X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הפרופסור אהרן ברק מודיע לשר פרידמן שבלי ביקורת שיפוטית אנו נהיה חור שחור, ורציתי לשאול את הפרופסור ברק האם הביקורת השיפוטית של יורשתו היום איננה חור שחור אחד גדול
▪  ▪  ▪
ברק. השאיר ואקום

כן, מוסד הדגל של הפרופסור ברק, בית המשפט העליון בירושלים פושט רגל. מוסד הדגל, פושט רגל. בת טיפוחיו של ברק, הנשיאה ביניש, משחירה את המוסד הזה, ללא הכר, בית המשפט העליון איבד את אמון הציבור.
אם בעבר הותקף בית המשפט העליון על-ידי גורמים שוליים יחסית (מבחינה כמותית) הרי שהיום המתקפה היא חזיתית, הממשלה, הכנסת, עורכי דין רבים והציבור הרחב.
אז מה קרה לבית המשפט העליון בשנתיים האחרונות, שדירדר כל כך את מצבו?
קרו שני דברים, האחד שאהרן ברק פרש, וכאשר מנהיג כריזמטי ורב פעלים פורש, תמיד הוא משאיר איזה ואקום מאחוריו שכל מתנגדיו בעבר, ששתקו כמו דגים במהלך כהונתו, מנסים למלא, והדבר השני הוא שיורשתו של הפרופסור ברק, כובד הנשיאה ביניש, לא מצליחה בשום פנים ואופן למלא את הואקום הזה, אין לה, ומעולם לא היו לה הכישורים לכך.
בית המשפט העליון של השנתיים האחרונות, לא רק שלא סותם את הפער הענק בערעורים, וכאן באתר מעידים עורכי דין על נאשמים היושבים בבתי הסוהר שנה ושנתיים בהמתנה לערעור בעליון, אלא הוא משחית זמנו על דברים שאסור לו להתעסק בהם, אך יש בהם הרבה יותר "הילה", הרבה יותר עיתונות – וכנראה בית המשפט מעדיף רייטינג על צדק.
במהלך המלחמה, החליט בית המשפט העליון בהרכב בראשות השופטת ביניש בעד מדיניות הממשלה, אך בניגוד קיצוני לחוק יסוד הממשלה, הכיצד?, ונזכור שהשופטת ביניש לא הייתה אז נשיאה עדיין, היא הייתה מועמדת, והיתה מאוד מאוד זקוקה לסיוע השרים בוועדה למינוי לשופטים, סיוע שאכן קיבלה בדיעבד, אז איך היא ישבה כלל בהרכב שקיבל אותה החלטה?
בשנה האחרונה עסק בית המשפט העליון בעתירות רבות נגד ועדת וינוגרד ואשר עסקו באופן ניהול העבודה על-ידי הוועדה, בשיטות ההגנה על הנפגעים האפשריים ובתכולתו של הדוח הסופי, אך ועדת וינוגרד היא גוף כעין שיפוטי אשר אסור כלל להתערב בעבודתה אלא אם הגיעה לשלב של בשלות סופית, היינו מסירת דוחות לגוף הממנה, אז מדוע לשרוף כל כך הרבה כסף וזמן על דברים בטלים, הנמצאים בסמכות הוועדה, וכל התערבות בהם אסורה בתכלית? ברור הרי שחייבים אנו להמתין בסבלנות לדוחות, ואז אם יהיו השגות לאזרחים על תוכן הדוחות תוגשנה עתירות ותידונה כדת וכדין.
כמה ערעורים היה אפשר לשמוע במקום ההתעסקות חסרת התכלית והמזיקה בוועדת וינוגרד, 10, 20?? אבל עם וינוגרד מקבלים כותרות, וערעורים? ואנשים שאולי יושבים בכלא על לא עוול בכפם, את מי זה מעניין??
בג"צ חייב את ממשלת ישראל התחייבות בלתי ריאלית לחלוטין למגן עד תחילת שנת הלימודים שחלפה את מוסדות החינוך של שדרות. ודאי שמוסדות החינוך חייבים להיות מוגנים, אך החלטות בית המשפט חייבות להיות קשורות לקרקע המציאות, ולא ניתן לקבל החלטות אשר אין בשום פנים ואופן כל דרך לבצען, ואז במחטף משפטי ערב פתיחת שנת הלימודים לבטל אותן החלטות במטרה לצאת מהסיפור הזה רק בשן ועין (ולא עם בקשה על-פי פקודת בזיון בית המשפט).
הפרופסור ברק, בלי משפט אנו בחור שחור, ועם המשפט הזה של ימינו אלה אנו בחור שחור, בית המשפט בראשות ביניש אינו שוקל את השיקולים הנכונים, אינו נותן משקלים ראויים לשיקולים שהוא שוקל, לו הייתה ערכאה סבירה מעליו, היא היתה מבטלת את מרבית החלטותיו.
ואם ממילא אנו בחור שחור אז עדיף שנהיה בחור שחור הנכפה מבחוץ, על-ידי הממשלה, מאשר נהיה בחור שחור שאותו יוצרת מערכת המשפט בעצמה.

תאריך:  17/11/2007   |   עודכן:  17/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חור שחור בירושלים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בג"ץ נכשל - מספר הערעורים הולך ל"ת
מוטי קןפר  |  17/11/07 19:23
2
מסמנים אותך אחר הקלעים ורודפים
ברקת  |  17/11/07 21:41
3
בג"ץ נכשל - מספר הערעורים הולך
מוטי קופר  |  18/11/07 08:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
כך טוען מנהיג האחים המוסלמים, שהכחיש את קיומה של השואה ועתה מכחיש שאל-קאעידה ביצעו פיגועים בניו-יורק    לדבריו "ממשל בוש יצר את הארגון כדי לתרץ שאיפות אימפריאליסטיות"
רותי אברהם
נאשם שהורשעו בגין איומים וחבלה מחמירה, קיבל עונש של שלושה שבועות עבודות שירות, משום שחבריו הם שוטרים
טובה ספרא
לשבוע שבין 16.11.2007-22.11.2007
שושנה ויג
כבר יותר מחודש ימים מסתובבים המורים ברחובות הערים הגדולות    הפעם לא אדבר על מה תובעים המורים    במוצאי שבת אגיע לתמוך בהם בכיכר
אברהם (פריצי) פריד
על הגולם מפראג והצדיק מנמיביה    על מפגשים מסוכנים וציידי החלקיקים    על יושרת הפרקליט ומשבר הבג"צ    וגם עצה אחרונה למורים    ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il