X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאמר תגובה לכנס שדרות שנערך השבוע
▪  ▪  ▪

בכנס שדרות התפרסם מחקר של פרופ' רפאלי שמצא ש-49% מתושבי המרכז, 54% מתושבי הצפון, ו-60% מתושבי הדרום אינם גולשים באינטרנט וכן התפרסמה עדות של צעיר תושב באר שבע, שאי הכרת המחשב מונעת ממנו להשיג עבודה מסודרת. הסקר מצא גם שאלה שאינם גולשים הינם בעלי הכנסה נמוכה ורובם מתגוררים בפריפריה. ממצא זה הוא מצב של ביצה ותרנגולת. יתכן ואחוז גבוה יותר יכול היה להיות בעל ידע במחשבים והיה גולש כיום באינטרנט אילו היתה ניתנת לו בילדותו גישה למחשב, וכיוון שכך משכורתו היתה היום גבוהה יותר.
השר ראלב מג'דלה הצהיר בכנס שדרות שהוא רואה את אחד התפקידים של משרדו להילחם בפער הדיגיטלי. בעולם הטכנולוגי של זמננו. השאלה היא כיצד נלחמים בפער זה?
אין חולק על החשיבות הרבה במחשוב כיתות בתי הספר ולימוד באמצעות המחשב. לדאבוננו, בבתי ספר רבים מוקצות בממוצע רק כשעתיים שבועיות לתלמיד בכיתת מחשבים, מה שתורם רק במעט לצמצום הפער. מציאות זו מדגישה את הצורך בפעילות לצמצום הפער הדיגיטאלי מחוץ לכותלי בתי הספר. ניתן לעשות זאת בשתי דרכים שונות ומשלימות. האחת- התקנת מחשבים במרכזים חברתיים והשנייה- התקנת מחשבים אישיים בבתי ילדים.
ההבדל המהותי בין שתי הגישות הוא שמחשב המותקן במרכז קהילתי משרת רק חלק מן הילדים וגם לאלה מוקצה זמן הפעלה מוגבל והשימוש בו מצומצם ליישומים שהותקנו בו מראש. היתרון הוא שניתן להגיע כך למספר רב של ילדים ולתת בכך מנה נוספת של נגישות למחשב. עד כה פעילויות בכיוון זה שנעשו במרכזי להב"ה הממשלתיים זכו להצלחה מוגבלת.
מחשב המותקן בבית הילד זמין לשימוש ככל שנזקקים לו, זמין לכל בני המשפחה, ומקנה למשתמש בו מיומנויות של טיפול עצמי במחשב לרבות התקנת תוכנה, חומרה ותיקונים בסיסיים של חומרה ותוכנה. למחשב בבית יש גם תפקיד חברתי כמלכד את המשפחה ואם הוא מחשב חדיש שמצויד בתוכנות חדשות הוא גם מהווה "יהלום שבכתר"- מקור לגאווה במשפחות מעוטות יכולת שלא זכו מעולם לראות מוצר חדיש בביתם. עובדה היא שלמעלה מ-90% מהמשפחות שקיבלו מחשב במסגרת "מחשב לכל ילד", רוכשות מכספן מחשב חדש כאשר הוא מתיישן. דהיינו, פעולת "הזריעה" עם מתן המחשב הראשון מביאה תוצאות. יש לנו בפרויקט דוגמאות לילדים ממשפחות שקבלו מחשב לפני שתים עשרה שנה והיום לומדים באקדמיה או עוסקים בהיי-טק.
לנו, קבוצת אנשי עסקים שהקימה את פרויקט "מחשב לכל ילד" לפני 12 שנה, היה ברור כבר אז שללא טיפול בפער דיגיטלי, יגרום פער זה לפצצה חברתית. אי הכרת המחשב במאה הנוכחית משולה לאנאלפביתיות במחצית המאה הקודמת. מהסיבות שהוזכרו, החלטנו להתמקד בחלוקת מחשבים בבתי הילדים. מחקרים בארץ ובעולם מלמדים כי שכבת הגיל הפורייה ביותר לקליטה ולשימוש בידע הינה ילדי ביה"ס היסודי, לכן החלטנו לבחור בקבוצת גיל זו. "מחשב לכל ילד" הינו היחיד הפועל בבתי הילדים, מדריך אותם בשימוש במחשב ובאינטרנט, מספק להם מגוון של תוכנות, גישה לאינטרנט וגם שירות טכני בבית הילד במשך 3 שנים.
משאבי הפרויקט מגיעים מתורמים, מהממשלה ומהשלטון המקומי. פנינו בקריאה לראשי ערים ומועצות מקומיות ברחבי הארץ להשתתף איתנו במימון הפרויקט והופתענו מהתגובה הנלהבת והנכונות להשתתף במימון. זה מובן כשראש עיר מתלהב מבניית בניין ציבור או פארק, כיוון שכולם רואים את התוצאה. אבל את המחשב שאנו מחלקים לא רואים בפרהסיה ולכן העובדה שבכל שנה יש לנו בקשות ללמעלה מ-10,000 מחשבים מעשרות ראשי ישובים מורה על הנכונות שיש בשלטון המקומי לצורך להילחם בתופעת הפער הדיגיטלי. רוב תקציב הפרויקט מגויס מתורמים, ומשרד ראש הממשלה שפרש את חסותו על הפעילות משתתף גם הוא במימון הפרויקט. עד כה הושקעו בפרויקט מעל 170 מיליון ש"ח. חילקנו למעלה מ-25,000 מחשבים, שמשרתים למעלה מ-70,000 ילדים, ב-138 ישובים, בהם כפרי מיעוטים ויישובים בהם מתגוררים משפחות חרדיות.

פרויקט "מחשב לכל ילד" הוקם בשנת 1995 ביוזמת אנשי עסקים מובילים בישראל, ובחסות ממשלת ישראל, בכדי להעניק מחשבים, ערכות תוכנה והדרכה לילדים שאין יד משפחתם משגת לרוכשם. מטרת הפרויקט - לאפשר לילדים משכבות מצוקה לרכוש מיומנויות שימוש במחשב והתחברות למאגרי מידע.
יו"ר פרויקט 'מחשב לכל ילד'.
תאריך:  14/11/2007   |   עודכן:  14/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושנה ויג
אלישע ינאי, אתה לא תוכל להבין ולא אצליח לשכנע אותך עד כמה משפיל להיות מורה בישראל ועד כמה משפיל לא לקבל משכורות כעבור חודש ימים של שביתה
הרצל חקק
את כוחם של העובדים שברו בעבר בפתיחת השוק לכוח העבודה הסיני. את הטקטסיל שברו, מה יהיה על הטקסטים בכיתות? שביתת המורים ושביתת סגל המרצים מלמדת אותנו מה יחס הממשלה לחינוך ולהשכלה הגבוהה. אחרי שהתופרת הסינית היתה פתרון לרסק את כוח העבודה, האם גם כאן ישלפו את הפתרון הבלתי נמנע - מורה סינית?
אליקים העצני
היסטוריונים ופילוסופים יחקרו את ההשפעה על האתוס הלאומי: כיצד יפגע הרס היישובים בערך ה"התיישבות", איך תפגע הפעלת צה"ל להגשמת חלומו הרטוב של השמאל בערך "הביטחון", ומה תעשה נטישת א"י התנ"כית לערך של אהבת המולדת
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין,
לאחרונה הורחבה האפשרות לתשלום מס בשיעור של 10% על הכנסה משכר דירה, וזאת במסגרת תיקון חקיקה המאפשר את דחיית מועד התשלום. להלן נסקור את תנאי הזכאות לשיעור המופחת ונציע עצות פרקטיות
יהונתן דחוח-הלוי
הליכה שבי אחר "קולות השווא המתונים" משחקת לידי תנועת החמאס, החותרת להשתלט באופן בלעדי על הייצוג של העם הפלשתיני ולהקים מדינת הלכה איסלאמית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il