X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"אי אפשר ללחוץ יד עם אגרוף קמוץ" (אינדירה גנדי)
▪  ▪  ▪

בעיירה הציורית אנאפוליס שבוושינגטון יושב לו ראש הממשלה עם חברי המשלחת הישראלית לוועידה. בעוד שעות ספורות ייפגש עם אבו-מאזן ולאחר מכן יחלו סבבי הדיונים. הנחת היסוד של כולנו היא כי המשלחת מגיעה לוועידה עם משנת משא-ומתן סדורה וברורה, אולם יש לזכור כי בתוך כל מערכת שיקולים ואינטרסים חבויים גם מניעים פנימיים, פוליטיים, ואישיים.
לאורך השנים ראינו מקרים רבים שבהם בגלל חוסר הבנה של תהליך המו"מ או בגלל היתקעות בנורמות מקובלות הסתיימו הדיונים בלא כלום או גרוע מכך, בהתפרצויות איבה מחודשות. אז איך לא מפוצצים גם את ההזדמנות הזאת בגלל ניהול גרוע של משא-ומתן? כי כפי שאמר דונלד וו. ויניקוט: "אם תמשיך לעשות את מה שעשית, תמשיך לקבל את מה שקיבלת".
להלן מספר רעיונות לניהול משא-ומתן על-פי עקרונות היסוד של האינטליגנציה הרגשית:
בכל תרגיל של שברים צריך בסופו של דבר למצוא את המכנה המשותף, רחב ככל שיהיה, ומשם להתחיל לחבר. גם משא-ומתן חייב להיות מבוסס על אינטרסים משותפים ושאיפה לתועלת הדדית.
הגדירו לעצמכם מה אתם רוצים להשיג ולמה אלו הן המטרות שלכם ברגע שעברתם את השלב הזה תתפנו למצוא את הדרך להגיע למטרות והדרכים יהיו יצירתיות יותר. בנוסף, הגדירו מה הם הנושאים בהם תהיו מוכנים להתפשר וללכת לקראת שותפיכם למו"מ.
אל תגיעו לשולחן הדיונים ברוח קרב - זכרו: משא-ומתן הוא כמו ראי - מה שאתם עושים או אומרים משתקף בפעולות ובתגובות של הצד השני. שתפו פעולה עם הצד השני כדי ליצור אווירה בונה והבנה משותפת של התכלית שלשמה נפגשתם. תכלית זו גדולה מסך שני הצדדים.
נסו לחשוב לא מה אתם מפסידים אלא מה תרוויחו יחד, כשכל צד יודע מה המחיר שהוא מוכן לשלם.
זכרו שאף אחד אינו אוהב לראות עצמו כ"לוזר" אם תצאו מהדיון כמנצחים הרי שהשותפים שלכם יראו עצמם כמפסידים וההסכמות שאליהן הגעתם לא יחזיקו מעמד. לכל צד יש את האמת שלו ולכן עלינו כשותפים לתהליך להבין את האמת של האחר.
פעלו מתוך גמישות מחשבתית. עקרונות הם דבר יפה מאוד, החכמה היא לדעת לזהות היכן העמידה עליהם מקדמת אתכם והיכן היא מעכבת אתכם ולפעול בהתאם.
במקום להתחרות ולפגוע זה בזה, יש לנסות ולמצוא את המטרה המשותפת לשני הצדדים ואז לפעול במשותף כדי להתקדם לקראתה.
שבו באותו הצד של השולחן, כדי שתוכלו לעבוד יחד אל מול המטרה המשותפת. תמיד עדיף שולחן עגול מאשר שולחן שבו יושבים זה מול זה.
נסו ללמוד ולהבין את המניעים והתרבות של הצד השני ודעו היכן עוברים הגבולות. לעתים תנועת יד לא מכוונת, הערה שאינה במקומה או מה שנראה לכם כדחיפה חברית לתוך חדר הדיונים יהיו אלה שישברו את הכלים.

הכותבת היא מנכ"ל המרכז לאינטליגנציה רגשית. מרצה בקורסים לפיתוח מנהלים באוניברסיטאות, מובילה תהליכי פיתוח בארגונים עסקיים, במגזר הציבורי ובמגזר החינוכי ויועצת לחברות מהגדולות במשק ופעילה בקידום תהליכים בתחום החברתי.
תאריך:  27/11/2007   |   עודכן:  27/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמואל קופר
הפסיקה המנומקת היום של בית הדין הארצי לעבודה בעניין חוק שעות עבודה ומנוחה צפויה ככל הנראה להיזרק לפח האשפה הנקרא "מדינת חוק", כמו שהיה במקרה של הקיבוצים
ראובן לייב
המורה והצייר חנן לוי, מתל אביב, מוכיח כי בעקשנות ובהתמדה אפשר לתקן עיוותים הנגרמים לאזרח הקטן על-ידי הרשויות
עו"ד אברהם פכטר
כאשר מופיעה רפורמה במערכה הראשונה - מובטח פיצוץ במערכה השלישית. האם מודבר במלחמת עקרונות אג'נדות, תפיסות עולם - או מלחמת אגו ונקמנות? כמו שני אריות הנלחמים על שטחי מחייה - פרידמן על שינוים - ביניש על סטטוס קוו. כמו בתקופת ברק
אלעזר לוין
ביהמ"ש אישר הפיכת תביעה של פרטיים נגד החברה, על העלאה שלא כדין של פרמיות, לתביעה יצוגית של אלפי מבוטחים    התביעה גבוהה פי כמה מהרווח השנתי    החברה: התביעה מוגזמת, והמפקח אישר להעלות את הפרמיה
שולמית חרמש
מתקבל הרושם כי מח"ש לא מבדילה בין שוטר שניצל את כוחו לרעה לבין שוטר הנלחם בפשע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il