X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דני רשף פובליציסט
אהוד אולמרט חייב לנו הסבר למה נטש את רעיון ההתכנסות. מתי תבשיל בו ההכרה שהזמן דוחק, שמדינת ישראל אומנם צריכה לתת הזדמנות לשלום אבל לעולם אסור לה להיות תלויה בחסדי ההנהגה הפלשתינית
▪  ▪  ▪
אולמרט. חייב להסביר

היינו ודאי מתייחסים בספקנות רבה לתהליך השלום עם הפלשתינים אם אבו מאזן היה אומר בנאומו באנאפוליס שהתהליך נועד להחזרת מדינת ישראל לידי בעלי הארץ, מבחינתו - העם הפלשתיני. ובכן זה בדיוק מה שהוא אמר - "בעיית הפליטים הפלשתינים על כל הבטיה המדיניים, האנושיים, הפרטיים והקיבוציים צריכה להיות מיושבת בהתאם להחלטה 194, כפי שציינה יוזמת השלום הערבית" - סוף ציטוט.
החלטה 194 מ-12.12.1948, להזכירנו מדברת על החזרת כל הפליטים הפלשתינים לבתיהם ממש ותשלום פיצויים מלא על הנזק הכלכלי. אין באמירה זו שום איזון עם חזונו של ראש ממשלת ישראל ל"מדינה יהודית דמוקרטית, "מפני שמדינה יהודית דמוקרטית לא פוגעת בחזון העם הפלשתיני למדינת לאום משלו. חזון אבו מאזן מלכתחילה שולל כל מדינת לאום יהודית. בהתחשב בהתבטאויותיו לאחרונה - נאומו עקבי ומתיישב לחלוטין עם הצהרותיו הקודמות.
לא רק נאומי החזון של אבו מאזן ואולמרט נעו במסלולים מקבילים ולא משיקים. כבר שבוע אחרי ועידת אנאפוליס ברור שכל צד לוקח את הוועידה למקום אחר. ההנהגה הפלשתינית מימי ערפאת דחקה החוצה כל נציגות אותנטית מהשטחים. ההנהגה הפלשתינית, ביחד ולחוד, הגדילה את הונם האישי לפחות פי עשרה מאז תהליך אוסלו, על חשבון מצוקת העם הפלשתיני. בראייתם - תהליך השלום הוא חגיגה אין סופית של ועידות בין לאומיות שבהן כולם אמורים "לחזק את אבו מאזן" בתהליך השלום המיועד, שפירושו המעשי עוד המון כסף עם מעשר נכבד לעסקיהם הפרטיים.
מו"מ ישיר מול ירושלים שבו צריך לעסוק בסוגיות הליבה הוא סרך עודף הכרחי. אכן אתמול הדגיש אבו מאזן שהוא צופה לעוד ועידות בפריז ובמוסקבה. השאלה האם הם מעוניינים בתוצאה או רק בגרירת התהליך עד אין סוף - נשארה פתוחה.
ב-29.11.2007 הצהיר ראש הממשלה, עם חזרתו מאנאפוליס, "אם פתרון שתי המדינות יתרסק... מדינת ישראל גמורה". קשה להבין מה הביא את ראש הממשלה לתלות את עתיד ישראל בראשי אש"ף ובטוב לבם. מבלי להתייחס לחכמה שבמתן תמריץ אידיאולוגי לפלשתינים לגרור עוד ועוד את תהליך השלום עד היות ישראל "גמורה". הרי אלו בדיוק הטיעונים שהביאו את אריק שרון שלא לתלות יותר את עתידנו בגחמות הפלשתינים ואם צריך, לעצב את מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית גם בצורה חד-צדדית. עם התובנה הזו רץ אהוד אולמרט לבחירות 2006.
אפשר להבין שלאחר ההתכנסות רבת המכאובים בקיץ 2005, מלחמת לבנון בקיץ 2006 ואובדן האמון הציבורי בראש הממשלה, ממלאת הממשלה את חלל הזמן הפוליטי ביוזמות טקטיות שמטיבות את יחסינו עם ארה"ב ועם כל העולם הערבי. רק לאחר בחירות נוספות, שבמרכזן סוגיית המדינה ה"יהודית דמוקרטית", אפשר יהיה לחזור למהלכים חד-צדדיים ולא להיגרר למדינה דו לאומית על-ידי הנהגת אשף המזדקנת. אי אפשר להבין איך אין לראש הממשלה תוכנית ב' להתכנסות חד-צדדית, אם הוא מאמין לעצמו, והוא מעדיף להמשיך ולהיגרר עד אין סוף אחרי טקטיקות ההשהיה הפלשתיניות עד שתיווצר מדינה דו לאומית בסגנון דרום אפריקה - להגדרתו. תהליך השלום, בהמעטה, לא מבטיח טובות.
על-פי קונדוליזה רייס אין פלשתיני מתחת לגיל 40 התומך בשתי מדינות, שלא לדבר על פתרון לשני עמים. גם אלו מעל גיל 40, התומכים בפתרון כזה בחברה הפלשתינית הם מעטים ביותר ואין להם כל ייצוג בצוות ההנהגה הנוכחי של הפלשתינים. בציבור הישראלי מתרבים התומכים ברעיון המדינה האחת הדו לאומית. רבים עוד יותר שמפרשים את צמד המילים "יהודית דמוקרטית" פרשנות דתית ולא לאומית.
אהוד אולמרט חייב לנו הסבר למה נטש את רעיון ההתכנסות. מתי תבשיל בו ההכרה שהזמן דוחק, שמדינת ישראל אומנם צריכה לתת הזדמנות לשלום אבל לעולם אסור לה להיות תלויה בחסדי ההנהגה הפלשתינית. הוא חייב לנו הסבר מתי ואם הוא יחזור לתוכנית ב' - התכנסות למדינה יהודית דמוקרטית.

תאריך:  03/12/2007   |   עודכן:  03/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר דן בן חורין
אין ספק ששיפור ההישגים הלימודיים והכלתם על כלל התלמידים הוא צורך הכרחי של חברה מפותחת כישראל, שחפצה להצמיח דורות של מדענים, רופאים, מורים, אנשי היי-טק ועוד, אך באותה מידה צריכה היא לשאוף לרמת מוסריותם של אזרחיה
עו"ד דב אבן-אור
לאף ממשלה אין סמכות לקבל החלטות גורליות, וזאת לאור העובדה כי "האסיפה המכוננת" שנבחרה בשנת 1949 - מעלה בתפקידה, ולכן כל ההחלטות שנתקבלו על ידה ככנסת הראשונה, וע"י הכנסות אחר כך, אינן חוקיות!
בעז העצני
בג"צ הנחיל לכל המערכות ראיית עולם פרו ערבית ופוסט ציונית, ובפסיקה עקבית גרם להן להתנהג למפרע בהתאם לערכים שהיה ברור מראש שמקובלים עליו, ולא לנקוט בצעדים לגיטימיים שפקידים וקצינים ידעו שהוא יפסול
צביה כהן
קורבנות השביתה הזאת הם תלמידים שפספסו הזדמנות להשלים בחינות, לצמצם פערים ולהימלט מהקשיים היומיומיים. במקום זאת הם מאבדים עצמם לדעת בשוטטות חסרת תכלית, בשתייה ובאלימות
מרק הלר
אפשר שמגזימים בחשיבותה של האווירה בקידום פתרון של סכסוכים מהותיים, אולם אופיים של חילופי הדברים באנאפוליס שימש כתזכורת עד כמה קטנה היתה תרומתה של אווירה למשאים ומתנים וכמה נחוץ שינוי כדי שאווירה תשפיע באורח שונה על משא-ומתן בעתיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il