X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
שביתת הסגל האקדמי הבכיר מסתמנת ככישלון תקשורתי מוחץ. בעידן בו מאבקים ציבוריים מוכרעים רק באמצעות גיוס תמיכת דעת הקהל, ראשי הסגל האקדמי הבכיר יצאו למאבק ללא אסטרטגיה תקשורתית ברורה וללא ניהול יחסי ציבור נכונים. לפי כך הם הפסידו את דעת הקהל, שבעידן הפוליטיקה הפופוליסטית רק לה יש השפעה על החלטות הפוליטיקאים
▪  ▪  ▪

שביתת הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות מתנהלת כבר חמישה שבועות. אולם, סיומה לא נראה באופק והגרוע מכל - מבחינתי ומבחינת העולם האקדמי הישראלי - סיומה המוצלח לא נראה אפילו באופק המרוחק.
אני מצטער לקבוע, אבל עד כה ראשי הסגל האקדמי נחלו כישלון צורב בשדה הקרב החשוב ביותר לניהול כל שביתה: והוא לא בוועדת החינוך של הכנסת המתמחה בהנפקת כותרות פופוליסטיות, והוא לא בחדרי משרד האוצר ששוכניהם שרויים באורח קבע בחלומות בהקיץ ניאו-ליברליים, אלא ששביתת הסגל האקדמי נוצחה באופן מוחץ בשדה הקרב על דעת הקהל. רק בשדה הזה, רק באמצעות גיוס התמיכה והבנה הציבורית ורק ע"י הפעלת לחצים מלטה ע"י הציבור (ראו נא את ההפגנה המורים במוצ"ש בתל אביב), ניתן להוביל את הפוליטיקאים הממונים על פקידי האוצר להסכים לדרישות הצודקות של הסגל הבכיר.
עם אנשי האוצר חובה לדבר על ההסכם הקיבוצי שפג, עם אנשי האוצר חובה לצלול לים המספרים המשקפים את האינפלציה, את הזליגה, את השחיקה, את הפסיקה ואת הירידה הריאלית בהכנסה הפנויה- כן, עם הנושאים האלה יש להכנס לבניין עם צמחייה המטפסת בקריית הממשלה בירושלים. אבל, כדי לזכות בדעת הקהל, כדי לגייס את דעת הקהל, יש להציג לציבור לא את תלושי משכורת, אלא את תמונת המצב העגומה של האקדמיה הישראלית.
נכון לרגע זה, רוב הציבור כלל אינו מבין מדוע קבוצה מצומצמת של מספר אלפי אנשים הנתפסים כמשתייכים לאליטה, דורשים תוספת המשתווה למשכורת חודשית של מורה בתיכון? בראייתי, ראשי המאבק נכשלו בהסברה של מטרת השביתה האמתית והיא איננה "עוד כסף בתלוש" - כפי מחדירים בהצלחה מרובה ספינולוגים מקצועיים העובדים בשירות משרד האוצר, אלא מטרת השביתה היא להציל ולשמר את משאב הטבע היחיד שקיים בארץ הזאת - את ההון אנושי שלה.
ראשי הסגל האקדמי הבכיר יצאו למאבק זה ללא אסטרטגיה תקשורתית ברורה, ללא ניהול יחסי ציבורי נכונים ולכן הפסידו את דעת הקהל. ברי הדבר, כי במציאות תקשורתית של היום בלתי אפשרי לנצח במאבק ציבורי כלשהו, מבלי שהציבור מוזן באמצעות כלי התקשורת במסרים המחזקים את יעדי המאבק. וזאת במיוחד, כאשר הצד היריב פועל ללא לאות בשדה התקשורתי, מציף אותו בחלקי נתונים הנוחים לו ומצייר אותנו כרודפי בצע ללא תקנה. אסור היה להותיר את הזירה התקשורתית לפקידי האוצר ותומכיהם הגלויים והסמויים. חובה היתה, בטרם ההכרזה על השביתה, לבנות אסטרטגיה תקשורתית הולמת ולהעזר ביועצים ואנשי יחסי הציבור על-מנת להוציאה לפועל.
אנשי מקצוע אלה מתמחים בזיהוי ובזיקוק פרטי המידע הרלוונטיים, בתרגומם הנכון למסר תקשורתי חד ובהעברה בצורה מתוחכמת לכלי התקשורת השונים. היועצים היו ממסגרים את המאבק הנוכחי לא כמאבק על הנטו בתלוש - כפי שהוא מוצג היום אפילו ע"י הסגל הבכיר עצמו - אלא כמאבק על עתיד ההשכלה הגבוהה ועתיד ההון האנושי בארץ הזאת, כמאבק לבלימת "בריחת המוחות", כמאבק לעידוד מצוינות, כמאבק לקידום המדע הישראלי שתרומתו היא חסרת תקדים לכלכלה, רפואה וטכנולוגיה, כמאבק לביצור מעמדה של הקהילייה האקדמית הישראלית בקרב עמיתיהם בחו"ל, ועוד עוד.
אך עד כה, שביתת המרצים מהווה דוגמא לניהול תקשורתי כושל של מאבקים ציבוריים בגלל התעלמות מתפקידה המכריע של דעת הקהל וחוסר הבנה שמאבקים מוכרעים באמצעות גיוס תמיכה ציבורית. בעידן בו אנו חיים, אוזנם של פוליטיקאים כרויה רק לסקרי סוף השבוע ועל סקרי סוף השבוע ניתן להשפיע ישירות ע"י התנהלות תקשורתית נכונה ושימוש ביחסי הציבור. עצה לי לכל שובת ומנהל מאבק מתחיל: בעידן הפופוליזם, התנהג כפופוליסט.

חבר סגל אקדמי זוטר במחלקה לסוציולוגיה ובמחלקה למנהל עסקים באונ' בן-גוריון בנגב.
תאריך:  21/11/2007   |   עודכן:  21/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ככה לא עושים שביתה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
עצוב, אבל הכותב צודק ל"ת
דן מחיפה  |  21/11/07 17:08
2
קשה להם להציג נתוני מצוקה..
לירון ס  |  21/11/07 18:09
3
כל מילה חקוקה בסלע... ל"ת
שגיב.  |  21/11/07 19:59
4
עמיתיי, צאו מאדישות!
מרצה   |  22/11/07 01:55
5
אהבתי את הסוף ל"ת
סטודנט מושבת  |  23/11/07 04:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד חיים קליר
אביה של חיילת נפטר. החיילת לא ידעה על זכותה לקצבת שארים ולכן לא הגישה את התביעה במועד החוקי: תוך 12 חודש מיום פטירת אביה. האם הגשת התביעה באיחור שוללת את זכותה? את התשובה נותן השופט יוסף יוספי, מבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע
שחר גייגר מאור
כדי שמנהלים יבחרו בפתרונות ירוקים לארגונים שלהם, על הפתרונות לדבר בשפה שתהיה מקובלת על העולם העסקי
מערכת PCאון
מיקרוסופט אומנם שחררה גרסת ניסיון ל-SP3 של XP, אך העידכון עצמו ייצא רק במחצית הראשונה של 2008, אם לא יהיו דחיות נוספות
צבי גיל
רעיי ואנוכי שעומדים בראש הפרויקט של תרומת ניצולי השואה להקמת המדינה ולביסוסה עושים מאמצים בלתי נלאים כדי שפרק זה בהגדה של התקומה ישולב במסגרת האירועים במלאת 60 שנה להקמת המדינה
נעמי טל
זו אינה תחילתה של בדיחה, משום שכידוע בעולם העסקים נהוג להעניק מתנות כמחווה לשיפור קשרים, הבעת הערכה תודה או סגירת עסקות    בקשרים עסקיים בינלאומיים חשוב להכיר את התרבות והמנהגים של אלו להם אנו רוצים להעניק את המתנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il