X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
חזונו של השר ממפלגת הגימלאים הפך לחזיון תעתועים כושל. בעקבות הכישלון המיניסטריאלי הזה החליטה ההסתדרות הרפואית בראשות ד"ר יורם בלשר להקים "פורום ציבורי לעידכון שירותי סל הבריאות"
▪  ▪  ▪
בן יזרי. נכשל

כאשר מונה יעקב בן יזרי למלא את כורסת שר הבריאות הוא טרח להסביר לציבור הנפעם כי בגילו המופלג הוא הצליח למלא את משאלת לבו. במקום הראשון בין המטרות שהציב לעצמו, כך הסביר - ניצב "תיקון העוולות בסל הבריאות".
למרבה הצער חזונו של השר ממפלגת הגימלאים הפך לחזיון תעתועים כושל. בעקבות הכישלון המיניסטריאלי הזה החליטה ההסתדרות הרפואית בראשות ד"ר יורם בלשר להקים "פורום ציבורי לעידכון שירותי סל הבריאות". החלטה יוצאת דופן זו איננה רק אירוע חד-פעמי הנובע מן המחלוקת על דרך הקצאת המשאבים לרכישת תרופות "מצילות חיים" ואחרות לציבור הנזקקים. זו, בעצם, הצהרת אי-אמון של הציבור הרחב בצמרת משרד הבריאות ובשר העומד בראשה.
ב"קול קורא" שפרסם הפורום בסוף השבוע בעיתון הארץ מוסברות מטרות ההתארגנות החדשה, שאיבדה את אמונה בוועדת סל הבריאות הממשלתית אשר על-פי הגדרת ד"ר בלשר היא "ועדה מכורה ומסורסת שהוקמה על-פי הנחיית משרד האוצר", באופן הבא:
  • להמליץ ולקדם הכללתן של טכנולוגיות רפואיות עדכניות לסל התרופות כדי לסייע לציבור המטופלים הנזקקים להן.
  • לסייע למקבלי החלטות בנושא עידכון הטכנולוגיות על-ידי הבאת מידע אובייקטיבי ומקיף המייצג את עמדת הקהילה הרפואית ואת האינטרסים של הציבור בישראל.
  • לתת במה לעמדותיהם של המטופלים ושל החולים לגבי הנחיצות של טכנולוגיות רפואיות ספציפיות.
מאחורי ההגדרות הכוללות האלה מסתתרת אמירה פשוטה וחד-משמעית: אנחנו, חברי הפורום, נהווה בעבור הציבור בישראל "הנהגה בריאותית" חלופית, טובה יותר, מקצועית יותר; אנחנו - אנשי רפואה, אנשי מוסר ואתיקה ואישי ציבור הקשובים לשטח - נהיה האוזן המקצועית-מוסרית הקשבת להמיית לבם האמיתית של הנזקקים; אנחנו - ולא משרד הבריאות הכושל שלדרך תפקודו מתאימה ההגדרה 'בימים ההם אין מלך, כל פקיד בכיר את הישר בעיניו יעשה' - נבחן ונקבע מה יהיה השירות הרפואי-תרופתי הטוב ביותר, הנכון ביותר, ואנחנו נמליץ מה הדרך הראויה ללכת בה; אנחנו - ולא פקידי האוצר שאינם מתחשבים במצוקות אנושיות, הפקידים שהצליחו "לעבוד" על שר הבריאות וצמרת משרדו בכל מה שקשור להקצאות התקציביות בעבור סל הבריאות.
יתכן כי הפורום יוצא הדופן הזה הוא תופעה חד פעמית, אך יתכן גם שהוא יהיה עמוד האש ההולך לפני המחנה. יתכן כי בעקבותיו יקום גם פורום של אנשי כלכלה רציניים - ולא פקידים או שרים ממונים - שיכונן ועדה ציבורית שתציע מדיניות כלכלית חלופית, רחומה יותר, קשובה יותר לצרכים, שתחליף את שרירות הלב והכוחנות של צמרת משרד האוצר הנוהגת כאילו רק עמה ירדה חכמה לעולם; ועדה שאולי תתווה דרך חדשה ויצירתית לפתור את משבר שביתת המורים המתמשכת עד אין קץ; שתבהיר מהי הדרך הנכונה לחלק את המשאבים הלאומיים לטובת כלל אזרחי המדינה ולא רק לטובת המפלגות המרכיבות את הקואליציה; וכמיתווה הדרך האלטרנטיבית הזו אולי תקום גם ועדה ציבורית של אנשי חזון צבאי וביטחון - שתגבש מדיניות ראויה יותר, לא מדיניות של התעלמות, כדי להתמודד באופן מיטבי עם מתקפת הקסאמים הבלתי-פוסקת על שדרות וגם תביא לה פתרון מעשי.
בקיצור - ועדות ציבוריות שיהיו מעין "ממשלת צללים" ויפעלו במקביל, ואולי במקום, הפוליטיקאים הממלאים כיום את כורסאות העור סביב שולחן הממשלה.
בינתיים רק הפורום הבריאותי יצא לדרך, אבל דרך הפעולה הציבורית שד"ר בלשר ועמיתיו בפורום מציעים חשובה ביותר לא רק מהטעם הרפואי, אלא בעיקר בגלל המסר העקיף האומר כך: פעילותנו היא תולדה של אי אמון שמשמעותו במילים פשוטות - אדוני שר הבריאות, נכשלת. על-פי הבנתנו אין לך הכישורים והיכולת להתמודד עם הבעיות החמורות שטיפול כושל בהן עלול לפגוע באורח אנוש במערכת הבריאות. וכיוון שאתה נאחז בקרנות המזבח ואין בכוונתך ללכת הביתה ולפנות את כיסאך למישהו יותר קומפטנטי ממך - אנחנו נמלא את התפקיד שאתה אינך מתאים למלא אותו.

תאריך:  03/12/2007   |   עודכן:  03/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אי אמון בשר הבריאות
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
רעיון
הרופא המגיב  |  3/12/07 10:13
2
אין שר בריאות
אחת שנפגעה   |  3/12/07 11:02
3
את מי דוראון משרת?
עמי ותמי  |  3/12/07 11:56
4
שר לפנסיה בריאותית
א ר  |  3/12/07 12:17
5
אין שר בריאות, יש מריונטה
אדם חולה  |  3/12/07 12:37
6
ועדה ציבורית לבחירת שופטים
ע. סובול  |  3/12/07 15:04
7
למה אי אמון
אלכס לוין  |  3/12/07 17:40
8
אין מקום לפנסיונרים בממשלה
אזרח ישראלי  |  3/12/07 19:52
9
דרוש גם "בג"ץ אלטרנטיבי"...!!! ל"ת
גורג  |  3/12/07 20:58
10
מה אתם דורשים מישיש ללא  ל"ת
השכלה מתאימה  |  3/12/07 21:51
11
חבר ועד עובדים -מונה לשר
מכיר  |  3/12/07 21:57
12
קשקוש
א.ה.  |  4/12/07 01:39
13
בניזרי איש אומלל הוא לא מספיק
חתול תעלול  |  4/12/07 05:42
14
אין גם אמון בשר הביטחון
בוזגלו מהמבחן  |  4/12/07 08:24
 
- מבחן בוזגלו
מירב מגבעתיים  |  4/12/07 10:30
15
ואיזה אמון יש בשרים האחרים?
ע. סובול  |  7/12/07 10:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
דורון גלעזר ורות יובל, שנכנסו לתפקידם כעורכי מעריב, יצטרכו לעמול רבות כדי לשקם את ההריסות שהותיר אחריו דנקנר    דנקנר כשל והכשיל וכיזב ובכך גרם נזק עצום
שושנה ויג
הסיפור מבוסס על הסיפור שסיפרה לי הקוסמטיקאית יעל אולי ילנה עולה חדשה מרוסיה, שהיא גם סיפור בפני עצמו
יוני בן מנחם
סבורני שניתן למצוא הסכמה רבה להנחה שההנהגה הפלשתינית (של החמאס ושל הרשות הפלשתינית) עדיין רחוקה מאוד מאוד מהבנת המשמעות המלאה של הדמוקרטיה ויישומה בשטח
אפרי הלפרין
משטרת ישראל חקרה את ראש הממשלה בחשד כי הפר אמונים. בואו ננסה להבין מהי התשתית החוקית לעבירה מסוג זה, ומהי מסקנתי על המשטרה, על-פי תוצאות הביניים בתיק
קובי כהן
על-פי תוכנית ממשלת ישראל, שכר המינימום צפוי לעלות בשנים הקרובות לרמה של כ-4,600 ש"ח לחודש, מה שיביא את החלק שבו אכן יש איזה שהוא "עידוד" אל מתחת לשכר המינימום ונכים ימצאו את עצמם מתחננים להורדות שכרם ואל שכר המינימום המתואם - רק כדי שלא להפסיד כספים וזכויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il