X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אלה פארי   |  אופטיקה עיניים
כחלק מתהליך ההסתגלות, קיים צורך להתאים את עדשות המגע המולטי-פוקאליות, תוך בירור צרכים ותיאום ציפיות אל מול הלקוח, היות שכאמור יש צורך להתפשר בראייה לרחוק או לקרוב
▪  ▪  ▪

מרבית בני 40 ומעלה סובלים מקושי במיקוד הראייה מקרוב, הנובע מהזדקנות הראייה (פרסביופיה). הדבר נובע מירידה בגמישות העדשה וביכולתה לבצע מיקוד ראייה לקרוב. שינוי זה גורם לכך שיותר ויותר בני גיל זה נזקקים למשקפי קריאה.
אלה אשר הרכיבו קודם-לכן משקפיים בשל קוצר ראייה, זקוקים מעתה למשקפיים בעלות עדשות מולטי-פוקאליות ומי שהורגלו בשימוש בעדשות מגע, מטעמי נוחות ושמירה על מראה צעיר, יעדיפו עדשות מולטי-פוקאליות.
ההסתגלות לשינוי בעדשות נובעת מן העובדה שהעין צריכה מעתה להסתגל לשני מוקדים - לרחוק ולקרוב. כחלק מתהליך ההסתגלות, קיים צורך להתאים את עדשות המגע המולטי-פוקאליות, תוך בירור צרכים ותיאום ציפיות אל מול הלקוח, היות שכאמור יש צורך להתפשר בראייה לרחוק או לקרוב.
ניתן לעצב עדשות מולטי-פוקאליות המאפשרות טווחי ראייה מגוונים. לדוגמא, אדם אשר עובד מול מחשב שעות רבות במהלך היום, על-מנת לסייע לו בהתאמת העדשות המולטי-פוקאליות, ניתן לו את התיקון האופטימלי לראייה מקרוב.
כיום מוצעות בשוק, עדשות מגע מולטי-פוקאליות מסוגים שונים: קשות, רכות, קבועות, חד-פעמיות חודשיות ויומיות. כמו-כן, ניתן לעצב את עדשות המגע ב-3 אופנים: עדשות סימולטניות (בו זמנית), מרכזיות ומתחלפות.
עדשה סימולטנית מעוצבת להתאמה מרכזית על הקרנית עם המרשם לקרוב ולרחוק החופף את האישון. בעדשה מרכזית, בחלקה המרכזי ממוקד הכוח לראייה מרחוק ובחלק ההיקפי יש הכוח לראייה מקרוב או להיפך. בעדשות המתחלפות המספר משתנה בכל מקום על העדשה.
סיבה נוספת לקושי בהסתגלות נעוצה בתופעת היובש בעיניים, המושפעת הן מגורמים סביבתיים כגון: מיזוג אוויר, ישיבה ממושכת מול מחשב, נטילת תרופות ועוד. תופעה זו עלולה להחמיר בקרב נשים בגיל המעבר עקב שינוים הורמונליים וניתן לפתרה באמצעות שימוש בטיפות הרטבה מלאכותיות המעניקות לחות לעין.
ההסתגלות לעדשות קשות איטית יותר, הן בקרב מרכיבי עדשות מגע רגילות והן בקרב מרכיבי עדשות מולטי-פוקאליות, ולכן ישנם מקרים בהם נמליץ על עדשות רכות.
כמו-כן, נמליץ על שימוש בעדשות חד-פעמיות על-פני עדשות מגע קבועות, מכיוון שאינן צוברות משקעים ולכן הן סטריליות יותר ומאפשרות טוב יותר לשמור על בריאות העיניים.
העדשות היומיות, מתאימות לאלה אשר בדרך-כלל מרכיבים משקפיים, אולם מעוניינים מדי פעם בפעם לשם הגיוון להרכיב עדשות מגע, יחד עם זאת מבלי לדאוג לטיפול ותחזוקה שלהן.
טכניקה נוספת לתיקון ראייה באמצעות עדשות מגע וניתוח להסרת משקפיים קרויה "מונוויז'ן" - בשיטה זו עין אחת מתוקנת לרחוק ועין שנייה מתוקנת למרחק הביניים ולקרוב.
ניתן להתאים עדשת מגע רגילה רכה או קשה למרחק ובעין השנייה משלבים עדשה מולטי-פוקאלית המאפשרת קריאה מול מחשב ועיתון. בדרך זו המוח מקבל שתי תמונות מ"שתי מצלמות" על הרשתית וממזג אותן לתמונה אחת בלי להזדקק למשקפי קריאה. במצב זה מצוי המטופל במצב של אי תלות במשקפים וניהנה מתפיסת מרחב מלאה ומשיתוף פעולה דו עייני, ובכך אינו מאבד את מימד עומק השדה.

מחברת המאמר הינה אופטומטריסטית בכירה ב"אופטיקה עיניים"
תאריך:  08/11/2007   |   עודכן:  08/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יובל ברנדשטטר
השאלה היא, האם בנוכחות שופטים שכאלו, תהיה ירושלים
ראובן ימרום
כל דורות ישראל שבין דור מתן התורה, ועד דור חורבן הבית, חיו בסוד ההשגה הרוחנית, אשר היא עיקרה של הדת. אולם עיקר גדול ונפלא זה, נשחק באלפיים שנות הגלות האחרונה. מה שהיה פעם טבוע בשורשה של האומה הישראלית, נראה לנו כעת בעוונותינו הרבים, כדבר זר, ערטילאי ובלתי ניתן להשגה ח"ו
שמואל קופר
יוסי מזרחי, כאשר נשאל על שריקות הבוז לרבין, הצביע על הבעיה האמיתית: "ילדים בני 12-13 עושים תחרות מי שותה יותר וודקה וכל יום יש דקירות"
דן בונבידה
שרת החינוך, הפרופ' יולי תמיר, חצתה קווים אדומים כשהחליטה שהנכבה (ציון האסון הפלשתיני בשל הקמת מדינת ישראל) תוכנס ללימודי ההיסטוריה, ובכך פגעה בכל תושבי המדינה עם דעותיה הפרו-ערביות
דן בונבידה
ההשתמטות מצה"ל היא בהחלט בעיה קשה, אבל על-רקע הטענות כלפי זמרים ואמנים שמשמתטים משירות, חשוב לזכור שמי שבעצם פתחה את הפתח להשתמטות, היא ממשלת ישראל שחוקקה את חוק טל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il