חברות המעוניינות להצליח בקרב דור ה-Y, גילאי 18-27, חייבות לקחת בחשבון כי דור זה רואה בטכנולוגיה כחלק מחייו, שואב את המידע שלו מהרשת, פעיל ברשתות חברתיות ומשתמש כבד בשרותים סלולריים. כך עולה ממחקר מקיף שביצעה חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית פורסטר ריסרץ'. המחקר הקיף קרוב לחמישים אלף נחקרים ובדק את ההבדלים הבין-דורים בהרגלי הצריכה.
עניין של טעם מן הסקר עולה כי דור ה-Y צורך מוצרי אופנה, בידור וטכנולוגיה הרבה מעבר לדורות הקודמים לו. הצעירים מחפשים אמצעים להתהדר ולהציג את טעמם וסגנונם הייחודי בקרב חבריהם, מחפשים דרכים חדשות לבדר את עצמם ומשקיעים זמן רב בבילוי עם חברים. הדור הזה אף רואה את הטכנולוגיה כחלק בלתי נפרד מחייו. כך 51% ענו כי הם אוהבים טכנולוגיה לעומת 35% בלבד בקרב הדור של גילאי 28-41 ו-29% מקרב גילאי 42-51.
עוד עולה כי צעירי דור ה-Y מושפעים באופן משמעותי הרבה יותר מאחרים על-ידי מה שהם תופסים כאופנתי וטרנדי. בחיפושיהם אחר הדבר האופנתי הבא מוכנים להתנסות בדברים חדשים, נעזרים בהמלצות של חברים ומשפחה ומושפעים רבות מפרסום.
כוח האינטרנט הדוח ממליץ לחברות לעדכן לעיתים קרובות את המידע באתרי האינטרנט שלהם. הדוח ממליץ לחברות לשלב פעילויות "לייף סטייל" באינטרנט ומחוצה לה כגון אירועי ספורט או מוזיקה המוניים.
כאשר מדובר על מוצרים דיגיטלים, דור ה-Y והדור שלפניו (גילאי 28-41) נמצאים בראש רשימת הצרכנים. דור ה-Y הוא הצרכן המשמעותי ביותר לקונסולות משחקים, נגני 3MP ולמחשבים ניידים. הדוח של פורסטר מציע לחברות להציע כמה שיותר מדיה להורדה כגון סרטים, שירים, משחקים ועוד.
מתוך הסקר עולה שבני דור ה-Y קוראים הרבה פחות חומר מודפס מדורות אחרים ומקורות המידע העיקריים עבורם הם רשת אינטרנט ומידע מקוון.
עולם הסלולר משמעותי במיוחד לדור ה-Y. מכשירי הטלפון הסלולרי הם הרבה יותר מעוד מכשיר טלפון. הצרכנים הצעירים הם המשתמשים הכבדים ביותר להודעות סמס, הודעות תמונה, הורדת רינגטונים וקובצי מוזיקה וכן החלפת מסרים מידיים. 72% מהנשאלים המשתייכים לדור ה-Y שולחים הודעות SMS, כ-40% שולחים הודעות MMS (תמונות) ו-40% מורידים רינגטונים.
מה קורה בישראל? מרלין שחם, מנכ"לית פורסטר ריסרץ' ישראל מציינת כי נראה שבישראל, חברות רבות משקיעות משאבי פרסום ושיווק רבים בצעירים עד גיל 18 אולם פחות מבדלים את המסרים השיווקים שלהם אל דור ה-Y הישראלי.
שחם מציינת כי הנהירה הישראלית לרשתות החברתיות האמריקניות כמו פייסבוק, כמו גם הצלחתם של המותגים האמריקנים בישראל, מסמלים עד כמה הרגלי הצריכה הישראלי דומים לאלו האמריקנים.