה של העובדים והספקים וסוגיות של אתיקה וערכים. אלו לרוב סוגיות שקשה יותר למדוד את האימפקט המיידי שלהם ולבצע מעקב אחרי תוצאותיהם. לכן מנהלים רבים מעדיפים להצהיר הצהרות בנוגע לגובה התרומה לקהילה ולהתעלם מההשפעות העמוקות של פעילות חברתם על הסביבה האנושית והאקולוגית.
החשיבות של הנושאים הללו מתגלה בעיקר כשמשהו משתבש או מתגלה לציבור, כמו בפרשות זיהום הקישון במפרץ חיפה, מתן האופציות בבזק חוסר הויטמינים ברמדיה וכדו'.
אולם, בהתנהלות היומיומית, כאשר אין שערורייה תורנית חלק מהמנהלים מעדיפים לזרום בתוך הסטטוס קוו השקט ולא להפשיל את השרוולים ולטפל בסוגיות העמוקות באמת.
מעניין שדווקא באירופה המצב שונה ב-180 מעלות, ולראיה - בסקר שנערך החודש ע"י אוניברסיטת RSM בהולנד בו נשאלו 200 החברות הגדולות ביבשת בדבר הסוגיות המשמעותיות בתחום האחריות התאגידית, cr (עם השמטת ה-s), התברר כי התרומה לקהילה כבר מזמן ירדה לתחתית הרשימה וסוגיות ההשפעה על הסביבה והשקיפות העסקית צוינו כנושאים העיקריים בתחום האחריות התאגידית ולאחריהן סוגיית הסחר ההוגן וההעסקה ההוגנת כמו גם המלחמה בשחיתות.
אמנם בישראל אנו עדים לשיפור מסוים במצב כאשר חברות רבות, אם בגלל הרגולציה בעיקר בשוק ההון ואם בגלל חשיפתן לסטנדרטים העולמיים כלקוחות או כספקים, מפנימות את העובדה שתרומה לקהילה הנה רק קצה הקרחון של האחריות התאגידית ועליהן לעסוק במהרה וברצינות בכלל סוגיות האחריות העסקית. אך השיפור האמיתי יגיע אך ורק אם כלל מחזיקי העניין - כל אותם יחידים וארגונים המשפיעים ומושפעים מפעילות הפירמה יפעילו לחץ (כלקוחות, תקשורת או רגולטור) על הפירמות ובעיקר יפנו את תשומת הלב הציבורית והתקשורתית לסוגיות החשובות באמת.
רק אז ישכילו המנהלים הישראלים ליישר קו עם עמיתיהם מהעולם ולהתמודד עם האתגרים המהותיים ולא רק עם אלו שמעל פני המים.
וכן לא סתם נשמטה ה-s מה-csr שהיה מקובל לפני מספר שנים לתיאור התופעה, השמטתה מבהירה לכולם שנושאי האחריות הם בליבת העשייה העסקית ואינם יכולים להיות מקוטלגים בנישה חברתית. מנהלים בערוץ העסקי עיקרי נבחנים ע"י מחזיקי העניין בנושאי האחריות התאגידית השונים וציונים גבוהים במדדים אלו מהווים מדד לצמיחה ותחרותיות של פירמות.

הכותב הוא מנכ"ל goodvidion, עברי ורבין, המייעצת לעסקים בנושאי אחריות תאגידית.
תאריך:  06/11/2007   |   עודכן:  06/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
ואם בכול נגזר עלינו לסקר לוויות, אני ממליץ בכול פה לסקר את ההלוויות של אלה שנהרגו בתאונות דרכים, בין אם גרמו למות אחרים ובין אם הם נספו גם כן. או לפחות של צעירים שכול חייהם היו לפניהם. כאן לא מדובר בכבוד. כאן מדובר בלקח בכל הקשור לחיי אדם
יוני בן מנחם
ברור לכול כי הרשות הפלשתינית והנשיא מחמוד עבאס מחפשים "שעיר לעזאזל" להטיל עליו את האשמה למחדליהם
הרצל ובלפור חקק
משל על אסופי יתום ובת מלך יפה, ואיך כל זה מספר לנו סיפורה של גלות וסיפורה של גאולה. מבט ממרחק שנים על מדרש נפלא ביצירתו של הרב יוסף חיים, רב שהיה מגדולי יהדות בבל
בלפור חקק
היום נחשפו יהודי אתיופיה לכל החגים שלא נחגגו בארץ מוצאם: חנוכה, ט"ו בשבט, פורים, ל"ג בעומר, יום העצמאות ויום ירושלים. עם זאת הם מתמידים לעלות להר ציון ולחוג את חגם המיוחד
יהונתן דחוח-הלוי
ישראל צריכה על-פי המתווה הפלשתיני להשלים עם הקמת מדינה פלשתינית גזענית שאינה מכירה בזכות העם היהודי בארץ ישראל ולקבל פתרון, שמשמעותו התאבדות מדינית עם הפיכת המדינה היהודית לפלשתינית עם השינוי הדמוגראפי    זו מהות התפיסה של תוכנית השלבים של אש"ף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il