X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נאום אלטרנטיבי, מחובר יותר למציאות, שעל ראש הממשלה שלנו לשאת באנאפוליס
▪  ▪  ▪

גבירותי ורבותי הנשיאים, ראשי הממשלה יושבי הראש והשרים, ברשותכם אפנה את נאומי לציבור. ראשית ברצוני לפנות לציבור הרחב בכול העולם ובהם גם הבוחרים שלכם ושלי, ולהתנצל בפניהם שלמרות הפורום המכובד והרחב שמקדיש את זמנו לוועידה וכבר הקדיש להכנתה חודשים רבים, אנו לא נעסוק בוועידה זו בנושאים הבוערים שנוגעים באמת לחייהם של אנשים רבים.
אני מתנצל מראש שלא נעסוק בוועידה במצבם של הנטבחים בדארפור, משום שאיננו נוהגים להציל קורבנות של לאומנות ערבית, אנו נוהגים רק לסייע להגברת הלאומנות הערבית במקומות נוספים בעולם. אנו גם לא נעסוק בסכנות הנובעות לאנושות מהאפשרות שנשק גרעיני יגיע לידיהם של מנהיגים מוכי טרוף דתי, אם כתוצאה מהעשרת האורניום באירן, או כתוצאה מנפילת הנשק הגרעיני הפקיסטני בידיים כאלה כתוצאה מהתמוטטות המשטר שם.
אין לנו מושג כיצד אפשר למנוע זאת, ולכן אנו מעדיפים לעסוק בנושאים אחרים, שגם בהם קרוב לוודאי שלא נביא תועלת, אבל פיתחנו לגביהם אוצר מילים מכובסות עשיר, וכך נוכל תמיד למרוח אתכם במילים אלה ולמכור לכם סיסמאות נבובות כמו - שעצם קיום הוועידה מהווה התקדמות.
בקשת מחילה מיוחדת ברצוני להפנות לבני עמי, שעקב הקדשת מלוא זמני לוועידה לא הצלחתי למצוא במשך חודשים רבים אפילו יום או יומיים כדי לטפל בנושאים שחשובים לכם כמו שביתת ארגון המורים שבעטיה ילדיכם מובטלים מלימודים כבר 48 יום - שיא של כול הזמנים. אבל בעניין הזה אתם יכולים לבוא בטענות ליועצי התקשורת שלי שאמרו לי שספינים עדיפים על מעורבות אמיתית בנושא.
אני משער שלציבור של תושבי שדרות והישובים שבסביבתה אין שום אשליות לגבי הטיפול בבעיית הקסאמים בוועידה זו. הם הרי לא מצפים שאחרי ש-6 שנים לא נעשתה שום פעולה יעילה כדי להפסיק את הירי, הדיון העקר שאנו עומדים לנהל בעיר השלווה והמרוחקת הזו ישפיע על הנעשה בשטח, במיוחד כשלאיש ממשתתפי הוועידה הזו אין נכונות לעצור את התגברות התחמשותו. אך אם במקרה עקב הרצון של העזתים לפגוע בשלוות הוועידה שלנו, הם יגבירו את קצב שיגור הקסאמים או את דיוקם, לא נותר לי אלא להביע מראש את התנצלותי בפני אותם תושבים שלא יזכו לחיות עד תום הוועידה.
אני יודע שלא תאמינו לי, אבל אני גם לא רואה שום סיכוי שבוועידה זו יקודם נושא חיילנו החטופים. אנחנו אפילו לא דרשנו שקיום החלטת האו"ם בנושא יהיה תנאי לשיתופה של לבנון בוועידה הזו. אני יודע שאתם מצפים מראש הממשלה שלכם לטפל בבעיות כאלה, אבל זה ממש לא על סדר היום ועמכם הסליחה.
לא שזה מהווה איזה שהוא תרוץ או נחמה, אבל תדעו לכם שגם המנהיגים האחרים בוועידה זו לא ממש יטפלו בבעיות של העם שלהם. טוב, לא חשבתם שנציגי אירופה או רוסיה יעשו משהו קונסטרוקטיבי בוועידה כזו. הכנסת מקלות בגלגלים של כל יוזמה אמריקנית ממש לא מועילה לאיש מבני עמם. אבל גם נציגי מצרים ירדן וסעודיה, לא באו לוועידה זו כדי לקדם את הדמוקרטיזציה של ארצותיהם, או כדי לטכס עצה כיצד מטפלים בהקצנה הדתית המאיימת לפגוע בראש ובראשונה ביציבות מדינותיהם. אפילו האיש המציג את עצמו כראש הראשות הפלשתינית, לא מתכוון לדאוג לבוחריו למקומות עבודה, או לשיקום. במקום זאת הוא יציע את ההצעות הכי לא מעשיות כדי להנציח את בעיית הפליטים, וימכור להם חלומות לאומניים שרק יסבכו אותם בעוד צרות.
לבסוף, עם כול המוכנות הנאיבית שלי לוויתורים כואבים, רציתי שתדעו, שאני מוכן לוויתורים כואבים רק כשמדובר בביטחון שלכם. שמעתי על החקירות שמתנהלות נגדי בנושאים שונים, אז רציתי שתדעו - אני לא מתכוון לוותר כול כך בקלות על מקום העבודה שלי. זו בדיוק הסיבה שבגללה טרחתי להפנות את כל תשומת הלב של אמצעי התקשורת למקום הפסטורלי הזה, במקום להניח להם להמשיך לעסוק בנושאים, שעלולים להביא לאובדן משרתי חס וחלילה.

תאריך:  26/11/2007   |   עודכן:  26/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאום אלטרנטיבי לאנאפוליס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אנפוליס-עוד צעד באג'נדה שלנו
ע.ג1  |  27/11/07 11:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רוני אלוני-סדובניק
אנחנו רוצות הנפקה בבורסה, קרנות מעו"ף והשקעות סולידיות. גם אנחנו רוצות עיתון כלכלי שיסביר לנו וישתף אותנו בטיפים בורסאיים, גם אנו רוצות לעשות הרבה כסף. ביג טיים. אם יהיה לנו הנשים, כסף גדול. אף אחד לא יעיז להתעסק איתנו, וכל דרישותנו לשיוויון יסתדרו - תאמינו לי - תוך זמן קצר מאד ובלי שום ויכוח
בצלאל לביא
מאכזב מאוד להיווכח שאחרי כל כך הרבה הפרטות וחקיקות שנועדו לחסל את הפרוטקציוניזם הזכור לשמצה, נותרו איים כל כך גדולים שעדיין מקננים בהם מפגעים במספרים כה מבהילים
ראובן ימרום
בשבועות האחרונים הטבע מספק כותרות בלי סוף, עם גלי ענק בבריטניה ובגרמניה, שיטפונות קשים בקולומביה, שלושת אלפים הרוגים ומאות נעדרים בשיטפונות בבנגלדש, רעידות אדמה עזות בצ'ילה ואקוודור, ופחות עזות אצלנו. האחריות לכל אלו מונחת על כתפי האדם
שמואל קופר
בלייר מגלה לראשונה שאמונתו בבורא עולם הכתיבה את מדיניותו כראש ממשלה. לא דיבר על כך כפוליטיקאי כי היה "מצטייר בעיני הבוחר כמשוגע"
ראובן לייב
שיטת הבישול החדשה, שהיא המילה האחרונה בעולם הקולינרי, כבשה את לבו של שף-צמרת ישראלי ואומצה בחום במסעדת "ברקרולה" בכפר סבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il